andrz Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Når jeg skal velge innstillinger for windows brannmur kommer dette opp: "Kan ikke vise innstillinger for Windows-brannmuren pga. et uidentifisert problem" Dette problemet viste seg etter at jeg fjernet Norton fra Pc'en, kan det være pga. dette? Eller eventuelt virus? Takknemlig for all hjelp! Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Når jeg skal velge innstillinger for windows brannmur kommer dette opp:"Kan ikke vise innstillinger for Windows-brannmuren pga. et uidentifisert problem" Dette problemet viste seg etter at jeg fjernet Norton fra Pc'en, kan det være pga. dette? Eller eventuelt virus? Takknemlig for all hjelp! 7149168[/snapback] Norton har vel etter alt jeg vet en innebygget firewall (også kalt brannmur). Den er vel kanskje en god del bedre enn windows sin, så bruk heller den. Kan være at den tar på seg "ansvaret" for å være firewall, og deaktiverer windows-firewallen. Lenke til kommentar
andrz Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 Ja, det er riktig. Men som sagt, jeg har fjernet Norton, så innstallerte et annen anti-virus program - uten firewall. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Ja, det er riktig. Men som sagt, jeg har fjernet Norton, så innstallerte et annen anti-virus program - uten firewall. 7149229[/snapback] Da er vel problemet løst også? Lenke til kommentar
m0g1e Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Litt på siden: Vil egentlig ikke en brannmur i f.eks. routermodemet mitt fra Telenor gjøre jobben? - Som standardinstillingen på brannmuren i Speedtouchmodemet mitt: All trafikk ut er tillatt, men ingen porter inn utenom de jeg har spesifisert...? Ville egentlig ikke en slik løsning være bedre enn akkurat å ha det på en PC om muligheten er der? Jeg hadde for øverig en lignende varsel i en annen hjemme PC, med XP uten SP. den var litt anderledes, og jeg følte meg ganske sikker det var et viru som hadde forårsaket dette, siden jeg fant en masse ved scan med NOD32. Dette skjedde etter at jeg installerte SP2 senere altså... Lenke til kommentar
b21a Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Litt på siden: Vil egentlig ikke en brannmur i f.eks. routermodemet mitt fra Telenor gjøre jobben? - Som standardinstillingen på brannmuren i Speedtouchmodemet mitt: All trafikk ut er tillatt, men ingen porter inn utenom de jeg har spesifisert...? Jo det vil det, i tillegg ansees en HW firewall for å være bedre enn en SW basert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå