Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan kobler jeg opp ekstralys på min 1969 MB?

larseer83

Anbefalte innlegg

Hei! Har en 69 merchedes benz med ekstremt dårlige langlys. Vurderer å koble opp noen små langlys under grillen for jeg ønsker ikke å ødelegge utseendet på bilen. Men spørsmålet er hvordan jeg gjør det med rele osv. Skjønner hele greia med strøm å jord og hvor lysene skal på, men jeg vil koble den på langlysbryteren. Hvordan eller hvor skal jeg koble den på hen? Da tenker jeg på hvor jeg finner kabelen som styrer langlysene! AV/PÅ

Endret av AudiPowha
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enkleste er jo bare å ta styrestrøm fra langlysene inn til nr 86 på et vanlig rele. Kjøpes for 20kr på biltema. Konstant hovedstrøm inn på nr. 30, Jord til 85 og pluss til lysene på 87...

Styrestrømmen henter du fremme på selve lyskasteren så slipper du å lete i resten av ledningsnettet etter ei styre-ledning...

ekstralys.jpg

Jeg har koblet styrestrøm via en ekstra bryter inne i bilen slik at jeg kan skru de av, men fortsatt ha på orginale langlys. Har også montert blå indikasjonslampe...

Endret av wazzza
Lenke til kommentar
Enkleste er jo bare å ta styrestrøm fra langlysene inn til nr 86 på et vanlig rele. Kjøpes for 20kr på biltema. Konstant hovedstrøm inn på nr. 30, Jord til 85 og pluss til lysene på 87...

Styrestrømmen henter du fremme på selve lyskasteren så slipper du å lete i resten av ledningsnettet etter ei styre-ledning...

ekstralys.jpg

Jeg har koblet styrestrøm via en ekstra bryter inne i bilen slik at jeg kan skru de av, men fortsatt ha på orginale langlys. Har også montert blå indikasjonslampe...

7150218[/snapback]

Tusen takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...