Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, jeg har ikke det, men det endrer ikke det faktum at det er skandaløst å ikke gi den en nominasjon.

1 hour ago, Atib Azzad said:

Helt utrolig! Her er de altså frekke nok til å vurdere helt annerledes enn deg!

Dette, men uironisk. Jeg og alle andre oppegående mennesker vet at Ibelin hadde fortjent den nominasjonen. 

Lenke til kommentar
1 minute ago, Skrotleif said:

Nei, jeg har ikke det, men det endrer ikke det faktum at det er skandaløst å ikke gi den en nominasjon.

Dette, men uironisk. Jeg og alle andre oppegående mennesker vet at Ibelin hadde fortjent den nominasjonen. 

Ja, den andre filmen du ikke har sett kan jo ikke måle seg med Ibelin på noen måte..

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
14 hours ago, Nimrad said:

Herregud for noen tullete kommentarer du lirer av deg. Ibelin er en helt fantastisk film, som ikke fortjener at fans snakker så umodent og nedlatende om andre som ikke er enige.

Jeg snakker bare umodent og nedlatende om oscar-akademiet, fordi de fortjener det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg liker Jamie Foxx godt, så tenkte jeg skulle gi Back in Action på Netflix en sjanse. Hadde lave forventninger, men filmen er enda verre enn forventet. Storyen, dialogen, skuespillerne, effekten. Blir ikke å kunne fullføre den.

Det kunne faktisk funket om den hadde litt humor, men det er genuint ingenting morsomt der. Ingen gode vitser. Ingen morsomme situasjoner. 

Skikkelig «straight to tv» film. Netflix lager en del av de. Skjønner ikke at de kan tjene noe på det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (3 minutter siden):

Jeg liker Jamie Foxx godt, så tenkte jeg skulle gi Back in Action på Netflix en sjanse. Hadde lave forventninger, men filmen er enda verre enn forventet. Storyen, dialogen, skuespillerne, effekten. Blir ikke å kunne fullføre den.

Det kunne faktisk funket om den hadde litt humor, men det er genuint ingenting morsomt der. Ingen gode vitser. Ingen morsomme situasjoner. 

Skikkelig «straight to tv» film. Netflix lager en del av de. Skjønner ikke at de kan tjene noe på det. 

Jeg har aldri fått like mye "har jeg ikke sett dette før?" følelse av en film som jeg fikk av den..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Duriello skrev (6 minutter siden):

Jeg har aldri fått like mye "har jeg ikke sett dette før?" følelse av en film som jeg fikk av den..

Helt enig. Null kreativitet involvert. Og når vi er inne på "sett det før" 

Samme greia her. ChatGPT-nivå på dialogen og storyen ser det ut til.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (4 minutter siden):

Helt enig. Null kreativitet involvert. Og når vi er inne på "sett det før" 

Samme greia her. ChatGPT-nivå på dialogen og storyen ser det ut til.

Grøss...

Jeg er stor fan av så godt som alt av Jurassic Park, helt siden min far kom hjem med en skikkelig rævva vhs kopi type 6 mnd før norsk release av den første.

Den forrige som gikk på kino knuste alt av interesse for franchisen. Jeg satt nesten hele filmen å tenkte; "ferdig snart?!" 🙄🙄

Det der greide å fremstå som verre... Godt jobba. 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
On 2/5/2025 at 8:22 PM, Comma Chameleon said:

Den They cloned Tyrone er vel en netflix-produksjon med Jamie Foxx som var ganske festlig?

Jeg har også fordommer mot netflix-produksjoner, men lærer vel at de kan være så mye forskjellig, at det gir mindre og mindre mening å ha en overordnet idé om hva det innebærer.

Jeg så den nye filmen til Viggo Mortensen, altså han har regi-en på The Dead dont Hurt, husker den fikk litt middels anmeldelser da den kom ut, men jeg likte den godt, godt spilt, pen, veldig slow western, kanskje noe av subteksten er en slags kapitalist kritikk, mon om mer en spesifikk kritikk av USA's fundament fremfor ren kritikk av systemet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
mandodiao skrev (21 timer siden):

Lenge siden jeg såg 1'eren, men såg Creep 2 i går.

Gøy!

Jeg hadde et gjensyn med den første i går, sammen med dama. Hun har ikke sett noen av de, og jeg er gira på å se serien som har kommet, så fant ut at det var greit å se begge filmene sammen også. Creep holder seg helt fantastisk bra, og Mark Duplass er virkelig skremmende god, ass. Helt magisk!

Lenke til kommentar
Vampirious skrev (På 13.1.2025 den 18.28):

Heisann folkens!

Jeg ser etter en film fra 1985 som heter Noe Helt Annet😀. Er en skrekk/komedie med Trond Kirkevaag😄  

Noen tips?😉

IMG_7271.jpeg

Ligger på altibox x…..for de som har den tjenesten.Ellers er vel DVD eneste mulighet…kjøpe eller låne på bibliotek.

Lenke til kommentar

Fikk omsider sett Sicario 2. Som en selvstendig film hadde den vært helt en meh/standard actionfilm, men som en oppfølger til Sicario var den en enorm skuffelse. 

Virker som en unødvendig cash grab som faktisk ødelegger en del av det den første bygde opp. 

Angrer på at jeg så den. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...