Flums Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) Jeg er ganske så amatør, men fått meg greit kamera og tenkte jeg kunne ha en egen tråd med bilder jeg ønsker tilbakemeldinger på. Her kommer det første : Stor versjon: Stort bilde Endret 25. oktober 2006 av Flums Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Herregud og resten av folka som står oppramset i bibelen! Legg ut linker eller resize bildene dine, er aaaaaalt for store Lenke til kommentar
joniwes Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Første tilbakemelding; vær så snill å ikke legge ut bildet i "naturlig" størrelse i posten, må jo skrive ut bildet, og tapetsere veggen min med det for å kunne se hele... Lenke til kommentar
Flums Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 Første tilbakemelding; vær så snill å ikke legge ut bildet i "naturlig" størrelse i posten, må jo skrive ut bildet, og tapetsere veggen min med det for å kunne se hele... 7148992[/snapback] Jau, fant ut det nå da, men la til minste versjon av bildet og linket til stort. hvem har ikke en A3 skriver hjemme ? Lenke til kommentar
joniwes Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Da ble det med en gang litt lettere, ja - takk, takk. Syns i grunnen bildet var helt greit, til tross for et kanskje noe oppbrukt motiv. Fargene er fine, det hele ser ut til å være skarpt, og siden jeg er en "sucker" for speilinger i vann, så er jo det noe som trekker det hele litt opp for min del. Og jeg er redd jeg ikke er blant dem med A3-skrivere hjemme, gitt... Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Det var fint, men jeg ville rettet opp så horisonten ikke var skjev Ser bittelitt til høyre ut. Lenke til kommentar
Flums Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 Takker for tips, her er et annet bilde hvor jeg har stilt på fargetemperatur i kameraet før jeg tok det. (faens dritt som ikke tar dynamiske url) Sky bilde Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Når det gjelder bilde nr 2, så ville jeg croppet vekk "fjellet" nede til venstre. Tar ihvertfall bort mitt fokus... Lenke til kommentar
BMP Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Herregud og resten av folka som står oppramset i bibelen! 7148978[/snapback] :!: Sorry OT men kunne ikke la være...... Lenke til kommentar
Pezo Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Bilde nr 1 likte jeg, men at det var skakt som et fly trekker ned. Jeg er enig med MyBigMouth når det gjelder bilde nr 2. Fjellet ødelegger alt. Ellers er det kansje litt kjedelig... Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Riktig Pezo Hadde du kanskje satt bilde nr2 i sammenheng med fjell eller lignende kunne det blitt bra. Hadde du funnet en høyde, sånn at du kunne fått kristisansand sentrum + odderøya å bakgrunnen, kunne det også blitt bra. Lenke til kommentar
Flums Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2006 Hei Ber om tilbakemelding på nok et bilde. Desverre så lar det seg ikke gjøre å lime inn bilder fra mitt gallery da de har variable url. Linker derfor til bilder HER grunnen til at jeg ber om tilbakemeldiger er for å vite om det jeg synes er kult/bra om andre deler oppfatningen. Ønsker jo å bli flinkere! Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 (endret) Hei Ber om tilbakemelding på nok et bilde. Desverre så lar det seg ikke gjøre å lime inn bilder fra mitt gallery da de har variable url. Linker derfor til bilder HER grunnen til at jeg ber om tilbakemeldiger er for å vite om det jeg synes er kult/bra om andre deler oppfatningen. Ønsker jo å bli flinkere! 7190003[/snapback] Synes det var et veldig fint bilde. Et visst budskap om rolighet kom veldig fint fram, og bildet ga meg en fin følelse. Men, det er visse ting som forstyrrer. Blandt annet delen av treet i øvre høyre hjørne, og en del greiner (spesiellt den ene på venstre side, og den på høyre side). Ellers var det veldig fint. 5/6! EDIT: Bildekvalitets-messig er du en virkelig super fotograf. Du kombinerer blender, lukkertid og ISO veldig fint, og det gjør et fint motiv enda bedre. I full størrelse ser man at en del av fjellet bak er med på bildet, noe som jeg synes ødelegger litt. I mindre størrelse har det imidlertid ingenting å si. Men alle disse tingene som tar fokus vekk fra motivet kan veldig enkelt redigeres vekk ved hjelp av Photoshop, GIMP eller lignende redigeringsprogram. Endret 1. november 2006 av tissedam Lenke til kommentar
Flums Skrevet 1. november 2006 Forfatter Del Skrevet 1. november 2006 Tusen takk (smigret). Min laptop er på vei hjem fra serviceverksted i budbil nå, som om noen få timer har jeg ikke noen unskyldninger for å ikke klippe bilder mer En annen ting jeg må spørre folket om: sparer dere på råbildene(jpeg) selv om dere klipper i bilder osv, eller bare på ferdig resultat? Har hatt Sony F-707 før og har spart på ca 3000 bilder, kanskje 3-400 av de er egentlig noe å spare på..... Nå som jeg har fått speilreflekskamera med lang batteritid så er jeg oppe i 1500 bilder etter bare ca 2-3 uker.... Må vel til slutt kjøre egen backupserver på jobb bare til bildene Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 En annen ting jeg må spørre folket om: sparer dere på råbildene(jpeg) selv om dere klipper i bilder osv, eller bare på ferdig resultat? Har hatt Sony F-707 før og har spart på ca 3000 bilder, kanskje 3-400 av de er egentlig noe å spare på..... Du bør ta vare på alle bilder som ikke er ubrukelige som følge av håpløs fokusering etc. De er negativene dine, rett og slett. Der det er noe som kan være brukbart, kan du ta vare på bildet... Selv om råbildene er i RAW, bør du ta vare på dem. Lenke til kommentar
Flums Skrevet 1. november 2006 Forfatter Del Skrevet 1. november 2006 Takk for tips. Tar aldri i RAW kvalitet..... Lenke til kommentar
Flums Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 Tok et hva jeg mener var et stilig nattbilde. Bildet ligger HER. Bildet er tatt i stummende mørke med fullmåne. Lenke til kommentar
Snodre Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Det blir litt for grått å kjedelig. Litt mer farger hadde gjort susen. F.eks hatt med månen i bildet. Men du har valgt riktig komposisjon. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Det blir litt for grått å kjedelig. Litt mer farger hadde gjort susen. F.eks hatt med månen i bildet. Men du har valgt riktig komposisjon. 7213613[/snapback] Enig med deg. Ble for grått og kjedelig. PS ville vel gjort susen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå