Jotun Skrevet torsdag kl 18:37 Del Skrevet torsdag kl 18:37 Skrotleif skrev (5 timer siden): Det jeg sa var at det er mye mer ræl nå. Eller, det er færre skikkelig gode filmer. De siste to-tre åra har vært skikkelig stusselige på filmfronten, og jeg kan ikke engang huske den siste nye filmen jeg ga mer enn 8/10. Ja eg vet ka du sa. Var bare ikke enig.... 1 Lenke til kommentar
Skrotleif Skrevet torsdag kl 23:44 Del Skrevet torsdag kl 23:44 5 hours ago, Nimrad said: Den der ranten om at alt var bedre før har jeg hørt i minst 20 år allerede. Det er bare bullshit. Jeg er helt enig i at "alt var bedre før" er bare bullshit, så det er ikke det jeg sier i det hele tatt. Dette er bare snakk om de siste to-tre årene. Slike perioder kommer jo av og til. Ellers var det jo veldig mye bra film gjennom hele 2010-tallet som "alt var bedre før"-gjengen sikkert er uenig i. Men jeg synes det har vært ganske stusselig etter pandemien. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet fredag kl 05:10 Del Skrevet fredag kl 05:10 Først var det pandemien, så var det en kjempelang streik blant forfatterne. Det ødela kvalitet og kvantitet på både filmer og serier over en lang periode. Mulig det er det du har opplevd. 1 Lenke til kommentar
Alfred_A Skrevet i går, 11:35 Del Skrevet i går, 11:35 Ble natteskift så ble sittende å se Red One før jeg fant puten, jada er utenfor sesongen ;-). Hadde forventet mer, ikke dårlig, og ser den neppe om igjen. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden Forventet også mer av Red One, og jeg hadde lave forventninger. Gode filmer i den sjangeren klarer å appellere til både barn og voksne, men her ser jeg ikke hvordan noe annet enn små barn kan like den. Blir ikke et gjensyn nei. På andre siden har vi jo Klaus (2019), også med JK Simmons, som er en kanonbra film. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden Comma Chameleon skrev (5 timer siden): Gode filmer i den sjangeren klarer å appellere til både barn og voksne, men her ser jeg ikke hvordan noe annet enn små barn kan like den. Hvilken sjanger tenker du på? Jeg satt igjen med følelsen av at det eneste som appellerer til voksne her eventuelt er actionsekvenser. Jeg vet ikke helt hva jeg skal sammenligne med, men en del av disse animasjonsfilmene har humor for voksne og appellerer ellers til barn. Det klarte ikke Red One, hvis de prøvde. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden (endret) Nimrad skrev (36 minutter siden): Hvilken sjanger tenker du på? Jeg satt igjen med følelsen av at det eneste som appellerer til voksne her eventuelt er actionsekvenser. Jeg vet ikke helt hva jeg skal sammenligne med, men en del av disse animasjonsfilmene har humor for voksne og appellerer ellers til barn. Det klarte ikke Red One, hvis de prøvde. Julefilmer/familiefilmer. De skikkelig gode har humor som kan treffe på flere plan der barna ler av en ting og de voksne ler av en annen vinkel av samme greia, og en god historie som gjør at alle får noe ut av det. Samme som du sier. Der prøvde de enten ikke eller bare bommet. Endret 17 timer siden av Comma Chameleon Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden Comma Chameleon skrev (1 time siden): De skikkelig gode har humor som kan treffe på flere plan der barna ler av en ting og de voksne ler av en annen vinkel av samme greia Har du noen eksempler? Jeg kan ikke komme på noen med god humor. Nissene på låven og the julekalender ler jeg av, men de er ikke familieprogram. Jeg kan også se Home Alone, men hvis jeg ler er det kun av nostalgi. Gode julefilmer jeg liker er mer feel good, følelsesladet. Kommer ikke på noen i familiehumorsjangeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå