Atib Azzad Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember Hva er det som var så bra med American sniper? Altså, den var helt ok, Eastwood er en flink regissør, men mesterstykke, hvorfor? 1 1 Lenke til kommentar
Woff Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember Atib Azzad skrev (2 minutter siden): men mesterstykke, hvorfor Det som jeg falt for var at dette er omtrent en dokumentar (pluss-pluss), dette er virkelighet. Har du sjekket de dokumentarene som er med? Hvis du har, ser du jo litt hva som er bak hele historien. Og ja, jeg er jo litt fan av Bradley Cooper også da.. Og at Clint Eastwood har satt sammen denne filmen har jo satt et brukbart kvalitets-stempel på denne. At den har fått 7,3 i snitt fra 540.000 som har gitt den en stemme forteller meg at det er mange som setter denne veldig høyt. Og, musikken den slutter med er bare så bra! 😊 Den gikk som nevnt på full spiker her..🔊 Den ligger absolutt i toppsjiktet av de 8.200 titlene jeg har på original-plater (og har sett selvsagt!) og jeg liker også typen film ganske bra.. Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember 23 minutes ago, Woff said: Det som jeg falt for var at dette er omtrent en dokumentar (pluss-pluss), dette er virkelighet. Har du sjekket de dokumentarene som er med? Hvis du har, ser du jo litt hva som er bak hele historien. Og ja, jeg er jo litt fan av Bradley Cooper også da.. Og at Clint Eastwood har satt sammen denne filmen har jo satt et brukbart kvalitets-stempel på denne. At den har fått 7,3 i snitt fra 540.000 som har gitt den en stemme forteller meg at det er mange som setter denne veldig høyt. Og, musikken den slutter med er bare så bra! 😊 Den gikk som nevnt på full spiker her..🔊 Den ligger absolutt i toppsjiktet av de 8.200 titlene jeg har på original-plater (og har sett selvsagt!) og jeg liker også typen film ganske bra.. Jeg vet at filmen er basert på selvbiografien til tittelpersonen, og det er vel bare smak og behag, jeg synes filmen ble i overkant jingoistisk, og hadde håpet på litt mer nyanse når såpass mye tid hadde passert siden terrorangrepene 9.11, men jeg antar det er en autentisk, om noe sanitisert, skildring av Kyle's tanker og opplevelser i Irak. Selv om filmen finner opp flere elementer for eksempel, Mustafa og the butcher som en erkefiender, inviduell dusør spesifikt for Kyle, og familien som inviterer dem på mat, for senere å vise seg å være opprørere (eller i det minste noen som lagrer våpen for opprørere). Men det er jo temmelig vanlig for filmer å gjøre, jeg bare nevner det, da det er lett å overvurdere hvor sannferdig filmversjonen av en såkalt sann historie ér. Den har mye høyere score enn jeg hadde sett for meg, så du er nok ikke alene om å sette den høyt. 1 2 Lenke til kommentar
Woff Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember Atib Azzad skrev (57 minutter siden): Den har mye høyere score enn jeg hadde sett for meg Jeg må innrømme at min karakter på filmen bidrar til å dra opp snittet.. 😝 Men det blir ikke mye mer da 1/540.000*karakter ikke øker tallet mye.. Jeg må tilstå at jeg også endret karakteren jeg gav ned en plass ved siste gjennomgang, jeg har blitt mer kritisk med årene. Men når det er et så høyt antall stemmer så gir det jo absolutt en indikator på at folk liker den godt selv om flesteparten av stemmene er fra USA... 🙄 Atib Azzad skrev (1 time siden): Selv om filmen finner opp flere elementer Og det er også grunnen til min (pluss-pluss), det er jo tross alt en underholdningsfilm som skal tilfredsstille et publikum. Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 12. desember Del Skrevet 12. desember Da er Sony sine marvel filmer offisielt døde og snart begravet. Lenke til kommentar
Woff Skrevet 12. desember Del Skrevet 12. desember Woff skrev (På 10.12.2024 den 4:48 PM): Jeg må innrømme at min karakter på filmen bidrar til å dra opp snittet.. 😝 Noe som IKKE er tilfelle med filmen "Quislings Siste Dager". Denne får skikkelig stryk-karakter fra meg og havner på lista over filmer jeg ikke burde kjøpt eller sett, noe jeg er rimelig vant med når det er Norsk film som sees. Ikke en film jeg vil anbefale, det ENESTE positive var at det ikke er mye banning i denne filmen i motsetning til det meste av Norske filmer.. Skal man dømme ut fra IMDb's karakter 7,3/10 fra hele 654 stemmer så er antallet som gidder å se denne ikke stort! Jeg halverte karakteren og dro vel snittet litt ned. Lenke til kommentar
mandodiao Skrevet fredag kl 21:20 Del Skrevet fredag kl 21:20 For en bra trailer, noe som er sjeldent. Så da gleder jeg meg plutselig til denne filmen 1 Lenke til kommentar
mandodiao Skrevet fredag kl 21:27 Del Skrevet fredag kl 21:27 Såg Beau is Afraid for litt siden. Jeg elsket den, og syntes Joaquin Phoenix var strålende. Men personen jeg såg filmen med likte den ikke... Andre som har sett den? Lenke til kommentar
Woff Skrevet lørdag kl 11:34 Del Skrevet lørdag kl 11:34 mandodiao skrev (14 timer siden): Andre som har sett den? Jepp, siden den kom på et eller annet tilbud på Platekompaniet og hadde en brukbar karakter på IMDb så kjøpte jeg den.. Og den ble like fort glemt! Det er veldig sjeldent at jeg gir en film 2/10 på IMDb, men denne fortjente ikke bedre etter min smak. 1 Lenke til kommentar
mandodiao Skrevet lørdag kl 13:04 Del Skrevet lørdag kl 13:04 Woff skrev (1 time siden): Jepp, siden den kom på et eller annet tilbud på Platekompaniet og hadde en brukbar karakter på IMDb så kjøpte jeg den.. Og den ble like fort glemt! Det er veldig sjeldent at jeg gir en film 2/10 på IMDb, men denne fortjente ikke bedre etter min smak. Ja, virker som det er litt enten eller. Jeg anbefaler den for de som liker å se noe "utenfor boksen" 1 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet lørdag kl 13:18 Del Skrevet lørdag kl 13:18 mandodiao skrev (15 timer siden): Såg Beau is Afraid for litt siden. Jeg elsket den, og syntes Joaquin Phoenix var strålende. Men personen jeg såg filmen med likte den ikke... Andre som har sett den? Ikke, men satt den på lista. 👍Ser interessang ut. Føste tanken når jeg så beskrivelsen, var en film som heter "Being There" fra 1979. Spørs om det kan sammenlignes helt, med noe litt lignende kunne det se ut som. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet mandag kl 12:37 Del Skrevet mandag kl 12:37 mandodiao skrev (På 13.12.2024 den 10:27 PM): Såg Beau is Afraid for litt siden. Jeg elsket den, og syntes Joaquin Phoenix var strålende. Men personen jeg såg filmen med likte den ikke... Andre som har sett den? Den mannlige versjonen av All Across the universe? Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet mandag kl 12:44 Del Skrevet mandag kl 12:44 Gouldfan skrev (6 minutter siden): Den mannlige versjonen av All Across the universe? All across the universe? Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet mandag kl 12:49 Del Skrevet mandag kl 12:49 Hvis noen vil ha noe kveldsunderholdning med julestemning, spenning og action så kan jeg anbefale Carry-on. Blir neppe en klassiker, men verdt en titt om man er i humør for en klassisk spennings-/action-film. 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet mandag kl 12:53 Del Skrevet mandag kl 12:53 Gouldfan skrev (15 minutter siden): Den mannlige versjonen av All Across the universe? Jeg ble veldig nysgjerrig på hva du tenker ligner siden jeg ikke finner noe film som heter akkurat det... Det er ikke "Everything, Everywhere, All at once" du tenker på? 😅 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet mandag kl 13:02 Del Skrevet mandag kl 13:02 (endret) Nimrad skrev (9 minutter siden): Jeg ble veldig nysgjerrig på hva du tenker ligner siden jeg ikke finner noe film som heter akkurat det... Det er ikke "Everything, Everywhere, All at once" du tenker på? 😅 Ja var den jeg tenkte på,bare blandet sammen med filmens mange univers. All across the universe er vel en Beatles musical. Endret mandag kl 13:03 av Gouldfan 1 Lenke til kommentar
mandodiao Skrevet mandag kl 21:48 Del Skrevet mandag kl 21:48 Gouldfan skrev (8 timer siden): Den mannlige versjonen av All Across the universe? Everything, Everywhere ja, hehe, jeg har bare sett begynnelsen av den filmen. før jeg datt av og konkluderte med at den ikke var for meg. (kanskje jeg burde prøve igjen) Så jeg kan ikke dra direkte sammeligningen, men Beau is Afraid er kanskje litt mere angst-drevet, og dypere/mørkere. Men kan godt ha noen fellesnevnere med hvor fri de er i oppbygging av universene de portretterer. Jeg tror ikke det er en garanti for å like Beau is Afraid, om man liker Everything, Everywhere Lenke til kommentar
Woff Skrevet tirsdag kl 09:06 Del Skrevet tirsdag kl 09:06 mandodiao skrev (11 timer siden): Jeg tror ikke det er en garanti for å like Beau is Afraid, om man liker Everything, Everywhere Derimot er det kanskje et garanti for at du ikke liker Beau.. hvis du heller ikke liker Everything..?? Denne Everything gav jeg hele 3/10 på IMDb.. (Jeg gir KUN karakter på IMDb til filmer jeg har kjøpt og har fysisk plate av.) Denne ble også kjøpt fra Platekompaniet på en Blu-ray i håp om at det var noe å se.. Litt av grunnen til å kjøpe den var også Jamie Lee Curtis som er ei som følges her. Lenke til kommentar
Skrotleif Skrevet tirsdag kl 13:42 Del Skrevet tirsdag kl 13:42 15 hours ago, mandodiao said: Everything, Everywhere ja, hehe, jeg har bare sett begynnelsen av den filmen. før jeg datt av og konkluderte med at den ikke var for meg. (kanskje jeg burde prøve igjen) Ikke gjør det. Det blir bare verre. Jeg skulle ønske jeg hadde skrudd den av selv, men jeg fullførte og det er uten tvil den aller mest irriterende filmen jeg har sett. 1 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet tirsdag kl 15:07 Del Skrevet tirsdag kl 15:07 Everything Everywhere All at Once var 2022s beste film, og det var ikke engang noen konkurranse. Jeg absolutt elsket alt ved den. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå