john.einar Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) Må bare offisielt meddele at mitt gamle Matrox Mystique fra 1997 nå endelig, etter over 9 år, går av med pensjon. Det har nå slitt som "3d kort" i et par år og resten som serverskjermkort. Nå har det gått av med pensjon nå som pci-kort-plassene på hovedkort har blitt så få. Det har nå funnet et avslappet liv i en anti-static pose og legges bokstavelig talt på øverste hylle, hvor det vil bli bedre kjent med det gode gamle Abit BP6 HK'et, den solide Plextor 8x SCSI brenneren, den ultimate Windows NT 3.51 CPU'en 80486DX4 100MHz og et fordums ATI Mach32 VESA skjermkort som har vært pensjonert i lang tid. Måtte de sammen nyte pesjonisttilværelsen. Endret 25. oktober 2006 av johneinar Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) Matrox Mystique var faktisk det første skjermkortet jeg kjøpte,gikk fra en 386 med onboard vga til Pentium 133 maskin.Ble min første selvbygget maskin. Kjøpte og minne oppgradetingen til det så det ble vel totalt 4MB ram vist jeg ikke husker feil.Eller var det 8mb? Tror jeg har det liggende i enn eller annen eske en plass.. Endret 25. oktober 2006 av taz Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 Brukte mitt originalt med en Pentium 120 jeg. Ble brukt under NT med dualboot til dos og 95 for spilling. Var ikke så mye 3d-guffe, men hjalp pittelitt med at matrox faktisk hadde bra OpenGL MCD for Windows. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå