sageman Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Sony har ikke kommet med noen annen informasjon enn at ps3 vil støtte hd-lyd, såvidt jeg har fått med meg. Det er noe helt annet enn at den kan behandle den lyden. Derimot har de kommet med hdmi, som er nødvendig for å videresende lyden i sin orginale digitale form, men da er signalet ubehandlet, noe som impliserer fravær av dekoding. Inntil Sony klargjør dette i en offisiell pressemelding, kan du gå ut ifra at ps3 kun vil ha støtte for hd-lyd. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Sony har ikke kommet med noen annen informasjon enn at ps3 vil støtte hd-lyd, såvidt jeg har fått med meg. Det er noe helt annet enn at den kan behandle den lyden. Derimot har de kommet med hdmi, som er nødvendig for å videresende lyden i sin orginale digitale form, men da er signalet ubehandlet, noe som impliserer fravær av dekoding. Inntil Sony klargjør dette i en offisiell pressemelding, kan du gå ut ifra at ps3 kun vil ha støtte for hd-lyd. 7159879[/snapback] Det var et underlig resonnement. Så pg.a. at PS3 har HDMI vil den altså ikke dekode surround signalene? Man har ikke tatt rom for at den skal klare det som forøvrig PS2'en klarte? HDMI er forøvrig ikke nødvendig for å sende videre lyd digitalt form. Det har man gjort i 10 år via digital optisk. Noe som både PS2 og PS3 har.. Inntil Sony kommer med en pressemelding for at PS3 ikke er laget i svartmalet papp, så kan vi vel gå ut fra det også-- Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Inntil Sony kommer med en pressemelding for at PS3 ikke er laget i svartmalet papp, så kan vi vel gå ut fra det også-- 7160109[/snapback] haha, den likte eg! Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 De to rett over her har ihvertfall skjønnt det Så eg velger å gå hånd i hånd med dem. 7150351[/snapback] *stiller meg bak dere i køen* 7150818[/snapback] denne køa blir nok lengre enn køen til nintendo wii boothen Lenke til kommentar
Doc Watchtower Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 (endret) Xbox 360 (og pc) får også mulighet for å ha en Wii lignende håndkrontroller, bare mye mer avansert ser det ut som. her kan du lese mer Menneh.. tusentakk til Nintento som tør å satse på nyvinninger:-) Endret 27. oktober 2006 av Watchtower Lenke til kommentar
sageman Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Det var et underlig resonnement. Så pg.a. at PS3 har HDMI vil den altså ikke dekode surround signalene? Les en gang til, det tyder på at signalet vil bli sendt videre ubehandlet, altså ikke dekodet. At du tydeligvis tror at Sony vil være snille og implementere noe de ikke trenger i en allerede dyr spiller, får være din sak. Så lenge de ikke klart sier at det vil bli dekoding, kan du regne med at så også er tilfelle. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Det var et underlig resonnement. Så pg.a. at PS3 har HDMI vil den altså ikke dekode surround signalene? Les en gang til, det tyder på at signalet vil bli sendt videre ubehandlet, altså ikke dekodet. At du tydeligvis tror at Sony vil være snille og implementere noe de ikke trenger i en allerede dyr spiller, får være din sak. Så lenge de ikke klart sier at det vil bli dekoding, kan du regne med at så også er tilfelle. 7160801[/snapback] Jeg har lest hele jeg, og det blir ikke noe mer sannsynlig om du uthever noen av ordene . Da synes jeg forøvrig at du kan lese resten av det jeg skrev. Du må da kunne komme med noen form for støtte for påstandene dine. Det er forøvrig stemplet DTS og Dolby Digital på sia av boksen. Lenke til kommentar
sageman Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 (endret) Henviser nok engang til Sony, hvis de har dekoding av signalene, så ville de opplyst om det, men det gjør de ikke, det eneste de sier er at de støtter hd-lyd...noe som betyr i klartekst kun videresending av det opprinnelige hd-lyd-signalet. Det er forøvrig stemplet DTS og Dolby Digital på sia av boksen. Som betyr støtter... Endret 27. oktober 2006 av Mo0nH0wL Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Henviser nok engang til Sony, hvis de har dekoding av signalene, så ville de opplyst om det, men det gjør de ikke, det eneste de sier er at de støtter hd-lyd...noe som betyr i klartekst kun videresending av det opprinnelige hd-lyd-signalet. Det er forøvrig stemplet DTS og Dolby Digital på sia av boksen. Som betyr støtter... 7160989[/snapback] Påstanden din faller på følgende: 1. Det er ikke mangel på prossesseringskraft til en slik jobb i verken PS3 eller 360 2. Dersom HDMI tyder på at man vil videresende og ikke prosessere lyd streamen vil Digital Optic tyde på det samme. Det gjør det bare ikke. 3. For å ha DTS og Dolby Digital logoene må apparatet tilfredsstille en del kriterier. Iom at begge disse er kodeker for å dekomprimere surround audio, regner jeg med at det er et minimum kriterie at man må kunne faktisk dekode materialet. Synes forøvrig at det hadde vært greit med en link til hvor du har dette fra.. Men det kan du tydeligvis ikke produsere siden du velger å snakke rundt det. Lenke til kommentar
sageman Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Du snur det på hodet, jeg går ut ifra det som er kjent når det gjelder både MS og Sony. Det er du som hevder ps3 vil dekode hd-lyd, uten å kunne vise til annet enn at du antar at det er sånn. Logoene viser bare at apparatene støtter formatene, altså kan videresende dem, de viser ikke hvorvidt apparatene kan behandle, altså dekode signalene for videre bruk. Har ikke en link til dette, det er hva jeg har lært etter masse undersøking på nettet for å finne ut om jeg skulle satse på hd-dvd'n som kommer til xbox360, så det er mye fra flere plasser, men det enkleste er rett og slett å lese de offisielle meldingene fra selskapene og lese hva de egentlig betyr....og Sony har sagt at ps3 vil støtte hd-lyd, som ikke betyr at den vil dekode hd-lyd. Sannsynligvis vil den kunne videresende signalet, men kun gjennom hdmi1.3-tilkoblingen, som høres svært ut, men som i realiteten betyr at man må ha en 5.1/hdmi1.3/hd-ready -reciver....(lykke til med å finne en slik til under 10 00kr), for å få glede av hd-lyden. Men du kan jo gjerne vise at ps3 virkelig vil kunne dekode hd-lyd og ikke bare støtte det, siden du velger å tro dette er inkludert. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 (endret) Put your money where your mouth is, er vel det de sier i Junaiten. Jeg snur ikke noe på hodet her, det er det du som gjør. Det er du som kommer med påstanden, og da får du se og bevise den også. Resonneringen din harmonerer ikke, og du gjør intet forsøk på å støtte den opp heller. Det er da ikke et politisk forum dette. Skal man komme med påstander, må man da kunne forvente at de har en kilde vise til. Det har du ikke.. Det er det som er problemet. EDIT: Forøvrig er det en kjent sak at PS3 på lik linje med 360 er kraftig subsidiert hardware. For ett års tid siden om ikke jeg husker feil, ble det anslått at hardwaren til PS3 uten BD spilleren har en produksjonskostnad på rundt 800$US. Det er vel ikke det samme i dag, men det gir en liten pekepinn om at PS3 er ikke et billig stykke hardware. Endret 27. oktober 2006 av Fhj Lenke til kommentar
sageman Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 (endret) Neida, MS har offisielt sagt at deres add-on hd-dvd-spiller vil dekode hd-lydsignalene, mens Sony har offisielt sagt at ps3 vil støtte hd-lydsignalene...det er alt du trenger og du nekter å innse at de to utsagnene mener to forskjellige ting. Inntil Sony offisielt sier at ps3 vil dekode hd-lyd, så er det ingen grunn til å tro at så er tilfelle. Det er hva jeg bruker som grunnlag for påstanden min, hva bruker du som grunnlag for din påstand om at ps3 vil dekode hd-lyd, at du tror og håper det er slik? Nå er det også slik at en hd-dvd-spiller må ha dekoder for hd-lyd innbygd, det er et krav for å bli godkjent, som er fornuftig siden platene har krav om å inneholde hd-lyd formatet. Derimot en Blu-ray spiller har ingen krav om dekoding av hd-lyd innbygd, kun dekoding av vanlig sd-lyd, siden blu-ray platene ikke heller har noe krav om å inneholde hd-lyd, kun vanlig sd-lyd. Og skulle du kjøpen blu-ray plate som inneholder hd-lyd, så er du fortsatt avhengig av enten en blu-ray spiller som har innbygd dekoder(som er en stund frem i tid) eller en reciver som kan dekode signalene(som også er et stykke frem i tid og blir ikke akkurat billig). I realiteten er hd-dvd i ferd med gjøre blu-ray til et fullstendig tåpelig valg...for de så smått audiophile av oss... Endret 27. oktober 2006 av Mo0nH0wL Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 (endret) Neida, MS har offisielt sagt at deres add-on hd-dvd-spiller vil dekode hd-lydsignalene, mens Sony har offisielt sagt at ps3 vil støtte hd-lydsignalene...det er alt du trenger og du nekter å innse at de to utsagnene mener to forskjellige ting. Inntil Sony offisielt sier at ps3 vil dekode hd-lyd, så er det ingen grunn til å tro at så er tilfelle. Det er hva jeg bruker som grunnlag for påstanden min, hva bruker du som grunnlag for din påstand om at ps3 vil dekode hd-lyd, at du tror og håper det er slik? 7161685[/snapback] Helt fantastisk Nå skal ikke jeg gå på person, men du har tydeligvis et syn som er grusomt vinklet fra en side, og du forventer at folk skal tro på utsagnene dine bare fordi du sier at du er audiofil? HD lyden du snakker om som er mandatory for HD DVD kreves forøvrig kun i to kanaler.. Dvs Stereo.. Audiofil eller ikke.. Det er mitt siste ord.. Life is to short Endret 27. oktober 2006 av Fhj Lenke til kommentar
sageman Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 (endret) Hva, er du ikke enig i at det er de offisielle uttalelsene selskapene har kommet med? Forstår du ikke forskjellen på de? edit; HD-lyd er minimum DolbyDigital+ og DTS-HD, hvor har du det ifra at det er bare stereo?! Endret 30. oktober 2006 av Mo0nH0wL Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Neida, MS har offisielt sagt at deres add-on hd-dvd-spiller vil dekode hd-lydsignalene, mens Sony har offisielt sagt at ps3 vil støtte hd-lydsignalene...det er alt du trenger og du nekter å innse at de to utsagnene mener to forskjellige ting. Inntil Sony offisielt sier at ps3 vil dekode hd-lyd, så er det ingen grunn til å tro at så er tilfelle. Det er hva jeg bruker som grunnlag for påstanden min, hva bruker du som grunnlag for din påstand om at ps3 vil dekode hd-lyd, at du tror og håper det er slik? 7161685[/snapback] Helt fantastisk 7162408[/snapback] Det er forskjell på å lese og å forstå. Evt Støtte / dekode. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 (endret) PS3 vil dekode signalet, ja. Deres "frontkjemper" i første omgang av "HD-Video krigen" ville være en sørgelig skapning uten den egenskapen. (Derimot vil Sony's første stand alone BlueRay spiller ikke ha den egenskapen. Forstå det den som kan). October 5, 2006 — Sony's PlayStation3 is looking like a better deal all the time. The latest revelation is that the Blu-ray Disc based game console will include the ability to decode up to 7.1-channels of Dolby TrueHD. TrueHD is a so-called "lossless" audio codec that attains compression rates as high as 4:1, but reconstructs the original signal bit-for-bit on playback. Although there have been delays announced for the European availability of PS3, the premium version of the console is due to hit US stores on November 17th at a price of $599. Link:Ultimateavmag.com Jeg gjorde uthevingen til de som tvilte på dette. Og fra pressemeldingen: Press Release Source: Dolby Laboratories Dolby Digital 5.1 and Dolby TrueHD Deliver a Premium Surround Sound Experience for PLAYSTATION® 3 Friday September 22, 12:17 am ET SAN FRANCISCO--(BUSINESS WIRE)--Sept. 22, 2006--Dolby Laboratories, Inc. (NYSE : DLB - News) announced today that the PLAYSTATION® 3 computer entertainment system from Sony Computer Entertainment Inc. (SCEI) will support Dolby® Digital 5.1 surround sound for next-generation entertainment, including games and movie titles in the Blu-ray Disc format. PLAYSTATION 3 will feature interactive Dolby Digital 5.1 surround sound for games, Dolby Digital, and Dolby TrueHD for decoding up to 7.1 channels for Blu-ray movie playback. Raskt søk på google gutter, og dere hadde sluppet og krongle om det Dr Peedee Endret 27. oktober 2006 av Dr.Peedee Lenke til kommentar
sageman Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 (endret) Ja, dette var litt merkelig, sony's BDP-S1 Blu-ray-spiller til $999 kan ikke støtte dekoding av hd-lyd, men ps3 til $600 vil gjøre det?? Og den andre quoten kommer fra Dolby, hvorfor vil ikke Sony selv komme ut med offisiell informasjon som bekrefter dette? Og leser du den nøye, så står det egentlig ikke annet enn at ps3 vil ha hd-lyd for dekoding... Håper virkelig ps3 ender opp med dekoding til slutt, men tror det ikke før jeg ser det. Nå er ikke MS så mye bedre, av hva jeg kan forstå har hd-dvd-spilleren til xbox360 ikke analoge 5.1-utganger...! Hvilket vil si at den dekoder lyden, men kan ikke sende den videre til reciveren annet enn som vanlig sd-lyd siden den heller ikke har hdmi!! Så da har vi ps3 som ikke (offisielt fra sony) kan dekode signalet, men kan sende signalet til reciver for dekoding, eller xbox360 som kan dekode, men som ikke kan sende signalet videre til recivern.....hehe, for en gjeng med utsugere... Endret 27. oktober 2006 av Mo0nH0wL Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 Jeg er ikke fanboy, men det er vel større spill pga Blu-Ray... 7155991[/snapback] Er vel ingen ting som fraskriver Microsoft til ved nødens å gi ut en spill på flere DVDer. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Takker DR. PD.. Det var ålreit med litt sakelig objektivitet © Peedee her.. Lenke til kommentar
jag Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 (endret) PS3 vil dekode signalet, ja. Deres "frontkjemper" i første omgang av "HD-Video krigen" ville være en sørgelig skapning uten den egenskapen. (Derimot vil Sony's første stand alone BlueRay spiller ikke ha den egenskapen. Forstå det den som kan). October 5, 2006 — Sony's PlayStation3 is looking like a better deal all the time. The latest revelation is that the Blu-ray Disc based game console will include the ability to decode up to 7.1-channels of Dolby TrueHD. TrueHD is a so-called "lossless" audio codec that attains compression rates as high as 4:1, but reconstructs the original signal bit-for-bit on playback. Although there have been delays announced for the European availability of PS3, the premium version of the console is due to hit US stores on November 17th at a price of $599. Link:Ultimateavmag.com Jeg gjorde uthevingen til de som tvilte på dette. Og fra pressemeldingen: Press Release Source: Dolby Laboratories Dolby Digital 5.1 and Dolby TrueHD Deliver a Premium Surround Sound Experience for PLAYSTATION® 3 Friday September 22, 12:17 am ET SAN FRANCISCO--(BUSINESS WIRE)--Sept. 22, 2006--Dolby Laboratories, Inc. (NYSE : DLB - News) announced today that the PLAYSTATION® 3 computer entertainment system from Sony Computer Entertainment Inc. (SCEI) will support Dolby® Digital 5.1 surround sound for next-generation entertainment, including games and movie titles in the Blu-ray Disc format. PLAYSTATION 3 will feature interactive Dolby Digital 5.1 surround sound for games, Dolby Digital, and Dolby TrueHD for decoding up to 7.1 channels for Blu-ray movie playback. Raskt søk på google gutter, og dere hadde sluppet og krongle om det Dr Peedee 7163587[/snapback] Men det står da vitterlig for decoding, ikke "Decoding of Dolby Digital 5.1 surround sound for games, Dolby Digital, and Dolby TrueHD up to 7.1 channels for Blu-ray movie playback". Med andre ord ikke godt å si hva de egentlig mener med den ordlyden, men etter det jeg kan se, står det ikke dekoding av innhold, kun for dekoding... EDIT: Tar da kun hensyn til pressemeldingen fra Dolby som er en offisiell uttalelse fra eieren av Dolby-formatene. Endret 27. oktober 2006 av jag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå