Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Physical memory dump problem

Anbefalte innlegg

Hellu. Jeg har nettopp fått oppdatert min Dell XPS pc med 1 GB ram ekstra, men med de nye rambrikkene satt inn får kræsjer pc'en min ustanselig og jeg får blåskjerm hvor det står Physical Memory Dump. Jeg har spekulert litt, og tenkt kanskje at det ikke var problemet, men så meg drittlei av blåe skjermer og tok ut brikkene og startet maskinen igjen, og siden da, har alt funket helt nydelig og ingen blåskjerm.

Jeg lurer da på, er det noe galt med brikkene? Brikkene er nærmest identiske med brikkene jeg har i pc'en fra før av, så hva kan være årsaken? :cry:

Takk for all hjelp :innocent:

Martin :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Meg kjent, og med egne erfaringer, så er dette et typisk eksempel på defekt(e) brikke®... Har opplevd det samme selv, brikka var noe bøyd, og fikk blåskjerm hele tiden. Om den er nylig innkjøpt ville jeg ha byttet den inn igjen med en ny. Lykke til :)

7151067[/snapback]

Hadde en liten mistanke om det... Da får jeg bare dra og bytte da :) Får håpe det blir bedre da, hadde gledet meg til 2 gb ram :cry: Takk for hjelpen, kom gjerne med fler innspill.

Martin :thumbup:

Lenke til kommentar
Mye mulig det er instillingene på minnet også..men viss det er nøyaktig samme typen som du har fra før har ikke det noe å si..kan prøve å kjøre noe "snillere" timings på minnet.

7151146[/snapback]

Kan ingenting på det feltet :blush: Utdype det litt i ord jeg kan forstå? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...