b0nna Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 (endret) sykkelsti (som vi helst vil ha): gang og sykkelsti, pluss alt annet: edit: Ugh, ble litt stort bilde, men det illustrerer problemet med individer i gang og sykkelstien som ikke enser andre enn seg selv samt at du har vikepliktsproblemet med innkjøringen som går på tvers. Endret 29. oktober 2006 av b0nna Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Ok, men det er jo farligere med sykkelsti... Lenke til kommentar
Shjatå Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Jeg sykler altid i veien bare for å irretere biler som kjører for fort Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Ok, men det er jo farligere med sykkelsti... 7178983[/snapback] Javel? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Synd du hører til et mindretall av syklister. Skjønner ikke hvorfor det er bra sagt...hvis han sykler der det er beregnet at han skal sykle så kanskje bilistene slipper å gjøre farlige manøvre. 7178737[/snapback] Okok, ser jeg har skrevet sykkelsti. Det skulle være gang/sykkelvei, tror jeg. Sånn som går langs med veien. Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Ok, men det er jo farligere med sykkelsti... 7178983[/snapback] Javel? 7179003[/snapback] Du mente at vi heller skulle ha sykkelsti, ikke sant? Det synes ikke jeg i og med at det er farligere. Det er ingen høydeforskjell mellom stien og motorveien. Lenke til kommentar
Tatt av vinen Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Jeg sykler altid i veien bare for å irretere biler som kjører for fort 7178993[/snapback] Min pappa og Volvoen hans hater sånne jævelunger som deg. Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Ok, men det er jo farligere med sykkelsti... 7178983[/snapback] Javel? 7179003[/snapback] Du mente at vi heller skulle ha sykkelsti, ikke sant? Det synes ikke jeg i og med at det er farligere. Det er ingen høydeforskjell mellom stien og motorveien. 7179049[/snapback] Nei, det egner seg ikke med sykkelsti langs motorveier. Men inne i byer og i urbane strøk hvor det er stor trafikk både av biler, syklende og gående så tror jeg sykkelsti er beste løsningen da alle får sitt eget område. Lenke til kommentar
fiskebolleboks Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 sykkelsti (som vi helst vil ha): gang og sykkelsti, pluss alt annet: edit: Ugh, ble litt stort bilde, men det illustrerer problemet med individer i gang og sykkelstien som ikke enser andre enn seg selv samt at du har vikepliktsproblemet med innkjøringen som går på tvers. 7178974[/snapback] Hva i huleste er galt med den gang og sykkelstien der ? Er du så trang i nøtta at du nekter å bruke gang og sykkelsti fordi du har vikeplikt og for at det kanskje er en og annen som er i veien for deg når du sykler ? Det er faktisk det dummeste jeg har hørt. Først skriker folk etter gang og sykkelstier, så vil dem ikke bruke dem fordi dem ikke er alene på hele sykkelstien ?? Og så synest folk at jeg er på bærtur når jeg sier at vi bør fjerne gang og sykkelstier og heller bygge veiene breiere sånn at det går an å komme forbi de jævla syklistene. Frustrasjon!! Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Hva i huleste er galt med den gang og sykkelstien der ? Er du så trang i nøtta at du nekter å bruke gang og sykkelsti fordi du har vikeplikt og for at det kanskje er en og annen som er i veien for deg når du sykler ? Det er faktisk det dummeste jeg har hørt. Først skriker folk etter gang og sykkelstier, så vil dem ikke bruke dem fordi dem ikke er alene på hele sykkelstien ?? Og så synest folk at jeg er på bærtur når jeg sier at vi bør fjerne gang og sykkelstier og heller bygge veiene breiere sånn at det går an å komme forbi de jævla syklistene. Frustrasjon!! 7180584[/snapback] I områder der det er en del gående på gang og sykkelstier, kan man som syklist ike bruke disse dersom man skal komme seg raskt på jobb f.eks. Dersom man sykler en mil eller mer til jobb/skole, er man avhengig av å sykle raskt og effektivt for å kunne ha noe nytte av sykkelen som transportmiddel, og for at den skal være et reelt alternativ til f.eks. bil. At syklister skal bli sinket av gående ser du tydeligvis ingen problemer med. Det er derimot en katastrofe hvis en "jævla syklist" skulle komme til å sinke deg. Det er jo slik at du ikke kan bli sinket på din veg av andre trafikanter, mens disse syklistene som du ikke er en av, de er det vel ingen som bryr seg om? Sykkelfelt er mer tilrettelagt for de som faktisk bruker sykkelen som et transportmiddel i trafikken, særlig i byområder der det er upraktisk å sykle på fortau av hensyn til de gående, og uønskelig (pga. av (hensynsløse) bilister) å sykle veien. Med sykkelfelt kan syklistene navigere seg lettere rundt i trafikken , legge seg i riktig fil før lyskryss, og så fort komme seg over i et sykkelfelt igjen, uten å bli fanget i veibanen av fortauskantene. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Syklister må ta hensyn til fotgjengere hvis de sykler på fortau, altså sykle rolig, så jeg skjønner de sykler i veien. Men hvorfor må de sykle i veien i bratte svingete oppoverbakker, der de holder gangfart?! Det irriterer meg grenseløst. Lenke til kommentar
fiskebolleboks Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 At syklister skal bli sinket av gående ser du tydeligvis ingen problemer med. Det er derimot en katastrofe hvis en "jævla syklist" skulle komme til å sinke deg. Det er jo slik at du ikke kan bli sinket på din veg av andre trafikanter, mens disse syklistene som du ikke er en av, de er det vel ingen som bryr seg om? Og her skyter vi oss selv i bakhodet ? Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Hva i huleste er galt med den gang og sykkelstien der ? Er du så trang i nøtta at du nekter å bruke gang og sykkelsti fordi du har vikeplikt og for at det kanskje er en og annen som er i veien for deg når du sykler ? Det er faktisk det dummeste jeg har hørt. Så vidt jeg kan se skrev jeg ikke at det var noe galt med den sykkelstien der, så plz lizm. Jeg bare påpekte et par av problemstillingene man møter som syklist i gang og sykkelstier. Som jeg skrev i #9 så prøver jeg å holde meg i gang og sykkelstien så langt det lar seg gjøre, men ja, det hender at jeg sykler i veibanen. Først skriker folk etter gang og sykkelstier, så vil dem ikke bruke dem fordi dem ikke er alene på hele sykkelstien ?? Og så synest folk at jeg er på bærtur når jeg sier at vi bør fjerne gang og sykkelstier og heller bygge veiene breiere sånn at det går an å komme forbi de jævla syklistene. Frustrasjon!! 7180584[/snapback] vei til biler, sykkelsti til syklende og fortau til gående Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Det verste er når folk sykler feil vei i sykkelfeltene. Trafikkfarlige tullinger. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Og her skyter vi oss selv i bakhodet ? 7181476[/snapback] Nei det synes jeg ikke. Litt forskjell på å måtte sakke ned i gangfart for en syklist, og å måtte slakke ned til syklistfart for en bilist. Tar ikke akkurat mange sekundene å nå marsjfart igjen for en bilist. Dessuten er jeg for egne sykkelfelt i veibanen, og da får alle det bra. At du vil fjerne gang og sykkelstier for å kunne kjøre forbi lettere gagner kun bilister, hverken gående eller syklende. Må bare si at jeg selv er sterkt imot syklister som skal tviholde på sin rett til å sykle midt i veien når det kommer bil bak. Jeg legger meg alltid oppå hvitstripen, da har jeg 20cm i nødsfall hvis en blind idiot ikke greier å ha et minstemål av avstand når han kjører forbi. Det står for øvrg i veitrafikkloven at spesielt store eller spesielt saktegående kjøretøy har plikt til å vike, eller om nødvendig stoppe for å slippe forbi annen trafikk. Vet ikke om dette dekker syklister, men det går jo an å høre med politiet, hvis du treffer på et skikkelig sort får fra sykkelflokken. Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Sykling på fortauene bør bli forbud, foreslår SINTEF i en ny rapport. Syklistenes Landsforening støtter forslaget. VG Nett følger: Bil og trafikk De fleste sykkelulykkene skjer når syklister kjører ned fra fortau og sykkelveier, skriver SINTEF i rapporten som er laget på oppdrag fra Vegdirektoratet. . . . http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=136027 Lenke til kommentar
masterboy Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Sykling på fortauene bør bli forbud, foreslår SINTEF i en ny rapport. Syklistenes Landsforening støtter forslaget. VG Nett følger: Bil og trafikk De fleste sykkelulykkene skjer når syklister kjører ned fra fortau og sykkelveier, skriver SINTEF i rapporten som er laget på oppdrag fra Vegdirektoratet. . . . http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=136027 7196241[/snapback] Så dette jeg også, og blir det vedtatt skal jeg selge sykkelen min, og begynne å kjøre bil til jobb og skole. Tør f... ikke sykle i veien! Har kjørt lastebil i et par år, og syklister i veien gjør meg ingen ting. Problemet mitt er hva jeg kan komme til å gjøre med dem. Det er nemlig litt forskjell på hvordan 100kg og 50.000kg stopper! Ca. 250 kg. er mer en nokk til å klemme livdriten ut av et normalt menneske. På ett enkelt forhjul på lastebilen min trykker 4000kg! Havner du under er du bokstavelig talt "flat som en pannekake" og selv om du sikkert får forsikring, så får du aldrig glede av pengene til noe annet enn blomsterdekorasjoner og et stykke granitt med navnet ditt på. Så når jeg kaster meg på fløyten så er det i håp om at vedkommende forran der ser realitetene i tingene, og ikke bare gir meg "the bird" og later som ingen ting. Har likksom ikke noe ønske om å ødlegge for noen. Tror de fleste har et formål med det de driver med enten det er på sykkel eller i bil. En ting er sikkert, disse menneskene som har kommet med dette forslaget har ikke sett alle sider av saken ennå! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå