Gå til innhold

HK feste i trekabinett.

Anbefalte innlegg

Til sommern skal jeg bygge meg trekabinett i tre :w00t: , men jeg har ikke gjort det før så jeg har et par spørsmål;

1) finnes det "støpsel" som man kan sette fast i treet, slik at man kan skru fast hovedkortet i disse "støpslene". med støpsel mener jeg noe man kan skru fast hk skruene i. ( ja, jeg vet om hovedkort plater som er laget for dette, men vil ha minst mulig metall i kabinettet).

2) vet det høres sykt ut, men hadde tenkt å bruke 15 mm kryss finer :w00t: , fordelen er at det er mer å skru i og det får en mer massiv følelse, ulempene er, ekstrem varme lagring, men jeg skal tapetsere veggene med vifter så det burde gå bra. vet noen om noen andre dårlige sider med 15mm?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Til sommern skal jeg bygge meg trekabinett i tre  :w00t: , men jeg har ikke gjort det før så jeg har et par spørsmål;

1) finnes det "støpsel" som man kan sette fast i treet, slik at man kan skru fast hovedkortet i disse "støpslene". med støpsel mener jeg noe man kan skru fast hk skruene i. ( ja, jeg vet om hovedkort plater som er laget for dette, men vil ha minst mulig metall i kabinettet).

2) vet det høres sykt ut, men hadde tenkt å bruke 15 mm kryss finer :w00t: , fordelen er at det er mer å skru i og det får en mer massiv følelse, ulempene er, ekstrem varme lagring, men jeg skal tapetsere veggene med vifter så det burde gå bra. vet noen om noen andre dårlige sider med 15mm?

7150930[/snapback]

kan du ikke bare borre et lite hull i treplata, og sette fast slike avstandshylser som du skrur i? bør vel funke det. vet ikke helt om det er det det heter men skjønner sikkert hva jeg mener.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Avstands hylse? sånn du setter inn i gips vegger når du skal sette opp bilder og sånn?  hvis ikke, kunne det være at du har et bilde av en sånn "dings" som du snakker om?

7151301[/snapback]

husker som sagt ikke helt hva det heter, men tror det følger med en type av disse til feste av hk. små sekskantede ting som du skrur fast i kabinettet, slik at det blir litt avstand mellom hk og kabinettveggen. Den er hul inni, slik at du kan skru i den.

Men vet ikke om dette vil fungere, bare en ide. :)

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

wow :cry: det dreper meg litt når jeg ser hvor bra ditt ble snekker'n :cry: leste gjennom mye av loggen din nå å så di siste bildene. sinsykt bra, jeg sikter litt lavere når det gjelder finish, skal gå for ipodhvite- lyseblå farger. her er et par kjappe sketchupper jeg har laget av kabinettet da;

post-93784-1161863733_thumb.png

post-93784-1161863749_thumb.png

post-93784-1161863762_thumb.png

post-93784-1161863780_thumb.png

post-93784-1161863884_thumb.png

Endret av chaos king
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...