Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

kommer ikke inn på www.nav.no med tråløst nettverk

Anbefalte innlegg

Hei

Vi har fått et litt rart problem, vi kommer ikke inn på www.nav.no! og det bare med en maskin, først litt om oppsettet. Vi har 1 stasjoner maskin med kabel tilkobbling til router og videre til bkk`s router og ut. Så en berbar maskin som har broblemer (hp pavion dv 5000 og den har et broadcom 802.11 a/b/g wlan) innebygd tråløst nettverkskort, den har også et "realtek rtl8139/810x family fast ethernet nic" som virker helt fint. Disse 2 maskinene er kobblet sammen i en

"d-link 802.11g/2,4GHz wireless router, AIR plus G" router. Den bærbare skal være tråløs og den stasjonære er med kabel.

Så til hoved problemet :ermm:

Hp maskinen vil ikke kobble seg til www.nav.no gjennom det tråløse nettet, men om jeg setter inn kabelen virker det, det samme gjør det om jeg bruker et usb nettverkskort. Jeg har prøvd en kammerat sin maskin (fujitsu simens, også den med et broadcom tråløst nettverks kort, litt eldre riktig nok) og den virker helt fint, det samme gjør hp maskinen hoss han! og han har samme router som meg. Detter er et stort problem, jeg blir så irritert :mad: Men hvorfor hender det? og hva kan eg gjera med det?

På forhånd takk for alt hjep.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...