Gå til innhold

Darkstar One vs. X3

Anbefalte innlegg

Jeg er litt i tvil her... Jeg kommer til å kjøpe ett spill, ikke mer, kanskje mindre. Hvilket skal jeg kjøpe? Jeg har lest gjennom flere reviews og kommet frem til at friheten i X3 er best, storyen i Darkstar One er best, fightingen i Darkstar One er best, økonomien i X3 er best... Osv...

Hvilket er best? Jeg har lastet ned begge demoene, og der syntes jeg darkstar one er bedre enn X3 når det gjelder interface, men du kan ikke gå videre enn bare ditt eget romskip, ikke bygge egne romstasjoner, men igjen, du kan gå inn i romstasjonene. Jeg forsto ikke så mye av X3 sitt UI, men det kan sikkert læres.

Har noen et par råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

darkstar one får du om du abbonerer på games on demand hos eurogamer:P

men uansett, har ikke spilt x3 men liker darkstar one ganske mye, men kan bi litt ensformig i lengden kanskje, økonomien i darkstar e VELDIG enkelt. tar ikke lang tid å få mye penger.

har selv lyst til å prøve x3

Lenke til kommentar
  Firvulag skrev:
darkstar one får du om du abbonerer på games on demand hos eurogamer:P

Gratis eller noe? Og må du kjøpe flere spill etterpå? Eller kan du melde deg ut med en gang?

edit: Så litt gjennom.. Greie priser, men må laste det ned.. Da kunne jeg likegjerne lasta ned via torrent :ph34r:

Men der jeg bor har de sperret for nedlasting, så det går nok heller dårlig. :hrm:

Endret av Fluesoppen
Lenke til kommentar

ja er jo en grei tjeneste med bare EN pris da;) (eller 2)

men om du ikke kan laste ned så er du vel like langt.

selv liker jeg ikke simulator spill så mye, X3 høres ut som det.

darksatr ahr level ups og nye våpen og "abilities"

og helt grei action for min del, ganske flott grafikk også synes jeg:)

Lenke til kommentar

om selve eurogamer tjenesten så er det slik ja.

man bare leier spillene, må logge på for å spille og mister de om man melder seg ut.

er tilgjengjeld veldig billig for 120 spill å velge mellom^^

jeg kan ikke si hva som er best av X3 og darkstar, kan bare si at jeg liker darkstar selv^^

Lenke til kommentar

Jeg har spilt X3:Reunion mye, og det er et engasjerende spill. Men ting tar tid i X3, veldig lang tid til tider. Det tar tid å lære seg alle menyene, det tar det tid å få overblikk over hvordan økonomien fungerer og det tar lang tid å sette seg inn i alle de ulike våpnene og hva de egner seg best til. Det er et krevende spill, men veldig givende å spille. Det eksisterer mange gode mods til spillet som er et pluss. Egosoft sitt forum gir svar på det aller meste, og anbefales på det sterkeste.

Lenke til kommentar

Har spilt demoen en stund nå og jeg synes den er mye bedre/mer realistisk enn Darkstar One. Grensesnittet kan diskuteres, det er tungt å lære seg mekanikken i spillet og det er mindre oversiktlig enn DsO, men hva du kan gjøre er så mye bedre. I DsO kan du ikke bytte skip, så hvis du vil leve som både trader og mercenary må skipet ditt tilpasses begge deler, noe som blir litt til deg og litt til deg.. Men i X3 kan man ha to skip, et for trading og et for fighting. Kjekt. Og så kan man jo ha de fete gigantiske gedigene spacecruiserene (hva de nå heter...) med flere eskorteskip. Det går vel ikke ann på DsO?

Tror jeg går for X3..

Endret av Fluesoppen
Lenke til kommentar
  Fluesoppen skrev:
...

Men i X3 kan man ha to skip, et for trading og et for fighting. Kjekt. Og så kan man jo ha de fete gigantiske gedigene spacecruiserene (hva de nå heter...) med flere eskorteskip. Det går vel ikke ann på DsO?

7162598[/snapback]

Med et par modder kan du skaffe deg virkelig store skip i X3! I X3 bytter du skip hele tiden etter hva du har tenkt å gjøre der og da. Skal man bygge stasjoner trengs en type skip, skal du ut og utforske sektorer andre typer skip. Skal du bare mose alt som er i en sektor anskaffer man bare det største og beste skipet og fyller med kraftige våpen. Det må sies at man skal jobbe en del for å få tilgang på de største skipene.

Våpnene har også sine bruksområder og valgene kan være forskjellen på liv og død.

Du vil ikke bli misfornøyd med X3, selv om det er litt tungvindt å sette seg inn i.

Lenke til kommentar

Utsagn basert på den techvideoen/demoen der man ser gedigne skip.. Likte spesielt den der man så flere småskip som svermet rundt et større. "Oh.. Kult.." Så tiltet kameraet opp og ut slik at man så at det "større skipet" bare var en liten pusling.. Der var det store skipet.... "....Wow!"

Men som du sier så er det vanskelig å sette seg inn i.. Det er ikke noe beskrivelse av de tingene du kan kjøpe, så du må pent vente til datamaskinen forteller deg det, hvilket kan ta tid. Men men... Det er vel flere ting å kjøpe da.. Kult det.

Men fant det på Platekompaniet for 180 kr. Mye billigere enn de andre.

Lenke til kommentar
  Fluesoppen skrev:
Jeg er litt i tvil her... Jeg kommer til å kjøpe ett spill, ikke mer, kanskje mindre. Hvilket skal jeg kjøpe? Jeg har lest gjennom flere reviews og kommet frem til at friheten i X3 er best, storyen i Darkstar One er best, fightingen i Darkstar One er best, økonomien i X3 er best... Osv...

Hvilket er best? Jeg har lastet ned begge demoene, og der syntes jeg darkstar one er bedre enn X3 når det gjelder interface, men du kan ikke gå videre enn bare ditt eget romskip, ikke bygge egne romstasjoner, men igjen, du kan gå inn i romstasjonene. Jeg forsto ikke så mye av X3 sitt UI, men det kan sikkert læres.

Har noen et par råd?

7150072[/snapback]

Problemet med DarkstarOne er at det blir rett og slett kjedelig.

Trodde det skulle være noe ala Privateer eller Freelancer. Men det var det ikke. Det blir rett og slett for ensformig. Og det er så og si helt lineært.

X3 er noe helt for seg selv. Har mye "oppbygging" elementer. Tar utrulig mye tid å komme i gang. Men kan gi enormt mye når du første får deg litt kapital.

(og venner deg til interfacet)

Er moro å angripe fiende sektorer når du har masse ressurser.

F.eks 2-3 Battleships, 1-2 Carriers med ca 50 fightere i vær.

Og X3 har et meget aktiv mod miljø, som legger til mye spennende.

Endret av Stomperud
Lenke til kommentar

Når jeg så denne tråden tok jeg meg en tripp til forumet og fant denen lille nyheten:

Sitat
In Q4 2006 EGOSOFT will release a final update to X³: Reunion under the title X³: 2.0 Bala Gi Research Missions.

Key features of this update will include:

An exciting mission to unlock a unique new spacecraft and get hold of the biggest construction in the X universe to-date.

Get hold of the exclusive (and unique) M7 class prototype battleship, once owned by the Pontifex Maximus Paranidia himself. This ship is lean and mean and can dock two fighter ships.

The Player Headquarters can only be built once, but will be the most powerful outpost that the player can own. With its massive storage capacity it can hold huge quantities of upgrades, repair and produce ships, and host more ships at its docks than any other station, even shipyards.

Bala Gi Research Inc. has developed a new M3+ class of ships. You will get the chance to distribute the blueprints for this new masterpiece of ship construction to the various shipyards.

Hmm må muligens ta frem X3 igjen i vinter.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt DarkStar One liggende en måneds tid her siden jeg vant den her på Gamer.no. Jeg har av diverse grunner dog ikke hatt tid til å se på det, så jeg kan ikke uttale meg om akkurat det. Men jeg har spilt X³, og jeg kan si så mye som at hva som er best, kommer helt an på hva du er ute etter. X³ er en simulator, og ting er veldig avansert - det blir ikke gameplay på samme måten som i DarkStar One.

Lenke til kommentar

Så sant så sant... Men da er darkstar one er en wannabe simulator...

Det prøver å få til et økonomisystem, men det er bare teit.. Jeg prøvde meg som trader, og resultatet var heller labert...

- kjøper en ting til lav pris.

- finner ut at de trenger tingen i et annet system.

- Drar dit, via tre andre systemer.

*System 1*

- "Drop your goods or we will kill you."

*System 2*

- "This kind of ware is forbidden by our good ruler. Please drop your package"

*System 3*

- "Drop your goods or we will kill you."

...

Ensformig. Og missionene er også av samme ulla.

En mission var å avlytte noen foretningsfolk der det endte opp med eneste gang til å bli en skyteorgie. For meg virker det som om utviklerene bare kom med missioner og trading bare for å få en unskyldning til å skyte meg ned...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...