Xlian Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 hallo, på båten jeg kjøpte fikk jeg med en lanterne. Jeg bestemte meg for å koble på on off knapp med sikring. Har jeg forstått rett må sikringen kobles på pluss polen, men jeg vet ikke hva som er pluss og minus på lanterna. Det er en ledning som er svart og en som er grønn. Jeg går ut i fra at den svarte er minus, men hva tror dere, det er godt å ha forsikret seg! Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) hallo, på båten jeg kjøpte fikk jeg med en lanterne. Jeg bestemte meg for å koble på on off knapp med sikring. Har jeg forstått rett må sikringen kobles på pluss polen, men jeg vet ikke hva som er pluss og minus på lanterna. Det er en ledning som er svart og en som er grønn. Jeg går ut i fra at den svarte er minus, men hva tror dere, det er godt å ha forsikret seg! 7149841[/snapback] Du kan jo prøve å koble til ett batteri. Husk sikring på batteriet (fare for batteriskade hvis ikke!) Pluss-polen på batteriet mot den ledningen du tror er pluss. Og den andre ledningen på minuspolen. Endret 25. oktober 2006 av Heimdall Lenke til kommentar
Xlian Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 hallo, på båten jeg kjøpte fikk jeg med en lanterne. Jeg bestemte meg for å koble på on off knapp med sikring. Har jeg forstått rett må sikringen kobles på pluss polen, men jeg vet ikke hva som er pluss og minus på lanterna. Det er en ledning som er svart og en som er grønn. Jeg går ut i fra at den svarte er minus, men hva tror dere, det er godt å ha forsikret seg! 7149841[/snapback] Du kan jo prøve å koble til ett batteri. Husk sikring på batteriet (fare for batteriskade hvis ikke!) Pluss-polen på batteriet mot den ledningen du tror er pluss. Og den andre ledningen på minuspolen. 7152605[/snapback] lanterna funker samma f... men jeg har kobla sikringen til on off knapp. har det noe å si om strømmen går først i sikringen? Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Det skal bli det samme om sikringa kommer før eller etter bryteren men jeg hadde ikke tatt meg bryet med en sikring bare for ei lanterne...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå