JFM Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) krav: jeg skal ha pci-ex et kort fra nvidia kjøpes helst på komplett.no maks 2000kr Endret 26. oktober 2006 av JFM Lenke til kommentar
snarius Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) 7900GS EDIT: 7900GTO (viss du er villig til å gå over 2000 kr.) Endret 25. oktober 2006 av Imperivm_Romanvm Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 krav:jeg skal ha pci-ex et kort fra nvidia kjøpes helst på komplett.no maks 2000kr 7149248[/snapback] Hei. Jeg har kjøpt et skjermkort fra komplett for litt siden, det funker fett det. Dette er et (XFX GeForce 7900GT) 470M 256MB GDDR3 Lite , PCI-Express, 470/1370Mhz, 2xDVI kort. Det eneste du bør gjøre er å bytt vifta. Helst til en Zalman vifte. Den koster bare 2300 kr cirka men det er verdt det.. SLi - ready også LINK:-------> http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=324554 <-------- Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) SIkker på att det må være fra nVidia? Komplett har nå nemlig X1950 Pro til 1695 kroner! Når ytelsen er i klasse med X1900XT 256 mb og 7950GT sier det seg selv att det er ett konge kjøp. Skal det absolutt være nVidia kan du ta ett Gainward 7900GS 512mb kort til 1995 kroner. Helt greit kjøp, bare synd att det er en god del SVAKERE enn X1950 Pro som er 300 kr. billigere. Vanskelig å annbefale annet enn X1950 Pro her. Komplett har rett og slett ikke noe nVidia kort som kan matche det på pris/ytelse i det hele tatt. Edit:Når jeg ser disse andre forslagene, må jeg minne om att X1950 Pro fatisk er bedre og billigere enn både 7900GT og GS. GTO koster altfor masse på komplett, og yter ikke SÅ mye bedre enn X1950 Pro (kan se for deg like bra GPU, men att GTO har dobbelt så mye minne), att jeg ville betalt 600 kr. ekstra. Endret 25. oktober 2006 av watercool:) Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Jeg anbefaler fortsatt mitt kort! Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Jeg anbefaler fortsatt mitt kort! 7149322[/snapback] Det gjør ikke jeg, siden det finnes flere kort som er både bedre og billigere. Det er nesten en "gammel modell", selv om det er basert på samme GPU som de andre 7900 kortene. Bare synd nVidia har lansert nye modeller på denne GPUen, i stedet for å droppe prisene på de modelklene de hadde fra før. skaper forvirring. VIlle ikke kjøpt ett 7900GT i dag. Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Jeg anbefaler fortsatt mitt kort! 7149322[/snapback] Det gjør ikke jeg, siden det finnes flere kort som er både bedre og billigere. Det er nesten en "gammel modell", selv om det er basert på samme GPU som de andre 7900 kortene. Bare synd nVidia har lansert nye modeller på denne GPUen, i stedet for å droppe prisene på de modelklene de hadde fra før. skaper forvirring. VIlle ikke kjøpt ett 7900GT i dag. 7149349[/snapback] jaja sant det kanskje, men det funker helt greit. Skal man alltid ha det helt nytt så må man jo bygge om pcn hver uke Uansett når jeg kjøper meg et til av det her så tror jeg det skal holde en stund hvertfall Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Jeg anbefaler fortsatt mitt kort! 7149322[/snapback] Det gjør ikke jeg, siden det finnes flere kort som er både bedre og billigere. Det er nesten en "gammel modell", selv om det er basert på samme GPU som de andre 7900 kortene. Bare synd nVidia har lansert nye modeller på denne GPUen, i stedet for å droppe prisene på de modelklene de hadde fra før. skaper forvirring. VIlle ikke kjøpt ett 7900GT i dag. 7149349[/snapback] jaja sant det kanskje, men det funker helt greit. Skal man alltid ha det helt nytt så må man jo bygge om pcn hver uke Uansett når jeg kjøper meg et til av det her så tror jeg det skal holde en stund hvertfall 7149368[/snapback] Kan jo umulig si det er ett dårlig kort, mitt blir eid, for å si det sånn. Poenget er bare att det er kommet mange nye modeller etterpå, og her er det jo snakk om nytt kort uansett. Mente selvsagt ikke att noen burde bytte ut ett 7900GT til fordel for noen andre til 2000 kroner. Her er en test av kortet, det så fatisk ikke like bra ut som jeg trodde. Skjønte hvorfor nå. Den testen jeg leste da det kom, handlet om ett kort med 512 mb. Likevel må jeg påpeke att kortet yter bedre enn 7900GS, og i flere tilfeller matcher det 7900GT. Kortet jeg hadde sett på, kan du også kjøpe: https://prisguiden.no/product.php?productId=54940 Det yter ca. som ett 7950 GT, og mest imponerende: den kjøleren selges separat av arctic cooling, og mange annbefaler den som markedets beste. Koster nesten like mye som 7900GTO, desverre. Lenke til kommentar
YamHAeroX Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Netshop har 7900gs 265mb på tilbud til ca.1600kr vis jeg ikke husker helt feil. Et bra kjøp spør du meg Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå