Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

18 hours ago, """ said:

Timo Tjahjanto er ikke ukjent for å lage kremfilmer

Første gangen jeg hører noe positivt om han, så han er vel ikke akkurat kjent for det heller. The Night Comes for Us er jo kul nok, men ellers er det mye middelmådig fra den kanten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så at Gladiator II var lagt ut i dag, og jeg måtte hente den for en vurdering.. Jeg skal kjøpe denne så snart den er tilgjengelig på 4K (står ingen dato på Platekompaniet) men hadde håpet på en LITT bedre film enn den Ridley Scott har kommet med her. Men DÅRLIG er den ikke! Selvsagt er lyd noe som er viktig for meg og den kopien jeg hentet hadde ikke mer enn 7.1, noe som er litt dårlig med tanke på at den jo har Atmos.. 
https://www.platekompaniet.no/film-tv/4k-ultra-hd/action/gladiator-ii-4k-ultra-hd-blu-ray

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (7 timer siden):

Det var kjapt ute ja. Lov å håpe den havner til leie/streaming snart da også. Gleder meg til å se den men droppet kino-turen. 

Gladiator 2 strømmer allerede, men ikke sikkert på norske tjenester.
Gladiator II 4K Blu-ray Release Date March 4, 2025

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (19 timer siden):

Det var kjapt ute ja. Lov å håpe den havner til leie/streaming snart da også. Gleder meg til å se den men droppet kino-turen. 

Får håpe de innser folk laster ned via ulovlige sider hvis de venter for lenge med å publisere filmene etter de har vært på kino. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
ilpostino skrev (31 minutter siden):

Får håpe de innser folk laster ned via ulovlige sider hvis de venter for lenge med å publisere filmene etter de har vært på kino. 

Problemet er at de fortsatt ikke lanseres samtidig i hele verden.

Gladiator går fortsatt på kino i Norge.

Tusenvis som har lastet ned filmen, da den strømmes i andre land. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

@Comma Chameleon, @Brother Ursus, @Atib AzzadNosferatu (2024) av Robert Eggers har premiere i dag i USA og 3. jan. i Norge. (takk for opplysningen Comma Chameleon)!

Hvilke vampyrfilmer skal jeg varme opp med ― i farten kommer jeg på disse: 

1. Låt den rätte komma in (2008), 7.8
  2. A Girl Walks Home Alone at Night (2014), 6.9
  3. Interview with the Vampire (1994), 7.5
  4. Bram Stoker's Dracula (1992), 7.8
  5. Vampyr (1932), 7.4
  6. The Fearless Vampire Killers (1967), 7.0
  7. The Lost Boys (1987), 7.2
  8. Near Dark (1987), 6.9
  9. From Dusk Till Dawn (1996), 7.2

Hvilke andre filmer anbefaler dere?

Edit: Punkt 5-9 er andre vampyrfilmer jeg har må få sett.

Endret av backtoback
kluss med premieredatoer; IMDb
  • Liker 2
Lenke til kommentar
backtoback skrev (1 time siden):

@Comma Chameleon, @Brother Ursus, @Atib AzzadNosferatu (2024) av Robert Eggers har premiere i dag :grin:

Den nederst fra 1992 ville jeg forslått hvis du vil se en som er basert på samme historien. Eller Herzogs Nosferatu fra 1979 er også bra. Interview..1994 er også bra. De to første har jeg ikke sett, aldri hørt om den fra 2014. Har John Carpenters Vampirers 1998  lina opp for gjensyn snart, ikke sett den på evigheter, men husker den var bra.

Lenke til kommentar
Delvis skrev (36 minutter siden):

Den nederst ("Bram Stoker's Dracula") fra 1992 ville jeg forslått hvis du vil se en som er basert på samme historien.

Godt at du nevnte det! Fordi jeg har ikke lyst å se andre "Nosferatu"-filmer før etter at jeg har sett Eggers' Nosferatu. Da skal jeg se Herzog's Nosferatu the Vampyre (1979) og Murnau's: Nosferatu: A Symphony of Horror (1922), om jeg klarer å få tak i den.

Endret av backtoback
Lenke til kommentar
backtoback skrev (2 timer siden):

@Comma Chameleon, @Brother Ursus, @Atib AzzadNosferatu (2024) av Robert Eggers har premiere i dag :grin:

Hvor da?? Kinoene jeg har sett så er det ikke før 3. januar, så jeg må vente til nyåret. Ellers liker jeg de du nevner på listen, skal få sett et par av de igjen selv. Jeg ville nok vurdert å se Abraham Lincoln: Vampire Hunter og Blade. Gode vampyrfilmer selv om de er "litt" lengre unna viben man kan forvente fra Nosferatu 😛

Mala skrev (40 minutter siden):

Det ble Die Hard etter ettermiddag skiftet i går, så da kom man jo litt i stemning likevel 🤣 

Ble Die Hard i løpet av kvelden her også. Det er 100% en julefilm i min bok :D 

Endret av Comma Chameleon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (21 minutter siden):

Hvor da?? Kinoene jeg har sett så er det ikke før 3. januar, så jeg må vente til nyåret.

Sorry, du har helt rett -- i dag 25. des. er premieredatoen i USA!
Skal absolutt se disse på to filmene på nytt: "Abraham Lincoln: Vampire Hunter" og "Blade". Og så må vi ikke glemme Underworld (2003) (serien) med Kate Beckinsale :grin:

Endret av backtoback
  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, backtoback said:

Dracula fra 92 og Låt den rette komme inn er de to klart beste på listen, men låt den rette komme inn er kanskje litt for anderledes til å være en god oppladning til nosferatu. Ville klart anbefalt Dracula fra 92.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...