Gå til innhold

hva er pluss og minus på lanterna mi?


Xlian

Anbefalte innlegg

hallo, på båten jeg kjøpte fikk jeg med en lanterne. Jeg bestemte meg for å koble på on off knapp med sikring. Har jeg forstått rett må sikringen kobles på pluss polen, men jeg vet ikke hva som er pluss og minus på lanterna. Det er en ledning som er svart og en som er grønn. Jeg går ut i fra at den svarte er minus, men hva tror dere, det er godt å ha forsikret seg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hallo, på båten jeg kjøpte fikk jeg med en lanterne. Jeg bestemte meg for å koble på on off knapp med sikring. Har jeg forstått rett må sikringen kobles på pluss polen, men jeg vet ikke hva som er pluss og minus på lanterna. Det er en ledning som er svart og en som er grønn. Jeg går ut i fra at den svarte er minus, men hva tror dere, det er godt å ha forsikret seg!

7149841[/snapback]

 

Du kan jo prøve å koble til ett batteri. Husk sikring på batteriet (fare for batteriskade hvis ikke!) Pluss-polen på batteriet mot den ledningen du tror er pluss. Og den andre ledningen på minuspolen.

Endret av Heimdall
Lenke til kommentar
hallo, på båten jeg kjøpte fikk jeg med en lanterne. Jeg bestemte meg for å koble på on off knapp med sikring. Har jeg forstått rett må sikringen kobles på pluss polen, men jeg vet ikke hva som er pluss og minus på lanterna. Det er en ledning som er svart og en som er grønn. Jeg går ut i fra at den svarte er minus, men hva tror dere, det er godt å ha forsikret seg!

7149841[/snapback]

 

Du kan jo prøve å koble til ett batteri. Husk sikring på batteriet (fare for batteriskade hvis ikke!) Pluss-polen på batteriet mot den ledningen du tror er pluss. Og den andre ledningen på minuspolen.

7152605[/snapback]

 

lanterna funker samma f... men jeg har kobla sikringen til on off knapp. har det noe å si om strømmen går først i sikringen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...