Gå til innhold

vannkjøling

Anbefalte innlegg

min PC bråker for mye

er det noen her som vet hvor mange watt og hvilken overflatetemperatur en duron 1300 prosessor har?

jeg tenker på å lage en vannkjøling uten vifte, bare med en radiator bestående av kobberrør.

jeg tenker ikke så mye på overklokking, bare å gjøre pc en mer stillegående.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-11-08 12:27, skrev mbjornen:

min PC bråker for mye

er det noen her som vet hvor mange watt og hvilken overflatetemperatur en duron 1300 prosessor har?

Utdrag fra http://www.sandpile.org/impl/k7.htm :

Duron (morgan) 1300 55,2W typical power

Duron (morgan) 1300 55,2W maximum power

Overflatetemperaturen avhenger av kjølingen. Normalt er det i området 35-55 C. Max temperatur må ikke overstige 85C i følge spesifikasjonene.

Quote:

Jeg tenker på å lage en vannkjøling uten vifte, bare med en radiator bestående av kobberrør. Jeg tenker ikke så mye på overklokking, bare å gjøre pc en mer stillegående.

Jeg tror du trenger ganske mye rør om du skal få nok kjøling uten vifte. Du vet den rør-kjøleren som finnes bakpå kjøleskap og frysebokser? Spør på en avfallsplass om du kan få et sånt som er tømt for gass. Pass på at det er tømt, for jeg tror ikke den gassen er særlig sunn for hverken deg eller atmosfæren. Den vil sikkert gi nok kjøling. Du får prøve! Et annet tips kan jo være å senke prosessorspenninga litt for da går den kjøligere. Underklokking hjelper ytligere. (Jeg kjørte en Athlon 1000 på 800MHz og 1,17v en stund kun med en vanlig kjøleribbe uten vifte. Den gikk fint på ca 50C load)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...