Dubious Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember (endret) Siden du nevner Arendal.. https://arendalsound.com/article/what-is-a-phantom-center/ Based on necessity, you may employ a phantom center to create a far more immersive audio experience. Endret 7. desember av Dubious Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember (endret) Jeg vil ikke starte en diskusjon, og jeg har kun en Cerwin Vega Center fordi det omtrent bare er den som får plass i IKEA skjenken/tv benk om ikke jeg lar Yamaha få mindre lufting og heller kjøper en vifte. Kona nekter garantert Center på topp plata og tv på vegg eller over.. been there tried that… Men Center er den aller viktigste hjemmekino høyttaleren sammen med sub. Mener å huske at 60-80% av lyden i en film havner fokusert i Center. Endret 7. desember av Gouldfan 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember Gouldfan skrev (6 minutter siden): Jeg vil ikke starte en diskusjon, og jeg har kun en Cerwin Vega Center fordi det omtrent bare er den som får plass i IKEA skjenken/tv benk om ikke jeg lar Yamaha få mindre lufting og heller kjøper en vifte. Kona nekter garantert Center på topp plata og tv på vegg eller over.. been there tried that… Men Center er den aller viktigste hjemmekino høyttaleren sammen med sub. Mener å huske at 60-80% av lyden i en film havner fokusert i Center. De flerste, inkludert deg, forstår ikke hva en phantom center er. Jeg har senterhøytaler, men har koblet den ut fordi lyden er bedre uten. Har kjørt romkorreksjon uten senter. Lenke til kommentar
Woff Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember Dubious skrev (47 minutter siden): a phantom center to create a far more immersive audio experience Du er neppe så dum som du later som nå regner jeg med. Men altså; fantom senter er langt bedre enn INGEN senter.. Som sier seg selv. Ut fra teksten du leste ser du at, som jeg sa, senter er kanskje den viktigste kanalen i et hjemmekino-anlegg. Men ønsker du virkelig å miste så mye så er det jo ditt valg ja. Det finnes mange grunner til å ikke ha en senter, de koster mye, de tar plass, dama hater den og så videre.. 2 Lenke til kommentar
Woff Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember Dubious skrev (17 minutter siden): har koblet den ut fordi lyden er bedre uten Og da har du et problem som sikkert lar seg løse ENKELT. Kjøp deg en senter som virker! 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember Woff skrev (1 minutt siden): Og da har du et problem som sikkert lar seg løse ENKELT. Kjøp deg en senter som virker! Hvorfor kjøpe senter, når lyden er bedre uten? /facepalm. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember Woff skrev (3 minutter siden): Du er neppe så dum som du later som nå regner jeg med. Men altså; fantom senter er langt bedre enn INGEN senter.. Som sier seg selv. Ut fra teksten du leste ser du at, som jeg sa, senter er kanskje den viktigste kanalen i et hjemmekino-anlegg. Men ønsker du virkelig å miste så mye så er det jo ditt valg ja. Det finnes mange grunner til å ikke ha en senter, de koster mye, de tar plass, dama hater den og så videre.. Du mister ingenting uten senter. Lenke til kommentar
Woff Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember (endret) Woff skrev (4 minutter siden): Du er neppe så dum som du later som nå regner jeg med. Jeg tok nok feil der ja.. Har du bedre lyd uten en senterkanal så har du problemer med utstyret, være seg høyttaler eller forsterker.. Jeg regner med at du klarer å forstå at en fantom-effekt IKKE erstatter selve kanalen. Endret 7. desember av Woff 2 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember Dubious skrev (1 time siden): Siden du nevner Arendal.. https://arendalsound.com/article/what-is-a-phantom-center/ Based on necessity, you may employ a phantom center to create a far more immersive audio experience. «Far more immersive» siterer du, men da må du nesten ta med i betraktningen at dette er for de som har stereo-oppsett. Tror du virkelig at det å imitere en senterhøyttaler med software og L/R-høyttalere generelt er bedre enn å ha en dedikert senterhøyttaler? 1 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember Jeg liker lyden i høytalerne på tv'n jeg.. 😘 1 Lenke til kommentar
Woff Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember (endret) Duriello skrev (16 minutter siden): Jeg liker lyden i høytalerne på tv'n jeg.. 😘 Selvsagt gjør du det, noe i likhet med @Dubious, men veldig mange stiller nå krav til å kunne høre lyden slik filmskaperen har ment det. Og når du faktisk går glipp av lydeffekter og informasjon fordi tv'en ikke klarer å gjenskape lyd over flere kanaler i et tredimensjonalt rom så er jo dette litt dumt da. 😊 Men du kan jo også være uheldig når du betaler for en kinobillett og du havner rett ved / under en høyttaler som gjør at lydbildet blir ødelagt, noe vi slipper når vi har eget lydanlegg kalibrert for lytteren i rommet og ingen andre! 🙄 Forøvrig har jeg skrudd av lyden fra de innebygde høyttalerne på min LG tv.. ☺️ Endret 7. desember av Woff 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember Duriello skrev (16 minutter siden): Jeg liker lyden i høytalerne på tv'n jeg.. 😘 Min oldefar mislikte farge-TV når det kom fordi han syntes «det var unaturlig»😅 Det er utrolig hva man blir vant med. 3 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember Dubious skrev (1 time siden): De flerste, inkludert deg, forstår ikke hva en phantom center er. Jeg har senterhøytaler, men har koblet den ut fordi lyden er bedre uten. Har kjørt romkorreksjon uten senter. Jeg har fantom atmos eller bakhøytalere. Det er bra, men selvfølgelig er ekte Atmos eller senter bedre. Jeg mener ikke å disse, et kompromiss er bedre enn ingenting. Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember Nimrad skrev (18 minutter siden): Min oldefar mislikte farge-TV når det kom fordi han syntes «det var unaturlig»😅 Det er utrolig hva man blir vant med. Hæhæ ja hørt rykter om at oldeforeldrene mine mente tv var trolldom 😂 Håper folk skjønner at min post kun var spøk. 1 Lenke til kommentar
Alfred_A Skrevet 8. desember Del Skrevet 8. desember On 10/24/2024 at 1:46 PM, Nimrad said: TLDR: ny tittel er ikke offentliggjort. Er ihvertfall en artig film. Spesielt scenen, "huset?". 1 Lenke til kommentar
""" Skrevet 8. desember Del Skrevet 8. desember Herrefred, for en fantastisk film! Mørkt, kaotisk, skittent og rått som bare faen! 1 Lenke til kommentar
Woff Skrevet 9. desember Del Skrevet 9. desember Ser (Nok en gang) mesterstykket American Sniper som jeg fikk tidligere i dag på 4K. Har denne fra før på blu-ray og på dvd, men med pris på 159,- så måtte jeg ha den på 4K også! https://www.platekompaniet.no/film-tv/4k-ultra-hd/krig/american-sniper-2014-4k-ultra-hd Må innrømme at musikken til slutt ble spilt på maks volum... Herlig!! Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 9. desember Del Skrevet 9. desember Executive Producer Steven Mnuchin? Jeg kjenner han bare som Finansminister under Trump. Ser jo nå at han har produsert en hel masse filmer før han gikk inn i politikken. Morsomt. 1 Lenke til kommentar
Woff Skrevet 9. desember Del Skrevet 9. desember Woff skrev (1 time siden): Ser (Nok en gang) mesterstykket American Sniper Bør ta med at HVIS du ser filmen på plate så er det med dokumentarer som absolutt bør sees etter filmen! Disse får jo ikke de som laster ned filmen tilgang til, så vurder å kjøpe denne hvis du ikke har gjort det enda! Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember Woff skrev (13 timer siden): Bør ta med at HVIS du ser filmen på plate så er det med dokumentarer som absolutt bør sees etter filmen! Disse får jo ikke de som laster ned filmen tilgang til, så vurder å kjøpe denne hvis du ikke har gjort det enda! American Sniper 2014 EXTRAS 1080p BluRay H264 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå