tante_olga Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) Står mellom disse tre PC'ene 1) Acer Aspire 5043 http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=18808&cid=5546 2) Acer Aspire 5610 http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=18838&cid=5546 3) Dell Inspirion 6400 Dell Skal ikke spille, bare brukes til litt surfing etc. Takk for all hjelp Endret 25. oktober 2006 av tante_olga Lenke til kommentar
Brian Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Står mellom disse tre PC'ene 1) Acer Aspire 5043 http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=18808&cid=5546 2) Acer Aspire 5610 http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=18838&cid=5546 3) Dell Inspirion 6400 Dell Skal ikke spille, bare brukes til litt surfing etc. Takk for all hjelp 7150962[/snapback] til spilling ville jeg helt klart tatt dell pc'n. Men hvis du ikke skal spille, så er det likegyldig hvilken pc du tar. Lenke til kommentar
tante_olga Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 Det er ikke for lite med 500Mb Ram ? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Det er ikke for lite med 500Mb Ram ? 7151033[/snapback] til spill er det lite ja. Men dell pc'n har jo 1gig minne, noe som er bedre. Lenke til kommentar
tante_olga Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 vet noen om kvaliteten på skjermene har noen betydlig kvalitetsforskjell. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 vet noen om kvaliteten på skjermene har noen betydlig kvalitetsforskjell. 7151193[/snapback] tror faktisk dell pc'n vinner der også jeg. Lenke til kommentar
abrakadabri Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Mitt tips er å holde seg MILEVIS unna Acer - et dritt merke. Var i dag såvidt i kontakt med deres support og det var rett og slett latterlig. En svenske stasjonert i Tyskland som aldri hadde hørt om noe norsk forbrukerkjøpslov. Nei, hvis disken dør eller annet galt skjer etter 1 års garanti har en ikke noe å komme etter - da er det kundens ansvar å avdekke og vise feil. Altså stikk motsatt av det norske lov sier... så styr langt unna! Lenke til kommentar
Brian Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 dessuten er acer litt mindre brukervennlig. Fikk ikke til å brenne en cd med acer programmet først heller. møkkamerke egentlig, ikke noe jeg ville ha kjøpt. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Mitt tips er å holde seg MILEVIS unna Acer - et dritt merke. Var i dag såvidt i kontakt med deres support og det var rett og slett latterlig. En svenske stasjonert i Tyskland som aldri hadde hørt om noe norsk forbrukerkjøpslov. Nei, hvis disken dør eller annet galt skjer etter 1 års garanti har en ikke noe å komme etter - da er det kundens ansvar å avdekke og vise feil. Altså stikk motsatt av det norske lov sier... så styr langt unna! 7152182[/snapback] Her har nok tysk-svensken sitt på det tørre - det er ikke Acer, men forhandleren du har kjøpt den av, som har plikt til å oppfylle kravene fra forbrukerkjøpsloven. Ta kontakt med stedet du kjøpte maskinen, de er lovpålagt å løse dette for deg. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Den aceren med Intel cpu har fått mye skryt på fourmet, samt at en venninne av meg nettopp har kjøpt den. Helt superknall, med 1gb minne, 120(?)GB hd, webcam, Intel Core Solo 1.83Ghz cpu, og en batteritid på opp mot 4 og en halv time. Må sies og være mye for 7000 kr. Hadde ikke vært i tvil om hvilken av de jeg ville tatt om jeg nå skulle ha PC. Har hatt Acer før (TravelMate 3304) og kjøper det mer enn gjerne igjen! Lenke til kommentar
abrakadabri Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Du har vel forsåvidt rett der ja, ventle... Uansett holdt han en meget skarp og nedlatende tone - helt horribelt i forhold til å representere det merket han jobber for... Selv vet jeg bare hvor gode Dell er til å fikse opp i ting. Ringer du så er de svært imøtekommende (iallfall vært min erfaring) og de ordner opp. Dette spesielt hvis du har den utvidede brukerstøtten... Men ellers med 1 års garanti har jeg ikke hatt noen større problemer... Min erfaring er altså at Dell fikser kjapt opp - en kan gå direkte til dem, mens en må gå til en forhandler for fiksing av sin Acer som fort kan hale ut i det vide og brede.... der grunnen ofte kan være at Acer er trege - delelevering etc. Lenke til kommentar
lunic Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Ville ikke kjøpt Acer. Har dårlig erfaring med både kvalitet og kundeservice. Neste gang jeg skal ha laptop kommer jeg til å velge noe som er kjent for å være stabilt (Asus, IBM, Dell?) framfor noe med bra specs. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) Acer 5610 er en strålende maskin og jeg kjøpte denne som en nr2 maskin. Den er utrolig stille "dønn stille faktisk" -har veldig god batteritid "4.45" målt på min-blåtann-webcamera-nytt stilig/solid chassie-knall sjerm samt den yter veldig godt. Jeg kjenner ikke igjen de som klager på suportsiden og dette er min 3 Acer maskin... Hadde en Acer 1642 som jeg mistet en tast på og jeg fikk tilsendt nytt tastatur 3 dager senere samt veldig god suport når jeg skiftet det "det var mitt ønske å bytte det selv" Nå ligger faktisk verkstedet og hovedkontoret til Acer for Norge i Asker og de yter faktisk en veldig god service... "ingen som har kontaktet de" Når jeg kjøper en maskin i denne katogorien så legger jeg hovedvekt på god skjerm-støyfri/kjølig-god batteritid samt god ytelse og der får den terninkast 6 av meg (nydelig maskin) NB-Dell 6400 er også en bra maskin men det kommer vel litt an på pris... Lykke til! Endret 26. oktober 2006 av Jada-jada Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå