Gouldfan Skrevet 26. desember 2024 Del Skrevet 26. desember 2024 Reg2000 skrev (19 timer siden): Dracula fra 92 og Låt den rette komme inn er de to klart beste på listen, men låt den rette komme inn er kanskje litt for anderledes til å være en god oppladning til nosferatu. Ville klart anbefalt Dracula fra 92. Låt den rätta komma inn har jeg på Blu ray tror jeg, veldig spesiell vampyr film. Lenke til kommentar
backtoback Skrevet 27. desember 2024 Del Skrevet 27. desember 2024 (endret) Comma Chameleon skrev (På 25.12.2024 den 19.38): Ble Die Hard i løpet av kvelden her også. Det er 100% en julefilm i min bok Die Hard (1988) kommer veldig høyt på min julefilmliste, men jeg er spesielt svak for Geena Davis og Samuel L. Jackson i The Long Kiss Goodnight (1996) Sitat Even Jackson told GQ [2:32] in 2018 that of all the films he's been in, The Long Kiss Goodnight remains his favorite re-watch. Are you really gonna argue with Samuel L. Jackson? Just go add it to your holiday queue already! Source: https://arstechnica.com/culture/2024/12/why-the-long-kiss-goodnight-is-a-great-alt-christmas-movie/ Endret 27. desember 2024 av backtoback GQ 1 Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 27. desember 2024 Del Skrevet 27. desember 2024 54 minutes ago, backtoback said: Die Hard (1988) kommer veldig høyt på min julefilmliste, men jeg spesielt svak for Geena Davis og Samuel L. Jackson i The Long Kiss Goodnight (1996) The long kiss Goodnight er også en av mine favorittfilmer fra den tiden. En merkelig undervurdert film og etter min mening en av Sam Jacksons beste roller. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 Slengte meg på bølgen her og så Carry-On. Ganske bra cast, men du verden for et elendig plot. Flere hull enn en sveitserost. Blir nok en 4/10 for meg. Tror med noen utkast til på manuset så ligger det en ganske god film der et sted, men det ble for svakt til slutt. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 30. desember 2024 Del Skrevet 30. desember 2024 Nosferatu var litt av en opplevelse. Var overrasket over hvor mye jeg likte Lily-Rose Depp i filmen. Robert Eggers er så sjukt detalj-fokusert. Filmene hans har alltids denne hyperealismen i seg når det kommer til at alt skal passe til perioden filmen er satt til, at alt det overnaturlige og skremmende får mer effekt. 1 Lenke til kommentar
Alfred_A Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 Ser selv meget frem til Nosferatu. Sånn gleder meg virkelig da de andre er tittet. I mellomtiden håper jeg naboen blir borte noen timer så jeg kan se Blade I / II på et nabofiendtlig volum 🤣 Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet torsdag kl 16:47 Del Skrevet torsdag kl 16:47 Fikk sett Gladiator 2 og det var en skuffelse. Det er nesten en resirkulering av den gamle historien, men det føles ut som de har byttet ut skuespillerne fra den første med b-filmskuespillere. Spesielt Paul Mescal i hovedrollen klarer ikke fylle sandalene til Russel Crowe. Manus hjelper dem ikke akkurat, da man ikke egentlig blir kjent med noen av karakterene. Denzel Washingtons karakter er kanskje den mest interessante, men selv for han får man ikke vite nok om personen til å forstå handlingene hans. Alt i alt er det bedre å heller se den opprinnelige filmen en gang til. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet torsdag kl 22:09 Del Skrevet torsdag kl 22:09 Reg2000 skrev (5 timer siden): det føles ut som de har byttet ut skuespillerne fra den første med b-filmskuespillere Det passer vel fint med den første filmen det? Verken Russell Crowe eller Joaquin Phoenix var internasjonale filmstjerner på den tiden hvis jeg har skjønt det riktig. Jeg vil påstå Gladiator er filmen som virkelig satt de på stjernekartet. Crowe hadde vel L.A. Confidential noen år før, men vet ikke hvor anerkjent den rakk å bli da jeg var litt ung på den tiden. Uansett småtteri i forhold til hvor stor Gladiator ble, både filmen og Crowe vant jo Oscar da. Ellers vil jeg tro at jeg er enig med resten av det du sier, det er inntrykket mitt før jeg har sett den i alle fall. Droppet å se den på kino nettopp fordi jeg 100% forventer noe som ikke er nytt nok i forhold til originalen. Det ser man jo med alle disse filmene som får en oppfølger etter lang tid, det blir mer som en remake eller "re-imagining" i praksis. Ghostbusters, Beverly Hills Cop og sikkert 50 andre eksempler. Hadde Gladiator vært på kino så hadde jeg faktisk heller kjøpt billett til den foran Gladiator II. Den holder seg veldig godt til å være et kvart århundre gammel. Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet torsdag kl 23:22 Del Skrevet torsdag kl 23:22 1 hour ago, Comma Chameleon said: Det passer vel fint med den første filmen det? Verken Russell Crowe eller Joaquin Phoenix var internasjonale filmstjerner på den tiden hvis jeg har skjønt det riktig. De var ikke fullt så kjente som skuespillere, men det var ikke b-film kvalitet over dem. Du forstår nok forskjellen om du ser filmen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå