Comma Chameleon Skrevet 1. november Del Skrevet 1. november Takk til alle som anbefalte The Substance! Tok en tur på kino i går for å se den. Den ga virkelig inntrykk ja. Synes det var en bra film. Gikk inn helt blank uten forventninger. Fin oppvarming før jeg ser Terrifier 3 i kveld 😛 2 Lenke til kommentar
Woff Skrevet 1. november Del Skrevet 1. november Dubious skrev (14 timer siden): Har den ennå, og vurdert å få den reparert Bør ikke være store problemet å få fikset den? Det var vel aldri noe grunn til at sikringen IKKE gikk? Vil TRO at det dreier seg om en bagatell hvis da ikke du hadde max uflaks? Og med den fikset så har du jo brukbar bass til rommet tipper jeg.. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 1. november Del Skrevet 1. november Anbefaler "stum filmen" Silent night av John Woo på Netflix. Joel Kinnaman i hovedrollen og hun som er moren i From.. Woo er genial på å filme action med følelse, her tror jeg det ikke er en eneste replikk annet enn noen ord. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 1. november Del Skrevet 1. november Woff skrev (4 timer siden): Bør ikke være store problemet å få fikset den? Det var vel aldri noe grunn til at sikringen IKKE gikk? Vil TRO at det dreier seg om en bagatell hvis da ikke du hadde max uflaks? Og med den fikset så har du jo brukbar bass til rommet tipper jeg.. Har fått svar fra butikken, og de sier at det er en vanlig feil på disse, og at det mest sansynlig er forsterkeren som er gått. De kan bytte med en ny og bedre for 8k. 1 Lenke til kommentar
Woff Skrevet 1. november Del Skrevet 1. november Dubious skrev (1 time siden): De kan bytte med en ny og bedre for 8k. Kan være lurt det ja.. Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 3. november Del Skrevet 3. november Spørsmål til dere som også bor i Oslo og som drar på Odeon. Er det stor forskjell på LUXE-salene kontra iSense-salene? Tenkte meg på Nr. 24, men usikker på hva jeg burde velge her og om det er spes mye forskjell da begge ser bra ut ut fra nettsiden. Setter pris på komfort Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 3. november Del Skrevet 3. november Nr jeg først drar til den kinoen er det for å være i IMAX-salen så jeg har ikke grunnlag for å sammenligne med de andre salene. det er den desiderst nyeste kinoen i Oslo og er den mest moderne, har det nyeste innventaret++ Lenke til kommentar
Mala Skrevet 3. november Del Skrevet 3. november Ibelin må dere se folkens, mektig! 2 1 Lenke til kommentar
""" Skrevet 3. november Del Skrevet 3. november Terrifier 3 var virkelig helt ypperlig. Det er ikke all verdens til verken plot eller karakterer, men Art the Clown og Vicky Heyes er to helt fantastisk fucked up villains, og to timer med disse to, og et gigantisk lass med flotte, elleville og helt absurde gode effekter var akkurat det jeg trengte på en søndag. Effektene og drapene er virkelig top notch. En sann glede for øynene. Alt i alt en helt fantastisk film. 1 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 4. november Del Skrevet 4. november Terrifier 3 var god underholdning ja. Personlig synes jeg den var en del svakere enn Terrifier 2. Liker estetikken i begge filmene. Karakteren Art The Clown er en av mine favoritt-skurker i horror/thriller-filmene. Ikke rukket å se Terrifier 1 eller All Hallows' Eve enda, men tipper 2ern er høydepunktet i universet for meg uansett. 1 Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 4. november Del Skrevet 4. november Bør du se Terrifier 1 før du ser nummer 2? Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 4. november Del Skrevet 4. november Jeg vil si nei. Terrifier 2 fortsetter direkte etter den første, men jeg så nummer 2 uten å se den første og hadde ingen problemer med å forstå historien og universet. Om det gir deg noe ekstra, det kan godt hende, men det er ikke et krav i alle fall i min mening. 1 Lenke til kommentar
""" Skrevet 4. november Del Skrevet 4. november Jeg anbefaler absolutt å se de i rekkefølge. 2 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 5. november Del Skrevet 5. november On 4.11.2024 at 3:29 AM, Comma Chameleon said: Terrifier 3 var god underholdning ja. Personlig synes jeg den var en del svakere enn Terrifier 2. Liker estetikken i begge filmene. Karakteren Art The Clown er en av mine favoritt-skurker i horror/thriller-filmene. Ikke rukket å se Terrifier 1 eller All Hallows' Eve enda, men tipper 2ern er høydepunktet i universet for meg uansett. Terrifier 1 er bedre enn 2'ern. 2'ern er altfor lang, minst 30 minutter kunne vært klippet bort med hell. 1'ern er heller ikke overnaturlig, og derfor mer skremmende i mine øyne. Det magiske sverdet i 2'ern gjorde at jeg mista piffen. Det ble for teit. All Hallow's Eve er tre kortfilmer bundet sammen av et plott om en kvinne som ser på en mystisk VHS med nevnte kortfilmer. Ikke verdt å se, i mine øyne. Filmsnutt nummer 2 i denne antologien var så dårlig at jeg ikke trodde mine egne øyne. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 5. november Del Skrevet 5. november Gargantua skrev (2 timer siden): Terrifier 1 er bedre enn 2'ern. 2'ern er altfor lang, minst 30 minutter kunne vært klippet bort med hell. 1'ern er heller ikke overnaturlig, og derfor mer skremmende i mine øyne. Det magiske sverdet i 2'ern gjorde at jeg mista piffen. Det ble for teit Jeg er en av de som likte lengden på 2ern, og synes nr 3 burde vært lengre (et av mine hovedproblemer med filmen, litt rushed på slutten). Overnaturlig vs ikke er jeg ikke så kritisk på, kan like begge. Men historien i 2ern synes jeg ga meg mer enn 3ern. Føler at Damien Leone tok seg litt "for nær" av kritikken av nr 2 og det gikk ut over historien og lengden på nr 3. For noen er det sikkert en god ting, men for min del savnet jeg litt mer. Skal gi den første et forsøk da! 2 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 5. november Del Skrevet 5. november 58 minutes ago, Comma Chameleon said: Skal gi den første et forsøk da! Terrifier kan leies på bl.a. Apple TV til 39 kr. https://www.justwatch.com/no/movie/terrifier 1 Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 7. november Del Skrevet 7. november Har folk vært å sett Nr. 24 enda? Så den her om dagen, likte den godt. Spennende atmosfære og bra naturlig skuespill. Jeg kjenner til Gunnar Sønstebys historie bra fra før, men ble underholdt og likte filmen godt likeså. 1 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 7. november Del Skrevet 7. november (endret) Godt å høre! Skal se den selv når den kommer ut til leie, da kompisen jeg skal se den med ikke rekker den på kino. Hørt mye bra, og traileren virket spennende. Forøvrig så har jeg startet et gjensyn med The Fast and the Furious franchisen, litt guilty pleasure. Noen av de har jeg sett mange ganger, men flere har jeg kun sett en gang og noen har jeg ikke sett før. Foreløpig huket av The Fast and the Furious 2 Fast 2 Furious Tokyo Drift Fast and Furious Fast Five Fast & Furious 6 Furious 7 The Fate of the Furious Hobbs & Shaw Og så har jeg igjen: F9 (Sett den, men husker ikke så mye av den) Fast X (Ikke sett) Favorittene har ikke endret seg egentlig. The Fast and the Furious er fortsatt den beste filmen. Beste kombinasjonen av handling, drama, bilkjøring og alt. Legendarisk film, selv med litt cheesy dialog. Tokyo Drift er den beste når det kommer til ren bilkjøring, og scorer høyt på vibes. Tokyo er en fet setting. Lett en topp 3 selv om jeg ikke liker hovedpersonen ett sekund. Hobbs & Shaw er "best of the rest" med en god margin. Fra og med Fast and Furious så startet avsporingen til hele franchisen der det gikk bort fra å handle om street racing (og litt politiarbeid) og fra Fast Five så var de allerede blitt fullt ut superhelter. Hobbs & Shaw føler jeg klarer å ha humoren og selvbevisstheten på plass så det at de er superhelter går greit. Blir litt som om noen forteller en myte om det som faktisk skjedde. 4, 5, 6, 7, 8 og 9 er fortsatt ganske meh, selv om hyllesten til Paul Walker på slutten av Furious 7 treffer godt. Tipper Fast X og den nye som kommer ikke er noen höjdare akkurat. Endret 7. november av Comma Chameleon Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet onsdag kl 10:18 Del Skrevet onsdag kl 10:18 Sing Sing har ikke fått norsk slipp, så jeg kjøpte den på amerikansk iTunes. For en fantastisk film. En fengsel-film som kanskje kan få det opp for amerikanere at hvis de skal få takt på at innsatte som slippes ut av fengsel ikke skal vende tilbake til kriminalitet, så er det kanskje greit å se dem som mennesker. Det er ikke noe fokus på vold, og heller viser den hvordan skuespill kan hjelpe på det psykologiske. 1 1 Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet onsdag kl 14:25 Del Skrevet onsdag kl 14:25 En podcast jeg blei anbefalt for en stund siden som jeg har blitt veldig glad i - The Rewatchables En gjeng som tar for seg flere filmer som lett kan sees om igjen og om igjen, og analyserer dem med en stor dose humor og refleksjoner. Veldig lettbeint, ikke alt for seriøs. Dem har en masse episoder på Spotify. F.eks: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå