Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Karakteren til Cavill (Gus) er en av hovedinspirasjonene til James Bond og skaperen av Bond, Ian Fleming var også portrettert i filmen for hans rolle i alt det her. Så klart er det nok veldig mye kunstnerisk frihet involvert i selve filmen, men fortsatt litt ekstra gøy når det er inspirert av ekte greier.

Lenke til kommentar

Har akkurat sett (og hørt) filmen:  A Complete Unknown (https://www.imdb.com/title/tt11563598/?ref_=ttfc_ov)

Filmen handler i hovedsak om livet til Bob Dylan. Litt gøy å tenke på at i rulletekstene på slutten så nevnes det at Bob er den eneste tekstforfatter som innehar Nobelprisen i litteratur. Det som overhode IKKE var gøy var at jeg var på en konsert med han i Palm Springs California, rett etter at han fikk prisen. Det var tydeligvis ikke godt mottatt av Bob som gjennomførte hele konserten på drøye to timer uten å nevne at han hadde vunnet, og gjennomførte hele konserten med ryggen mot publikum uten å tillate å bli vist bilde(r) av på de store skjermene som var der. Han var ganske så grinete for å si det mildt. Ikke kom han og hentet prisen heller.
Nå er jo denne filmen grei nok, den blir kjøpt på 4K så fort den er i butikken!  Anbefaler de som liker musikken hans å se denne filmen!  
Må vel ta med at de andre som spilte på denne tre kvelders konserten; Paul McCartney, The Who, The Rolling Stones, Neil Young og Roger Waters gratulerte Bob med prisen! 

Endret av Woff
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Jeg så filmen i helgen. Likte den veldig godt! Mer enn jeg trudde jeg skulle gjøre.

At Dylan er en gretten gammel gubbe er vell ikke noe nytt. Han fremstod ganske så gretten i ung alder også, om man bruker filmen som referanse. Jeg så han live i 2005 og han gjorde det samme da også. Satt med ryggen til publikum å spilte piano. Han rørte ikke en gitar hele konserten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
16 hours ago, Woff said:

Det var tydeligvis ikke godt mottatt av Bob som gjennomførte hele konserten på drøye to timer uten å nevne at han hadde vunnet, og gjennomførte hele konserten med ryggen mot publikum uten å tillate å bli vist bilde(r) av på de store skjermene som var der. Han var ganske så grinete for å si det mildt. Ikke kom han og hentet prisen heller.

Har vært på endel Dylankonserter opp gjennom årene og han har alltid gjort sin egen greie på scenen og har aldri vært spesielt utadvent og opptatt av å snakke med publikum. Det vet man vel før man går på en Dylankonsert og er på en måte en del av pakka. Han spiller jo også ganske ofte versjoner av låtene som er helt anderledes enn det man finner på plate. Derfor var det ihvertfall tidligere et stort bootleg marked for innspillinger fra Dylan-konserter.

• Liker 2
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Reg2000 said:

Det vet man vel før man går på en Dylankonsert og er på en måte en del av pakka.

Definitivt, det å være Dylan-fan er jo på mange måter å være fan av subversering.

Jeg har ikke sett filmen ennå, men er glad den får gode kritikker, og at Dylan selv har medvirket blant annet gjennom å gjøre filmen mindre sannferdig.
Samtidig som jeg innledningsvis skal innrømme at jeg tenkte at det å dekke at Dylan gikk elektrisk må være en av de kjedeligste aspektene ved Dylans karriere å skildre, jeg ser for meg at det krever at man også bruker en del tid på å etablere hvorfor det i det hele tatt skulle være et problem at noen byttet fra akustisk til elektrisk instrumentering.
Med det sagt, er jo alle temaer potensielt interessante, det er mer et spørsmål om hvordan det formidles, enn akkurat hva som formidles.

Lenke til kommentar
Jotun skrev (24 minutter siden):

Har de endret det nå?

Neppe, men det er vel unektelig mistenkelig da! 
"The sheriff's office said foul play is not suspected."
"Two maintenance workers said they hadn’t heard from Hackman and Arakawa in about two weeks." "On the counter near Arakawa was an opened prescription bottle, with pills scattered, according to the search warrant."

Nå er det vel en mulighet for at det har skjedd noe kriminelt, at to personer og en hund dør på samme adresse tyder jo dithen?

Lenke til kommentar

Ja eg bare leser det nyhetsvarselet presenterte.

De var funnet døde i sitt hjem. Ikke mistanker om noe kriminelt. Dette var p4 som skreiv. Derfor spurte eg om de har endret dette nå.

Når de skriver slik så antar eg vitterlig at det ikke skal kunne bety drap og selvdrap. Da førstnevnte vitterlig er kriminelt selv om det følges opp av sistnevnte.....

Ref kommentaren til ilpostino over her.

Lenke til kommentar

Jeg fikk forøvrig "Kraven the Hunter" og "Gladiator II" på 4K i går, artig med et gjensyn med disse filmene! 🙂
Jeg må innrømme at selv om filmen Gladiator II ikke er det jeg håpet på som oppfølger så er det jo utrolig bra laget til da! Kanskje ikke uventet med Ridley Scott bak spakene! Jeg hadde jo håpet på like bra musikk på denne som på den første, men at det skulle brukes så mye av musikken til Hans Zimmer fra den første var jo litt skuffende da.
Kraven the Hunter synes jeg var så bra at jeg jo bestilte plata, og både den og Gladiator II er jo herlige lydmessig med Dolby Atmos og mye bra lydeffekter!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...