V-by Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Jeg vet det...Posten er ikke til å stole på. For 2 uker siden sendte vi pcen på reparasjon fordi skjermkortet hadde gått føyken. Igår fikk vi en telefon hvor vi fikk vite at pcen hadde blitt totalskadd under frakten. Harddisken var knust, skjermkortet var bøyd og kabinettet var helt knust. Hvordan har de fått til det? Pcen var godt pakket inn, så det skulle være relativt vanskelig å ødelegge den så mye... De må ha mistet den ned fra lastebilen eller kjørt over den eller noe slikt. Heldigvis får vi en ny pc på garantien 7157454[/snapback] go go posten du veit vel at pakker som inneholder pc-er egner seg kjempefint som fotballer Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) Jeg har opplevd det samme ved to anledinger, modem fra Firstmile og NGT henholdsvis. En kjapp telefon hindret at jeg måtte betale ekstra. Det norske postsystemet suger.Ja for aa faa Fedex til aa overta. 7152663[/snapback] Posten sitt monopol er opphevet, men Posten Norge har fortsatt noe som Fed Ex ikke har, nemlig "dekningsplikt", dvs at ethvert brev eller pakke skal kunne sendes hvorsomhelst innen Norge til samme pris, uannsett distanse og antall omlastninger. Så selv om Box Delivery, UPS og Fed EX sikkert kan rokke brakka innen storbyene, vil selv de bruke Posten sine biler dersom det skal fraktes ting langt ut på vidda eller til forblåste avkroker. Fed Ex vil heller aldri ta på seg ansvar eller dekke kostnader for å sende èn pakke til en avkrok med en stor lastebil, enten vil dette koste kunden en stor sum, og / eller vil pakken ligge på vent til det kommer flere pakker som skal dit. Posten tar dette på strak arm daglig. Posten Norge blir du aldri kvitt. - Ulkesh, sender ting med Posten, DHL og Nor-Cargo hver dag. Endret 26. oktober 2006 av Ulkesh Lenke til kommentar
Anira Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 For all del, skal dere sende pakker i Posten som inneholder noe som kan ødelegges, pakk det inn fire ganger så godt som det dere tror vil holde. Har jobbet som postbud i flere år, og måten pakker sorteres på er ikke akkurat på en forsiktig måte. Minner litt om når man skal kaste en ball i sånne melkespann i fornøyelsesparker eller noe. Det blir vel heller ikke håndtert veldig forsiktig i resten av systemet heller, vil jeg tro. Tilbake til tema: Får du ikke pakken levert på døra som du har bedt om, og du kan bevise at du var hjemme på det tidspunktet, ikke nøl med å ringe kundeservice. Du skal da ikke betale for en tjeneste du ikke har fått! Lenke til kommentar
Rippey Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Heh. Bestilte på døren når jeg bestilte PCn min. Fikk PCn, men regninga på 9000,-++ fikk jeg ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå