Gå til innhold

Alt går dobbelt så fort som det skal i noen spill

trondbue

Anbefalte innlegg

Har litt problemer med et spill som heter King of the road når jeg skal prøve det på den bærbare pcen min. Pcen er en Toshiba Tecra A8 med et Intel 945GM Express skjermkort. Er klar over at det ikke er veldig bra skjermkort, men King of the road er et gammelt spill som ikke skal være noe problem. Kjører glatt Mafia på 1280x800 på pcen. Problemet er at alt med King of the road går mye mer enn dobbelt så fort som det skal. Velkomstvideone som skal vare 2,15 min ca er unnagjort på ca 10 sekunder. Er bare bildet som går fort, lyden går i normal fart på velkomsten. Alt går like fort når jeg begynne å spille også, bare da henger lyden sammen med bilde. Noen som kan tenke seg hva som kan være problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Grunnen til at det går dobbelt så fort er at det er en dobbelt kjernet prosesor med 2 kjerner, problemet løses ved at du installerer drivere som fulgte med din bærebare pc.

7150058[/snapback]

... eller ikke. Men du har kanskje noen dokumentasjon på dette?

En del skikkelig gamle DOS-baserte spill må vel emuleres på en eller annen måte for å ikke oppføre seg rart under nyere operativsystem.

Har dessverre ingen løsning til deg, men at en dobbeltkjerneprosessor er skylden i at spillet går _dobbelt_ så fort må være noe av det latterligste jeg har hørt.

Lenke til kommentar
wow. var ikke klar over at det var andre enn meg som spilte king of the road.

Har ingen løsning på problemet, men spillet er jo ganske snedig om man har litt mer enn gjennomsnittet dilla på lastebiler/trailere. :p

7150246[/snapback]

Hehe, aldri hørt om noen andre som spiller det jeg heller, men bra det fins. Kjøpte det i tsykland for mange år siden og er litt gøy å spille av og til.

Det er mange som har opplevd at spillet går for raskt med dual-core så det er nok ikke så latterlig.

Dette kan ofte løses med rett driver og eventuelt slå av ene kjernen (Affinnity?)

7150295[/snapback]

Hva slags drivere er det dere mener jeg bør legge inn da og hvor skal jeg finne de? Regnet med at Toshiba hadde lagt inn alt som burde legges inn da den kom fra fabrikken. Har ikke fått med noen flere drivere enn de som ligger inne. Og er det mulig å slå av den ene kjernen? Selv tror jeg heller det har mer med skjermkortet eller noe å gjøre, men vet ikke jeg.

Lenke til kommentar
Les litt HER, test gjerne å slå av ene kjernen (står forklart på linken).

7150566[/snapback]

Takker så mye!! Nå funker det helt perfekt! Men spillet var allerede stilt inn på å bare kjøre på den ene kjernen når jeg startet opp. Slo på slik at det kjører på begge kjernene og spillet funker perfekt! Men hva kan være grunnen til at det akkurat det programmet kjører på bare en kjerne som standard?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...