Gå til innhold

Kjøp av skjermkort maks 6k budsjett.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg lurer på hvilket skjermkort jeg skal kjøpe, jeg hadde tenk meg å kjøpe et Club3d GeForce 7950GX2 kort men jeg lurer på om noen vet om et som er bedre?

7149511[/snapback]

Ja, det er det. XFX 7950GX2 vis du må ha nVidia :p

Jeg ville sett på Sapphire Toxic X1950XTX :thumbup:

Lenke til kommentar

600 kroner i skjermkort 2 uker før DX 10 skjermkortene kommer. DU burde absolutt vente.

Geforce 8800GTX er det første som kommer, sammen med 8800 GTS.

Annbefaler toppmodellen GTX, som godt kan komme til å koste over 6000 kroner. (650 dollar i USA)

Ytelsen skal være bedre enn 2*7900GTX i SLI, altså rett over det beste du kan kjøpe for penger i dag, pluss att det støtter det nye DX som kommer, da får du bedre grafikk i senere spill.

VIl bare minne att pr. i dag koster ett oppsett som kanskje kan matche denne ytelsen ca. 6800 kroner, og da får du mere varme, og ikke DX 10 støtte.

Lenke til kommentar
600 kroner i skjermkort 2 uker før DX 10 skjermkortene kommer. DU burde absolutt vente.

Annbefaler toppmodellen GTX, som godt kan komme til å koste over 6000 kroner. (650 dollar i USA)

Ytelsen skal være bedre enn 2*7900GTX i SLI, altså rett over det beste du kan kjøpe for penger i dag, pluss att det støtter det nye DX som kommer, da får du bedre grafikk i senere spill.

VIl bare minne att pr. i dag koster ett oppsett som kanskje kan matche denne ytelsen ca. 6800 kroner, og da får du mere varme, og ikke DX 10 støtte.

7149844[/snapback]

en venn av meg sa at dx10 kortene ikke kom før mars eller noe.. o.o

Lenke til kommentar

20000 kroner i PC og 1800 kroners skjerm er fy fy.

Tro meg ville prioritert anderledes.

Du kan nok klare E6400, 2gb PC6400, G80, Lian Li kab, og en 20" LCD i en PC til den prisen.

Som sagt, litt teit å bruke 5700 kroner på ett skjermkort som ikke støtter den nyeste grafikken som kommer om 3 måneder. Det gjør derimot G80, som kommer om 2 uker.

Lenke til kommentar

7149844[/snapback]

en venn av meg sa at dx10 kortene ikke kom før mars eller noe.. o.o

7149862[/snapback]

Selve DX 10 dukker nok opp ca. da.

Kortene fra nVidia er derimot rett rundt hjørnet.

FIns mange bilder av de hvis du ser rundt på nettet. en egen tråd om det her på forumet.

Ati sitt alternativ kommer rett etter årsskiftet, litt etter Vista.

Tror derimot ikke Vista kommer til å ha DX10 innstallert helt fra begynnelsen, tar nok litt tid.

Lenke til kommentar
20000 kroner i PC og 1800 kroners skjerm er fy fy.

Tro meg ville prioritert anderledes.

Du kan nok klare E6400, 2gb PC6400, G80, Lian Li kab, og en 20" LCD i en PC til den prisen.

Som sagt, litt teit å bruke 5700 kroner på ett skjermkort som ikke støtter den nyeste grafikken som kommer om 3 måneder. Det gjør derimot G80, som kommer om 2 uker.

7149878[/snapback]

oja. men jeg bryr meg ikke så mye om skjermen bare den funker, venter med skjermkortet iallfall.

Endret av Synyster
Lenke til kommentar
Tror derimot ikke Vista kommer til å ha DX10 innstallert helt fra begynnelsen, tar nok litt tid.

Har du lastet ned Beta2 eller senere av Vista?

Alle som har lastet ned og prøvd Vista vet at DX10 er innebygget i operativsystemet.

Så til saken, du bør absolutt vente litt og kjøpe et skjermkort som støtter DX10 når du skal betale så mye for pc'en din. Da er pc'en din klar til spill som støtter det, som Crysis og Alan Wake.

Lenke til kommentar

Har du lastet ned Beta2 eller senere av Vista?

Alle som har lastet ned og prøvd Vista vet at DX10 er innebygget i operativsystemet.

Så til saken, du bør absolutt vente litt og kjøpe et skjermkort som støtter DX10 når du skal betale så mye for pc'en din. Da er pc'en din klar til spill som støtter det, som Crysis og Alan Wake.

7150035[/snapback]

Så du tror DX 10 ligger i beta 2?

tull!

Kanskje en beta den DX10en også?

Liten nytteverdi, når det ikke finnes DX 10 programmer. Hvorfor finnes ikke de, fordi det ikke er lansert.

Ihvertfall, om det finnes noen beta eller ikke, er ikke DX 10 kommet ennå, og det kommer garantert ikke før home versjoenene av Vista lanseres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...