Gå til innhold

7 ting for at X360 kan konkurrere med PS og Wii.

MindTooth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
PS3 vil dekode signalet, ja. Deres "frontkjemper" i første omgang av "HD-Video krigen" ville være en sørgelig skapning uten den egenskapen. (Derimot vil Sony's første stand alone BlueRay spiller ikke ha den egenskapen. Forstå det den som kan).

October 5, 2006 — Sony's PlayStation3 is looking like a better deal all the time. The latest revelation is that the Blu-ray Disc based game console will include the ability to decode up to 7.1-channels of Dolby TrueHD. TrueHD is a so-called "lossless" audio codec that attains compression rates as high as 4:1, but reconstructs the original signal bit-for-bit on playback. Although there have been delays announced for the European availability of PS3, the premium version of the console is due to hit US stores on November 17th at a price of $599.

Link:Ultimateavmag.com

Jeg gjorde uthevingen til de som tvilte på dette.

Og fra pressemeldingen:

Press Release Source: Dolby Laboratories

Dolby Digital 5.1 and Dolby TrueHD Deliver a Premium Surround Sound Experience for PLAYSTATION® 3

Friday September 22, 12:17 am ET

SAN FRANCISCO--(BUSINESS WIRE)--Sept. 22, 2006--Dolby Laboratories, Inc. (NYSE : DLB - News) announced today that the PLAYSTATION® 3 computer entertainment system from Sony Computer Entertainment Inc. (SCEI) will support Dolby® Digital 5.1 surround sound for next-generation entertainment, including games and movie titles in the Blu-ray Disc format.

PLAYSTATION 3 will feature interactive Dolby Digital 5.1 surround sound for games, Dolby Digital, and Dolby TrueHD for decoding up to 7.1 channels for Blu-ray movie playback.

Raskt søk på google gutter, og dere hadde sluppet og krongle om det :)

Dr Peedee

7163587[/snapback]

Men det står da vitterlig for decoding, ikke "Decoding of Dolby Digital 5.1 surround sound for games, Dolby Digital, and Dolby TrueHD up to 7.1 channels for Blu-ray movie playback".

Med andre ord ikke godt å si hva de egentlig mener med den ordlyden, men etter det jeg kan se, står det ikke dekoding av innhold, kun for dekoding...

EDIT: Tar da kun hensyn til pressemeldingen fra Dolby som er en offisiell uttalelse fra eieren av Dolby-formatene.

7165444[/snapback]

Vet dere hva, du og han andre "skpetikeren" her har høyst sannsynelig rett. Jeg har sett nøyere på dette jeg også nå, og det er en vesentlig ordforskjell når de bruker "for decoding" og ikke skriver at den gjør "decoding of". Har også googla så øya ble stort og vått og kan ennå ikke finne at de gjør decodingen av True HD selv.

(Uansett så er det jo likevel en grei ting da at den kan overføre signalet om ikke annet for PS3 kommer til å ha såpass lang levetid at forsterkere med dette vil bli mere og mere utbredt i dens levetid).

Så inntil videre så er jeg også skeptisk til dette nå.

Dr Peedee

Lenke til kommentar

Både ja og nei, begge to dekoder nok, kommer an på hvilken tilkobling du bruker om det er dvd-spilleren eller recivern som dekoder.

Fordelen med hd dvd er de har krav om dekoding av hd-lyd-signalet, så du slipper å kjøpe en ekstern dekoder(reciver), kontra blu-ray-spillere som ikke har dette kravet. En reciver som kan motta gjennom hdmi1.3 og dekode hd-signalet er enda ikke laget og vil ikke bli billig, så overgangen til HD både i lyd og bilde blir billigere for forbruker ved hd dvd, siden du kan bruke din eksisterende reciver, da den bare trenger å forsterke.

Fordelen ps3 har, kontra xbox360, er at den faktisk i fremtiden vil gi tilgang til full hd-lyd, hvor xbox360 gir en mellomting mellom sd og hd-lyd.

Endret av Mo0nH0wL
Lenke til kommentar

Hvorfor er egentlig kvaliteten på HD-lyden så vesentlig i manges øyne? Enig i at det selvfølgelig er kjekt med best mulig lyd, men er vel først og fremst spillene som burde være hovedfokuset. God lyd hjelper ikke stort dersom spillene ikke holder mål...

Lenke til kommentar
Hvem har seriøst 7.1 oppsett hjemme. Pluss at det kommer ikke ann på kanalene, men kvaliteten av annlegget.

7186966[/snapback]

Broderen har slikt. :)

Han slo til på ett TV/DVD/Anlegg-pakke tilbud han fikk på Sony Style i fjor engang.

Selv synes jeg det er feil å snakke om tilbud når prisen kommer opp i to av mine månedslønner, men uansett etter å forhørt seg rundtomkring fant han ingen som kunne matche 'tilbudet'.

Eneste han kjøpte utenom var nye kabler (på Hifi-klubben).

Han har skiftet totalt musikksmak, alt han kjøper nå MÅ være mulig å få tak i på Super Audio CD'er, og det er veldig bra, fordi han hadde veldig dårlig musikksmak før, eneste gode musikk-tips han noensinne kom med før han fikk anlegget var EP'n til Fenrik Lane (fordi han hadde gått på folkehøgskole med vokalisten (Kurt Nilsen) som var litt flink), men i ettertid har han blitt mye flinkere, absolutt verd pengene med andre ord. :)

Lenke til kommentar
Har PS3 kan sjalte med 7.1 kaller ikke jeg noe HD-lyd. Hvem har seriøst 7.1 oppsett hjemme. Pluss at det kommer ikke ann på kanalene, men kvaliteten av annlegget.

7186966[/snapback]

Men det at ps3 faktisk kan fore en ny surroundforsterker med HD lyd er en positiv ting for de som kjøper Ps3 for blu-ray spilleren. Hd-dvd addon'n til Xbox er jo bare halvveis HD klar vil nå jeg si. Lyden er halve filmen.

Lenke til kommentar

hvorfor ikke bare ta det beste fra to verdener?

det er jo så store og klare forskjeller mellom 360 og ps3,

at det som spiller noen rolle er jo spillene.

hvis du kjøper en konsoll for yelsen alene,

så tyder jo det på at du gir beng i hvilke spill du får.

men heller vil ha den kraftigste og beste maskinen.

personlig så er det ikke verre en og kjøpe begge,

for begge har jo utrolig bra spill.

og det er jo nesten litt synd og misse en del av dem.

Lenke til kommentar
Det stemmer det du sier. Men alle har vel ikke nok penger til å kjøpe begge med spill og tilbehør. Men muligheten er fortsatt der..

7190083[/snapback]

men hvem sier at du må kjøpe begge samtidig?

personlig kjøpte jeg 360 for 6mnd siden og jaggu skal jeg ikke ha ps3 og :yes:

lønnings nivået i norge tilsier jo at med litt vel vilje og sparsomhet så har de fleste råd til det ;)

Lenke til kommentar

Ingen som tvinger deg å i kjøpe de samtidig, men det vil alltid komme spill og tilbehør i mellomtiden. Så det spørs hvor mye penger du har..

Ed1t: Vil tro det er mange barnefamilier som har bedre ting å bruke pengene på enn en dyr konsoll til 5500,-

Endret av Nordoelum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...