Gå til innhold

Flums ønsker tilbakemeldinger

Flums

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Første tilbakemelding; vær så snill å ikke legge ut bildet i "naturlig" størrelse i posten, må jo skrive ut bildet, og tapetsere veggen min med det for å kunne se hele...

7148992[/snapback]

Jau, fant ut det nå da, men la til minste versjon av bildet og linket til stort.

hvem har ikke en A3 skriver hjemme ? :p

Lenke til kommentar

Da ble det med en gang litt lettere, ja - takk, takk. :thumbup:

Syns i grunnen bildet var helt greit, til tross for et kanskje noe oppbrukt motiv. Fargene er fine, det hele ser ut til å være skarpt, og siden jeg er en "sucker" for speilinger i vann, så er jo det noe som trekker det hele litt opp for min del.

Og jeg er redd jeg ikke er blant dem med A3-skrivere hjemme, gitt...

Lenke til kommentar

Hei

Ber om tilbakemelding på nok et bilde. Desverre så lar det seg ikke gjøre å lime inn bilder fra mitt gallery da de har variable url. Linker derfor til bilder HER

grunnen til at jeg ber om tilbakemeldiger er for å vite om det jeg synes er kult/bra om andre deler oppfatningen. Ønsker jo å bli flinkere!

Lenke til kommentar
Hei

Ber om tilbakemelding på nok et bilde. Desverre så lar det seg ikke gjøre å lime inn bilder fra mitt gallery da de har variable url. Linker derfor til bilder HER

grunnen til at jeg ber om tilbakemeldiger er for å vite om det jeg synes er kult/bra om andre deler oppfatningen. Ønsker jo å bli flinkere!

7190003[/snapback]

Synes det var et veldig fint bilde.

Et visst budskap om rolighet kom veldig fint fram, og bildet ga meg en fin følelse.

Men, det er visse ting som forstyrrer.

Blandt annet delen av treet i øvre høyre hjørne, og en del greiner (spesiellt den ene på venstre side, og den på høyre side).

Ellers var det veldig fint.

5/6! :D

EDIT:

Bildekvalitets-messig er du en virkelig super fotograf. Du kombinerer blender, lukkertid og ISO veldig fint, og det gjør et fint motiv enda bedre.

I full størrelse ser man at en del av fjellet bak er med på bildet, noe som jeg synes ødelegger litt.

I mindre størrelse har det imidlertid ingenting å si.

Men alle disse tingene som tar fokus vekk fra motivet kan veldig enkelt redigeres vekk ved hjelp av Photoshop, GIMP eller lignende redigeringsprogram.

Endret av tissedam
Lenke til kommentar

Tusen takk (smigret).

Min laptop er på vei hjem fra serviceverksted i budbil nå, som om noen få timer har jeg ikke noen unskyldninger for å ikke klippe bilder mer :)

En annen ting jeg må spørre folket om: sparer dere på råbildene(jpeg) selv om dere klipper i bilder osv, eller bare på ferdig resultat? Har hatt Sony F-707 før og har spart på ca 3000 bilder, kanskje 3-400 av de er egentlig noe å spare på.....

Nå som jeg har fått speilreflekskamera med lang batteritid så er jeg oppe i 1500 bilder etter bare ca 2-3 uker.... Må vel til slutt kjøre egen backupserver på jobb bare til bildene :p

Lenke til kommentar
En annen ting jeg må spørre folket om: sparer dere på råbildene(jpeg) selv om dere klipper i bilder osv, eller bare på ferdig resultat? Har hatt Sony F-707 før og har spart på ca 3000 bilder, kanskje 3-400 av de er egentlig noe å spare på.....

Du bør ta vare på alle bilder som ikke er ubrukelige som følge av håpløs fokusering etc. De er negativene dine, rett og slett. Der det er noe som kan være brukbart, kan du ta vare på bildet... Selv om råbildene er i RAW, bør du ta vare på dem.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...