Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Registrerer knapt disse Marvel posterne rundt om. Det hele er bare blitt ei suppe med drit, bakgrunnsstøy for det meste. Har ikke fått sett siste Deadpool da, husker faktisk ikke om jeg har sett nummer 2 i rekka der heller. Har hørt mer positivt enn negativt om siste film ut da. Så er kanskje  verdt en kikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg digger Deadpool-filmene, anbefales varmt. Siste i serien var ikke en skuffelse den heller. Jeg er ikke superfan av all kommenteringen av flimtekniske greier, f.eks. når han sier noe a la "nå kommer det en action-scene", men jeg digger de fleste vitsene. "Pegging isn't new for me, friendo, but it is for Disney" sitter brent inn i skallen min.

Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (4 minutter siden):

Da er det offisielt over for fantastic beast serien. 

Jeg vedder en øl på at det samme skjer med "pirates" hvis ikke "noen" aksepterer at Depp ikke erstattes så enkelt - uansett hvem man setter inn i stedet...

Lenke til kommentar
Gargantua skrev (På 27.10.2024 den 4:48 PM):

Jeg så The Substance her om dagen. Det var en film jeg tenker på ennå. Umulig å glemme. Jeg så den ganske blindt, bare visste det var en slags thriller med Demi Moore med body-horror elementer, men gud bedre, jeg satt med åpen munn i visse scener av filmen. Ikke noe mesterverk, men den gjorde inntrykk. Noe av det rareste jeg har sett av main-stream-filmer de siste årene.

Noen andre som har sett den?

Så den på kino med min 17 år gamle sønn som stort sett er på Terrifier nivå - og han snakker om den ennå. Mesterverk er et ullent ord - men jeg mener bestemt at det er kunst, særlig når det som du sier er så spesielt at man går og tenker på det i ukesvis etterpå. Hvor mange kubikk blod gikk med i den finalen feks?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Den første Fantastic Beasts likte jeg, og så ramlet de helt av sporet og gikk bort fra det som gjorde den første bra.

Gouldfan skrev (6 minutter siden):

Ser Mad Max Furiosa.

Jeg liker de nye filmene mye bedre enn de gamle med Mel Gibson.

Max Max: Fury Road er den beste i universet ja. Max Max: Furiosa er en bedre film, selv om den mangler litt av den råskapen fra Fury Road. Furiosa likte jeg kjempegodt og skal se den på nytt, men jeg er litt skuffet over fargevalget/colour gradingen. Det var ofte den ikke var oransje eller intens nok. Under ser man til venstre hvordan Furiosa er, og til høyre hvis de hadde matchet Fury Road mer. En liten remaster hadde nok gjort seg der de tweaker det litt.

image.png.e7b2f3ea2ed592baced6cb2fb4947bca.png

• Liker 1
Lenke til kommentar
Tomeito skrev (1 time siden):

Enig med de som synes at det vel ikke er så ille at de avslutter Fantastic Beasts-filmserien. Film 1 var sjarmerende og fin, etter det... kjedelig og uten sjel. 

Hadde forhåpninger men synes det var elendig, akkurat som Narnia filmene… Det hjalp ikke at Woke regi herjet med Fantastic Beats heller…

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (23 timer siden):

Max: Fury Road er den beste i universet ja. Max Max: Furiosa er en bedre film, selv om den mangler litt av den råskapen fra Fury Road.

Likte ikke den siste mad max filmen noe særlig. Følte den var uten innhold og mening. Vil jeg like Furiosa? Liker skuespilleren. 

Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (2 timer siden):

Likte ikke den siste mad max filmen noe særlig. Følte den var uten innhold og mening. Vil jeg like Furiosa? Liker skuespilleren. 

Jeg synes det er verdt å gi den en sjanse. Det er mer historie og «drama» i Furiosa. Er samme universet men de har litt ulik vibe.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Dubious skrev (22 minutter siden):

Får lyst på bedre subwoofer når jeg ser filmen, men, tviler på at jeg kjøper.

Det BØR du!
Har selv to stykker, en SVS PB16 Ultra og en SVS SB-4000 og mener at dette er et minimum!  :fun: Vel og merke på rom som er på mitt sin størrelse: 25 kvadratmeter..
Det er simpelthen HERLIG med brukbar bass på filmer som skal ha det! (Og det gjelder vel de fleste!)
Selv om mine trofaste Arendal 1723 Tower THX har i seg selv en meget bra bass, så slår de ikke ut det som SVS'ene leverer!

Endret av Woff
Lenke til kommentar
Woff skrev (27 minutter siden):

Det BØR du!
Har selv to stykker, en SVS PB16 Ultra og en SVS SB-4000 og mener at dette er et minimum!  :fun: Vel og merke på rom som er på mitt sin størrelse: 25 kvadratmeter..
Det er simpelthen HERLIG med brukbar bass på filmer som skal ha det! (Og det gjelder vel de fleste!)
Selv om mine trofaste Arendal 1723 Tower THX har i seg selv en meget bra bass, så slår de ikke ut det som SVS'ene leverer!

Har SVS PB-13 Ultra, men den sluttet å fungere etter et strømbrudd for mange år siden, og det ble aldri til at jeg fikk den sjekket. Har den ennå, og vurdert å få den reparert, men da må jeg til Bergen eller Oslo, da det er ingen som selger slike i Trondheim lengre.  Har prøvd å bytte sikring, den gamle hadde ikke løst ut. 
(Og som vanlig finner jeg kanskje noe i Trondheim etter at jeg har skrevet dette)

Nå er hjemmekinoen i et 16 m2 rom. 
Har Dali 12" lukket sub, men den blir for svak for film.  Første subben jeg kjøpte så den er over 20 år gammel. 

Endret av Dubious
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...