TheMatrix Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Plutselig så finner ikke xp cdbrenneren (den finner den heller ikke som cdrom). Enheten kommer korrekt med i oppstarten, jeg har sjekket den på en annen maskin og den virker, kablene er satt i korrekt, den får strøm. Noen forslag til hva jeg skal gjøre ? Lenke til kommentar
Sindre Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Kan jo hende at den ikke har drivere, tviler sterkt på det siden windows har sikkert 100.tusen vis av drivere. Men sjekk om det er noe av hardware ditt som er uidentifiserte. høyre klikk på min datamaskin--> hardware-->Device manager. Så sjekker du om det kommer opp noen gule spørsmålstegn der! Lenke til kommentar
TheMatrix Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 Ser ikke ut til at dette forumet er det som skal til for å få hjelp. Jeg håper det blir større og bedre etterhvert. Lenke til kommentar
Wotan Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Nero og CloneCD inne? Prøv å reinstallere Nero. Det er noe med noen ASPI(?) driver konflikt ett eller annet. Hadde samme problem selv. Lenke til kommentar
abene Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Har du prøvd noe av dette? http://www.windows.no/wfaq4.php Lenke til kommentar
pasc Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Hei!! Har hatt samme probl. jeg. Jeg skifta tilbake til 98 igjen (var det dumt??) Jaja her har du noe du kan gjøre : * Har du easy CD creator eller Nero eller andre?? Prøv å skifte Programvare(software) *Selg CD-Brenneren og kjøp ny for pengene :wink:!! *Skift Til 98 2000 eller milenium. Annet kommer ikke jeg på. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Det er bare snakk om å lete etter driverne på rett sted så funker det. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Noe uforutsett skjer alltid, nå er hd min ødelagt og får blackout hver time så endelig etter en ny oppstart kan jeg kanskje svare :wink:. Kan hende det er i biosen problemet er, gå inn i bios og be den aktivere der du har puttet kabel (primary/secondary master/slave) husk å sette jumperne riktig, xp finner det meste så hvis dette ikke funker men funker med en annen maskin som har w98 så formater hvis ikke den funker og err død selv med strøm og ikke lyser så må du nok begrave den og takke den for alle gode dager :wink: Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Men utrolig hva man har på loftet og så plutselig virker det :wink: ny 40x koster ca 550 uten frakt Lenke til kommentar
TheMatrix Skrevet 12. november 2002 Forfatter Del Skrevet 12. november 2002 Cdbrenneren funker den, bare ikke på xp maskinen. Jeg har prøvd de fleste tipsene nevnt og er kommet "litt" videre, nå vises den i enhetsbehandlingen, men fortsatt ikke under min datamaskin eller i noen brenner program. Merkelige greier.... Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Gjør slik som jeg alltid gjør formater.... Lenke til kommentar
HAG Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Prøv å bytt kabel i XP-maskina, fikk lignende problem med DVD som "forsvant". Formaterte og la inn XP på nytt uten suksess, forsøkte så med annen IDE kabel og problemet løst. Kabelen var en "Høykvalitet-kabel" med 5 års garanti, som gikk etter 4 måneder! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå