chaos king Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Til sommern skal jeg bygge meg trekabinett i tre , men jeg har ikke gjort det før så jeg har et par spørsmål; 1) finnes det "støpsel" som man kan sette fast i treet, slik at man kan skru fast hovedkortet i disse "støpslene". med støpsel mener jeg noe man kan skru fast hk skruene i. ( ja, jeg vet om hovedkort plater som er laget for dette, men vil ha minst mulig metall i kabinettet). 2) vet det høres sykt ut, men hadde tenkt å bruke 15 mm kryss finer , fordelen er at det er mer å skru i og det får en mer massiv følelse, ulempene er, ekstrem varme lagring, men jeg skal tapetsere veggene med vifter så det burde gå bra. vet noen om noen andre dårlige sider med 15mm? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) Til sommern skal jeg bygge meg trekabinett i tre , men jeg har ikke gjort det før så jeg har et par spørsmål; 1) finnes det "støpsel" som man kan sette fast i treet, slik at man kan skru fast hovedkortet i disse "støpslene". med støpsel mener jeg noe man kan skru fast hk skruene i. ( ja, jeg vet om hovedkort plater som er laget for dette, men vil ha minst mulig metall i kabinettet). 2) vet det høres sykt ut, men hadde tenkt å bruke 15 mm kryss finer , fordelen er at det er mer å skru i og det får en mer massiv følelse, ulempene er, ekstrem varme lagring, men jeg skal tapetsere veggene med vifter så det burde gå bra. vet noen om noen andre dårlige sider med 15mm? 7150930[/snapback] kan du ikke bare borre et lite hull i treplata, og sette fast slike avstandshylser som du skrur i? bør vel funke det. vet ikke helt om det er det det heter men skjønner sikkert hva jeg mener. Endret 25. oktober 2006 av Brian_N Lenke til kommentar
chaos king Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 Avstands hylse? sånn du setter inn i gips vegger når du skal sette opp bilder og sånn? hvis ikke, kunne det være at du har et bilde av en sånn "dings" som du snakker om? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) Avstands hylse? sånn du setter inn i gips vegger når du skal sette opp bilder og sånn? hvis ikke, kunne det være at du har et bilde av en sånn "dings" som du snakker om? 7151301[/snapback] husker som sagt ikke helt hva det heter, men tror det følger med en type av disse til feste av hk. små sekskantede ting som du skrur fast i kabinettet, slik at det blir litt avstand mellom hk og kabinettveggen. Den er hul inni, slik at du kan skru i den. Men vet ikke om dette vil fungere, bare en ide. Endret 25. oktober 2006 av Brian_N Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Det vil gå (som i at det er mulig) Men jeg mener bestemt at disse også er laget for å jorde HK, eller er det bare jeg som har jording på hjernen denne morningen? Lenke til kommentar
chaos king Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 jeg lagde meg en sketch up modell av noe som kunne fungere, er dette et sånn avstands stykke? uansett, noen som vet hvor man kan få kjøpt noe som ligner på dette? Lenke til kommentar
the_dragon_ts Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 er ganske så sikker på at det burde være jording mellom disse da og psu++... Lenke til kommentar
chaos king Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 Hva mener du med jording? de skal jo skrues fast i tre så det er jo ikke utsatt for kortslutning eller lignende. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 du kan jo bruke en sånn som denne: Eller bare rett og slett feste de avstandsstykkene som brukes for å feste hk på rett på treverket. Når det gjelder ekstra jording er det ikke behov for dette. Ellers kan du se her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=229553 Mener jeg la inn bilder der hvordan jeg festet dette Lenke til kommentar
chaos king Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) wow det dreper meg litt når jeg ser hvor bra ditt ble snekker'n leste gjennom mye av loggen din nå å så di siste bildene. sinsykt bra, jeg sikter litt lavere når det gjelder finish, skal gå for ipodhvite- lyseblå farger. her er et par kjappe sketchupper jeg har laget av kabinettet da; Endret 26. oktober 2006 av chaos king Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 wow det dreper meg litt når jeg ser hvor bra ditt ble snekker'n Snekker'n er jo konge til å modde. Dette er vist gang på gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå