Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dubious skrev (14 timer siden):

Har den ennå, og vurdert å få den reparert

Bør ikke være store problemet å få fikset den? Det var vel aldri noe grunn til at sikringen IKKE gikk? Vil TRO at det dreier seg om en bagatell hvis da ikke du hadde max uflaks?  Og med den fikset så har du jo brukbar bass til rommet tipper jeg..

Lenke til kommentar
Woff skrev (4 timer siden):

Bør ikke være store problemet å få fikset den? Det var vel aldri noe grunn til at sikringen IKKE gikk? Vil TRO at det dreier seg om en bagatell hvis da ikke du hadde max uflaks?  Og med den fikset så har du jo brukbar bass til rommet tipper jeg..

Har fått svar fra butikken, og de sier at det er en vanlig feil på disse, og at det mest sansynlig er forsterkeren som er gått. 
De kan bytte med en ny og bedre for 8k.  

• Liker 1
Lenke til kommentar

Spørsmål til dere som også bor i Oslo og som drar på Odeon. Er det stor forskjell på LUXE-salene kontra iSense-salene?

Tenkte meg på Nr. 24, men usikker på hva jeg burde velge her og om det er spes mye forskjell da begge ser bra ut ut fra nettsiden. Setter pris på komfort

Lenke til kommentar

Terrifier 3 var virkelig helt ypperlig. Det er ikke all verdens til verken plot eller karakterer, men Art the Clown og Vicky Heyes er to helt fantastisk fucked up villains, og to timer med disse to, og et gigantisk lass med flotte, elleville og helt absurde gode effekter var akkurat det jeg trengte på en søndag. Effektene og drapene er virkelig top notch. En sann glede for øynene. Alt i alt en helt fantastisk film.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Terrifier 3 var god underholdning ja. Personlig synes jeg den var en del svakere enn Terrifier 2. Liker estetikken i begge filmene. Karakteren Art The Clown er en av mine favoritt-skurker i horror/thriller-filmene. Ikke rukket å se Terrifier 1 eller All Hallows' Eve enda, men tipper 2ern er høydepunktet i universet for meg uansett.

• Liker 1
Lenke til kommentar
On 4.11.2024 at 3:29 AM, Comma Chameleon said:

Terrifier 3 var god underholdning ja. Personlig synes jeg den var en del svakere enn Terrifier 2. Liker estetikken i begge filmene. Karakteren Art The Clown er en av mine favoritt-skurker i horror/thriller-filmene. Ikke rukket å se Terrifier 1 eller All Hallows' Eve enda, men tipper 2ern er høydepunktet i universet for meg uansett.

Terrifier 1 er bedre enn 2'ern. 2'ern er altfor lang, minst 30 minutter kunne vært klippet bort med hell. 1'ern er heller ikke overnaturlig, og derfor mer skremmende i mine øyne. Det magiske sverdet i 2'ern gjorde at jeg mista piffen. Det ble for teit.

All Hallow's Eve er tre kortfilmer bundet sammen av et plott om en kvinne som ser på en mystisk VHS med nevnte kortfilmer. Ikke verdt å se, i mine øyne. Filmsnutt nummer 2 i denne antologien var så dårlig at jeg ikke trodde mine egne øyne.

Lenke til kommentar
Gargantua skrev (2 timer siden):

Terrifier 1 er bedre enn 2'ern. 2'ern er altfor lang, minst 30 minutter kunne vært klippet bort med hell. 1'ern er heller ikke overnaturlig, og derfor mer skremmende i mine øyne. Det magiske sverdet i 2'ern gjorde at jeg mista piffen. Det ble for teit

Jeg er en av de som likte lengden på 2ern, og synes nr 3 burde vært lengre (et av mine hovedproblemer med filmen, litt rushed på slutten). Overnaturlig vs ikke er jeg ikke så kritisk på, kan like begge. Men historien i 2ern synes jeg ga meg mer enn 3ern. Føler at Damien Leone tok seg litt "for nær" av kritikken av nr 2 og det gikk ut over historien og lengden på nr 3. For noen er det sikkert en god ting, men for min del savnet jeg litt mer.

Skal gi den første et forsøk da! :D 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Godt å høre! Skal se den selv når den kommer ut til leie, da kompisen jeg skal se den med ikke rekker den på kino. Hørt mye bra, og traileren virket spennende.

Forøvrig så har jeg startet et gjensyn med The Fast and the Furious franchisen, litt guilty pleasure. Noen av de har jeg sett mange ganger, men flere har jeg kun sett en gang og noen har jeg ikke sett før.

Foreløpig huket av

The Fast and the Furious 
2 Fast 2 Furious
Tokyo Drift
Fast and Furious
Fast Five
Fast & Furious 6
Furious 7
The Fate of the Furious
Hobbs & Shaw

Og så har jeg igjen:

F9 (Sett den, men husker ikke så mye av den)
Fast X (Ikke sett)

Favorittene har ikke endret seg egentlig. The Fast and the Furious er fortsatt den beste filmen. Beste kombinasjonen av handling, drama, bilkjøring og alt. Legendarisk film, selv med litt cheesy dialog.

Tokyo Drift er den beste når det kommer til ren bilkjøring, og scorer høyt på vibes. Tokyo er en fet setting. Lett en topp 3  selv om jeg ikke liker hovedpersonen ett sekund.

Hobbs & Shaw er "best of the rest" med en god margin. Fra og med Fast and Furious så startet avsporingen til hele franchisen der det gikk bort fra å handle om street racing (og litt politiarbeid) og fra Fast Five så var de allerede blitt fullt ut superhelter. Hobbs & Shaw føler jeg klarer å ha humoren og selvbevisstheten på plass så det at de er superhelter går greit. Blir litt som om noen forteller en myte om det som faktisk skjedde.

4, 5, 6, 7, 8 og 9 er fortsatt ganske meh, selv om hyllesten til Paul Walker på slutten av Furious 7 treffer godt. Tipper Fast X og den nye som kommer ikke er noen höjdare akkurat.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

Sing Sing har ikke fått norsk slipp, så jeg kjøpte den på amerikansk iTunes. 

For en fantastisk film. En fengsel-film som kanskje kan få det opp for amerikanere at hvis de skal få takt på at innsatte som slippes ut av fengsel ikke skal vende tilbake til kriminalitet, så er det kanskje greit å se dem som mennesker. Det er ikke noe fokus på vold, og heller viser den hvordan skuespill kan hjelpe på det psykologiske.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...