Sjørøver Skrevet 11. februar Del Skrevet 11. februar Comma Chameleon skrev (På 5.2.2025 den 20.22): Skikkelig «straight to tv» film. Netflix lager en del av de. Skjønner ikke at de kan tjene noe på det. Har sett en del gamle "gode" actionfilmer. Mange av de har virkelig ikke holdt seg godt altså. Forstår ikke helt hvordan eller hvorfor jeg var frelst på de før. Er en del drama rundt James Bond. Merkelig at de har så lite orden i rekkene. Det burde allerede vært en ny film på kino nå. https://www.vg.no/rampelys/i/mPxPME/james-bond-derfor-lar-den-nye-007-filmen-vente-paa-seg 1 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 11. februar Del Skrevet 11. februar Sjørøver skrev (6 timer siden): Er en del drama rundt James Bond. Merkelig at de har så lite orden i rekkene. Det burde allerede vært en ny film på kino nå. https://www.vg.no/rampelys/i/mPxPME/james-bond-derfor-lar-den-nye-007-filmen-vente-paa-seg Ligger bak paywall. Kan du kopiere? Ellers tenker jeg at det har vært helt greit med en pause. Er ikke så veldig lenge siden No Time To Die var på kino. Med tanke på at de starter en ny æra har det vært greit å la folk nullstille seg litt og kanskje få tid til å savne Bond. Føler det er der Marvel gikk i fella etter Endgame, for å dra en parallell til andre store filmserier. I stedet for å ta en pause og legge en god plan så bare fortsatte det uten mål og mening. Spent på hvilken retning nye Bond blir å gå i! Kan gå skikkelig bra og skikkelig dårlig. Jeg likte godt Craig sin Bond så det er stor fallhøyde i mine øyne. 1 Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 12. februar Del Skrevet 12. februar Comma Chameleon skrev (9 timer siden): Ligger bak paywall. Kan du kopiere? Får ikke logget meg inn på jobb. Comma Chameleon skrev (9 timer siden): Ellers tenker jeg at det har vært helt greit med en pause. Er ikke så veldig lenge siden No Time To Die var på kino. Med tanke på at de starter en ny æra har det vært greit å la folk nullstille seg litt og kanskje få tid til å savne Bond. Det er jo ti år siden Craig sa fra seg rollen. De har hatt TI ÅR til å planlegge veien videre. No time to die skulle jo egentlig komme ut under covid. Jeg forstår ikke hvordan de kan trenge mer tid. De burde skapt ett univers med serier og flere filmer. Da kan 007 fortsette som før så kan de lage en ny agent for å appelere til de "rette" folkene. 1 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 12. februar Del Skrevet 12. februar (endret) Sjørøver skrev (34 minutter siden): Det er jo ti år siden Craig sa fra seg rollen. De har hatt TI ÅR til å planlegge veien videre. No time to die skulle jo egentlig komme ut under covid. Jeg forstår ikke hvordan de kan trenge mer tid. De burde skapt ett univers med serier og flere filmer. Da kan 007 fortsette som før så kan de lage en ny agent for å appelere til de "rette" folkene. Ja sant, har jo vært klart at han skulle forsvinne en stund. For min del ble jeg litt gira på Aaron Taylor-Johnson etter Bullet Train og ryktene da, men åpen for helt nye ukjente også. Godt poeng med å utvide universet litt. De kunne jo også laget noen filmer eller serier for å bygge opp ulike skurker i det nye universet mens man leter etter ny Bond. Ser jo hvor bra The Penguin var som et sidehopp fra The Batman, og The Penguin kunne fint ha blitt lansert før The Batman i mine øyne (selv om noe måtte blitt flyttet om på kronologisk sett). Hadde de gjort noe liknende med Bond så kan det gi litt mer dybde til skurkene, og filmen kan fokusere mer på Bond. Spesielt for de skurkene i Bond-universet som starter som good guys. Tenk om Silva fra Skyfall eller Alec fra GoldenEye hadde hatt sin egen serie? Endret 12. februar av Comma Chameleon 1 Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 16. februar Del Skrevet 16. februar Dagens filmtips: Både jeg og kjæresten er veldig glade i Mads Mikkelsen, så når vi tilfeldigvis snublet over en for oss ukjent film med han på Netflix i går måtte vi selvsagt se den: De grønne slagtere (2003) - IMDb En fornøyelig sort komedie. Anbefales. 2 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 16. februar Del Skrevet 16. februar Artig. Såg også denne i natt. Kan ikke si det var noe eg likte veldig godt men.... Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet mandag kl 06:18 Del Skrevet mandag kl 06:18 Den andre filmen de nettopp har lagt til med Mads er bedre. Adams epler. 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet mandag kl 07:00 Del Skrevet mandag kl 07:00 DukeRichelieu skrev (18 timer siden): Dagens filmtips: Både jeg og kjæresten er veldig glade i Mads Mikkelsen, så når vi tilfeldigvis snublet over en for oss ukjent film med han på Netflix i går måtte vi selvsagt se den: De grønne slagtere (2003) - IMDb En fornøyelig sort komedie. Anbefales. Oioi, ukjent? De grønne slagtere er fantastisk. Der er noget mytologisk ved at dræbe et dyr og så håne det ved at stikke det op i dets egen tarm! Likte du den så har du jo resten på denne lista: Blinkende lygter, Adams æbler, I Kina spiser de hunde, Mænd og høns, Retfærdighedens ryttere... Har jeg glemt noen nå? 1 Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet mandag kl 11:05 Del Skrevet mandag kl 11:05 22 hours ago, DukeRichelieu said: Dagens filmtips: Både jeg og kjæresten er veldig glade i Mads Mikkelsen, så når vi tilfeldigvis snublet over en for oss ukjent film med han på Netflix i går måtte vi selvsagt se den: De grønne slagtere (2003) - IMDb En fornøyelig sort komedie. Anbefales. Alle Anders Thomas Jensen sine filmer er gode, og likner mye på hverandre. Sorte komedier og alltid Mads Mikkelsen i hovedrollen. 1 Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet mandag kl 11:30 Del Skrevet mandag kl 11:30 Fikk sett to skikkelig lett forglemmelige søndagsfilmer. Road House(2024). Orginalen fra 80-tallet hadde ikke akkurat verdens dypeste historie, men her blir den om mulig enda mindre interessant. Ingen av relasjonene gir mening, og scencene fra baren fremstår som en vits. Det hele blir bare enda dårligere når Conor Mcgregor dukker opp som parodi av en skurk som hadde passet bedre i en komedie. Så kunne man ihvertfall håpe på bra kampscener, men de er heller ikke mye å skryte av. The gorge. Grei, men uinspirert sci-fi actionfilm. Anya Taylor-Joy er absolutt eye-candy og kanskje grunn nok til å se filmen. Første halvdel av filmen er mer sci-fi-mysterie/romantisk komedie og kanskje den mest interessante delen av filmen. Så blir det mer rett frem action i den siste delen. Historien henger ikke helt på greip, men om du glemmer det er det greit driv også i den siste delen av filmen. Actionscenene funker bra. Alt i alt en grei film som blir glemt fort. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet mandag kl 13:04 Del Skrevet mandag kl 13:04 Støtter deg angående Road House. Skuffende affære og ikke verdt titten. Det var en mulighet å lage noe gøy, kult og ikonisk, men det endte opp som en uinspirert cash-grab synes jeg. Synd, da jeg liker Gyllenhaal godt. McGregor tror jeg bare spilte seg selv. The Gorge blir jeg nok å se etterhvert, har den i listen på Apple TV, men tipper jeg sitter igjen med samme inntrykk som deg der også. Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet mandag kl 13:28 Del Skrevet mandag kl 13:28 I anledning Serena Williams suksessdans under årets superbowl, tok jeg et gjensyn med Reinaldo Marcus Greens King Richard; Fortellingen om Venus og Serenas oppvekst, med særlig fokus på støtten, treningen, og motivasjonen de fikk av sin far, den titulære Richard, spillt av Will Smith (som vant best performance for rollen i 2022), det er en velfortalt og følsom film om å trosse motgang, for å bli alt man kan bli. Jeg har inntrykk av at den forsvant litt i alt sammen, en veldig severdig film. Også så jeg 1997's the Game, og ble litt forbauset over at den snakkes så varmt om, altså jada, det er vel mystisk og uklart hva som egentlig skjer, men jeg synes det etterhvert blir så mystisk og uklart at jeg mister alt engasjement i fortellingen, det ender opp som en barnelek hvor hver påstand gis en påfølgende motstand, sånn; Bang! jeg skøyt deg, du er død! Nehei! Jeg har skuddskikker vest! Men jeg har skuddsikkervest-sikre kuler! Nehei, jeg har skuddsikkervest-sikre kuler-vest.. osv. Og jo mer jeg ser Michael Douglas jo mer får jeg følelsen av at han er en sånn skuespiller hvor man måtte være der, for å forstå appellen, han er ikke dårlig liksom, men at de skal bruke så mye tid på å snakke om hvordan han er så kjekk, og at han i seg selv var et trekkplaster? Det unslipper meg. 1 Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet mandag kl 18:07 Del Skrevet mandag kl 18:07 Nimrad skrev (11 timer siden): Oioi, ukjent? De grønne slagtere er fantastisk. Der er noget mytologisk ved at dræbe et dyr og så håne det ved at stikke det op i dets egen tarm! Likte du den så har du jo resten på denne lista: Blinkende lygter, Adams æbler, I Kina spiser de hunde, Mænd og høns, Retfærdighedens ryttere... Har jeg glemt noen nå? Ett glass til? Men nå nevnte du flere jeg ikke har sett, så jeg sier takk. Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet mandag kl 18:09 Del Skrevet mandag kl 18:09 Reg2000 skrev (7 timer siden): Alle Anders Thomas Jensen sine filmer er gode, og likner mye på hverandre. Sorte komedier og alltid Mads Mikkelsen i hovedrollen. Kult. Ser ut som han har en del jeg ikke har sett. Inkludert flere av de Nimrad nevnte. Generelt svak for dansk film. Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet mandag kl 18:45 Del Skrevet mandag kl 18:45 4 hours ago, Comma Chameleon said: Støtter deg angående Road House. Skuffende affære og ikke verdt titten. Det var en mulighet å lage noe gøy, kult og ikonisk, men det endte opp som en uinspirert cash-grab synes jeg. Synd, da jeg liker Gyllenhaal godt. McGregor tror jeg bare spilte seg selv. Ja Gyllenhall var vel grunnen til at vi så på denne som vi vel ikke akkurat hadde tro på. Han gjør en grei nok jobb, men klarer ikke redde det makkverket der. Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet mandag kl 18:49 Del Skrevet mandag kl 18:49 39 minutes ago, DukeRichelieu said: Kult. Ser ut som han har en del jeg ikke har sett. Inkludert flere av de Nimrad nevnte. Generelt svak for dansk film. Adams epler, Menn og høns og rettferdighetens ryttere er "must see" om du liker den typen Dansk film. 1 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet tirsdag kl 15:53 Del Skrevet tirsdag kl 15:53 (endret) Bare siden vi er inne på dansk film, og Mads Mikkelsen, vil jeg ta frem kjepphesten min og slå inn noen åpne låvedører; Ikke sov på Pusher-triologien til Nicolas Winding Refn, mannen hvis mest populære film kanskje er drive? Jeg snakker kanskje mest for meg selv, siden jeg brukte så lang tid på å få sett Pusher-filmene, jeg fikk de hele tiden anbefalt som gangster-filmer av folk som hadde Scarface-plakater, og de er jo åpenbart gangster-filmer, men også så mye mer, eneren (Mads Mikkelsens gjennombruddsfilm) snakker om maskulinitet og desperasjonen i å ikke leve opp til ens idealer og idéer om dét, treeren er nesten som en Curb your enthusiasm-episode, bare mye mørkere selvsagt. Jeg blir stadig imponert over disse filmene. Samtidig som resten av filmografien hans holder samme høye standard, dog med stadig mer eksperimentell tilnærming. Mine favoritter (sans. pusherne) er nok, Only god forgives, Neon demon, og Bronson. Endret tirsdag kl 15:55 av Atib Azzad 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet tirsdag kl 17:16 Del Skrevet tirsdag kl 17:16 Underworld maraton her ikveld på Blu-ray boxet Konas favoritt,og min også. Spesielt synes jeg de mørkeblå filterne og bildet er rått, lydeffekter er rå til å være en så gammel filmserie.. Og jeg liker Kate Beckinsdale også, og Castingen til rollene er veldig "kule". Lenke til kommentar
Dubious Skrevet tirsdag kl 20:24 Del Skrevet tirsdag kl 20:24 "The Gorge" er en landryg film som en ser kun en gang. Må vel finne ut hva poenget var med filmen ved å søke på internett. 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet tirsdag kl 23:09 Del Skrevet tirsdag kl 23:09 Var litt skuffet over hva som var der nede eg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå