Gouldfan Skrevet 27. februar Del Skrevet 27. februar (endret) Gladiator 2 var herlig og hadde referanser til første film. Jeg har fått Hifi & Musik og Hemmabio bladet. Har bestilt Trentemøller Dreamweaver CD fra Ramjes musik som jeg fikk tips om i forrige blader. Men on Topic jeg er spent på hva slags film og serier som er anbefalt. Alltid mye gode forslag på streaming som ikke finnes på streaming tjenestenes forside. I går så jeg Crawl tror på Hbo Max som var anbefalt av Tarantino. Endret 27. februar av Gouldfan Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 27. februar Del Skrevet 27. februar Jotun skrev (1 time siden): Sa de ikke ingen mistanker om noe kriminelt? Jo, de gjorde det, men synes det i beste fall er snodig to personer pluss husdyr dør samtidig. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 27. februar Del Skrevet 27. februar (endret) ilpostino skrev (1 minutt siden): Jo, de gjorde det, men synes det i beste fall er snodig to personer pluss husdyr dør samtidig. Kollektivt selvmord muligens? Eller så er det for å få perps til å slappe av. Sett det på film før. Håper de finner ut av det. Endret 27. februar av Jotun Lenke til kommentar
Woff Skrevet 28. februar Del Skrevet 28. februar ilpostino skrev (17 timer siden): snodig to personer pluss husdyr dør samtidig Mer om saken: https://www.dagbladet.no/kjendis/delvis-mumifisert/82751445 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 2. mars Del Skrevet 2. mars Apropos døde skuespillere, Michelle Trachtenberg døde også denne uka. Kun 39 år gammel. Ikke sett henne i så veldig mye, men hun var jo både med i Buffy og EuroTrip som jeg likte godt når jeg var ungdom. Fin unnskyldning til å se EuroTrip på nytt igjen. Legendarisk komedie. 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 2. mars Del Skrevet 2. mars Comma Chameleon skrev (7 timer siden): Apropos døde skuespillere, Michelle Trachtenberg døde også denne uka. Kun 39 år gammel. Ikke sett henne i så veldig mye, men hun var jo både med i Buffy og EuroTrip som jeg likte godt når jeg var ungdom. Fin unnskyldning til å se EuroTrip på nytt igjen. Legendarisk komedie. Trist å se hvor mange av disse som blir kjendiser i ung alder som får et vanskelig liv når de vokser opp. EuroTrip er det så lenge siden jeg har sett at jeg ikke en gang husker handlingen, så definitivt klar for å se på nytt igjen. 1 Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 4. mars Del Skrevet 4. mars Anora var vel ikke helt beste film-materiale. Dune eller The Substance burde heller vunnet. 1 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 5. mars Del Skrevet 5. mars Tror kanskje det er noe i at en kan kjøpe seg statuetter. Det følger jo bare normal kapitalismes ekstraservice for betalende kunder. 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet torsdag kl 08:14 Del Skrevet torsdag kl 08:14 Gene Hackman saken blir jo bare snedigere og snedigere. 9 dager uten aktivitet på pacemakeren hans. Så har jo åpenbart vært død en stund. Hvis kona ikke har vært død like lenge 😮💨 Lenke til kommentar
VifteKopp Skrevet torsdag kl 08:18 Del Skrevet torsdag kl 08:18 vidor skrev (18 timer siden): Tror kanskje det er noe i at en kan kjøpe seg statuetter. Det følger jo bare normal kapitalismes ekstraservice for betalende kunder. Hvis man kunne kjøpe seg statuetter, ville aldri lavbudsjettsfilmen Anora vunnet. Men man kan selvsagt bruke masse penger på å pushe en angivelig dårlig film fremover i rekka (slik Netflix gjorde med Emilia Perez) 3 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet torsdag kl 08:38 Del Skrevet torsdag kl 08:38 Bruke lite penger på filmen og mye på statuetten? 🤔 2 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet torsdag kl 09:15 Del Skrevet torsdag kl 09:15 On 3/4/2025 at 5:49 PM, Kjøleskap said: Anora var vel ikke helt beste film-materiale. Dune eller The Substance burde heller vunnet. Jeg har ikke rukket å se Anora ennå, men liker Sean Baker godt, synes, The Florida project, Red rocket, og Tangerine var gode filmer, hva var det med Anora som du synes gjorde at den ikke fortjente seieren? 4 Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet torsdag kl 13:44 Del Skrevet torsdag kl 13:44 (endret) On 3/5/2025 at 2:22 PM, vidor said: Tror kanskje det er noe i at en kan kjøpe seg statuetter. Det følger jo bare normal kapitalismes ekstraservice for betalende kunder. Hvis du tror en film som Anora har mulighet til å kjøpe til seg statuetter mot store filmselskaper som Warner Bros. Vel, eh, jeg vet ikke hva jeg skal si ass. Samme gjelder The Brutalist. Det å "kjøpe seg statuetter" er strengt tatt umulig uten at det blir avdekket. Det kommer nye medlemmer inn i akademiet hele tiden som gjør dette strengt tatt umulig. Bare fordi du vil at noe skal være sant, så betyr ikke det at det er sant. Men når du maser om kaptialisme og alt sånt, så er det sant at penger har noe å si. Det øker sjansene for at filmene blir sett eller får oppmerksomhet nok til at akademiets medlemmer stemmer på dem. Skal sies at det sikkert er noen som simpelt bare stemmer fordi dem har hørt en film er bra, tror den er bra, eller de får beskjed fra noen venner i bransjen til at de burde stemme på den o.s.v. Kommer jo uttalelser hvert år at noen ikke har sett filmene de stemmer på, eller ikke orket å sett Dune Part Two fordi de tror filmen er for lang. Men filmer kan også få Oscar-nominasjoner uten penger. Et eksempel på dette er Andrea Riseborough sin Oscar-nominasjon i 2023. Der hadde distrubtøren null penger til å promotere filmen mot oscarene, så de promoterte aldri filmen mot Oscarene - forresten en fantatisk prestasjon av Riseborough. Men så begynte folk i bransjen å se filmen, og de likte den såpass mye at du hadde navn som Charlize Theron og Kate Winslet som sørget for at filmen fikk en form for en PR-blest rundt seg med at de brukte navnet sitt. Filmen endte opp med å gjøre at Riseborough fikk en Oscar-nominasjon hun vanligvis ikke ville fått, fordi filmen simpelt ville aldri nådd nok medlemmer av akademiet. Endret torsdag kl 13:49 av Filmvenn 4 Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet torsdag kl 14:08 Del Skrevet torsdag kl 14:08 On 3/4/2025 at 5:49 PM, Kjøleskap said: Anora var vel ikke helt beste film-materiale. Dune eller The Substance burde heller vunnet. Anora var vel en verdig vinner, selv om jeg synes noen av Sean Bakers tidligere filmer var bedre. 1 1 Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet torsdag kl 14:42 Del Skrevet torsdag kl 14:42 Anora er absolutt en verdig vinner. Også veldig bra at en uavhengig film lagd film lagd på bare 6 millioner dollar blir en prisvinner i en tid der filmbudsjettene har gått over skaftet. Samtidig som filmen også gir en Oscar-verdig rolle av Mickey Madison, som er bra i en tid der filmstjerner er en døende ting, så trenger vi nye gode talenter. Og ja, Anora er uavhengig lagd film. Den ble plukket opp av Neon rett før den debuterte i Cannes. 1 Lenke til kommentar
backtoback Skrevet fredag kl 09:12 Del Skrevet fredag kl 09:12 (endret) I forgårs ble det en blåturfilm, anbefalt av en kollega: Fun With Dick and Jane (2005). Filmen er en lettbeint og morsom feel-good-komedie med litt samfunnssatire. Jeg koste meg med filmen og likte spesielt den gode kjemien mellom Jim Carrey og Téa Leoni. IMDb-ratingen på 6.2 synes jeg er i laveste laget, kunne godt vært høyere for min del. Er det andre her som husker denne filmen - på godt eller vondt? Endret lørdag kl 10:11 av backtoback typos Lenke til kommentar
Jotun Skrevet fredag kl 22:22 Del Skrevet fredag kl 22:22 Off. Det var nå en kjip lesning og Hackman og kona. Hun døde av et virus nesten en uke før han døde av hjertesykdom. Full av Alzheimers så har han altså gått og Vaset rundt i huset med en død kone en uke. Og enda en uke går før de blir funnet. Håper aldri eg kommer dit hen at ingen savner meg på fjorten dager 😞 Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet søndag kl 15:04 Del Skrevet søndag kl 15:04 Atib Azzad skrev (På 6.3.2025 den 10.15): Jeg har ikke rukket å se Anora ennå, men liker Sean Baker godt, synes, The Florida project, Red rocket, og Tangerine var gode filmer, hva var det med Anora som du synes gjorde at den ikke fortjente seieren? Jeg synes bare ikke filmen var bra nok. Helt grei, men vil nok gå like fort i glemmeboka som Nomadland og CODA. Prisen bør gå til noe mer spesielt og minneverdig som folk vil snakke om i mange år fremover, sånn som Parasite og Oppenheimer. 1 1 Lenke til kommentar
Woff Skrevet søndag kl 15:58 Del Skrevet søndag kl 15:58 Kjøleskap skrev (52 minutter siden): Jeg synes bare ikke filmen var bra nok. Absolutt enig! Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet søndag kl 16:07 Del Skrevet søndag kl 16:07 Men hvis tråden skal leve opp til å kvalifisere til en prat om film, er det vel nødvendig gjøre en analyse som går litt dypere enn å bare erklære at man ikke likte en film, og etter å bli spurt hvorfor, bare gjenta at man ikke synes den var bra. Jeg sier ikke det for å være kranglete, bare for å oppmuntre til litt mer refleksjon hvorfor man synes noe er bra eller dårlig. 2 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå