Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Rutere med bittorrent-støtte


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har i det siste vært på leting etter en ny ruter og har fått øyene opp for at det er mulig at rutere kan laste ned ting og tang med bittorrent, FTP osv. Dette er da ikke noe annet enn genialt!

 

Sålangt har jeg bare hørt om tre rutere fra Asus som støtter dette, deriblant Asus WL-500W. Så det jeg igrunn lurte på var om en av disse er gode, eller om det var noen andre rutere (med samme støtten for bittorrent, såklart) som muligens er bedre. Syns selv rundt 1200 kr er godkjent som budsjett for ruter, så her er det bare å helle på med forslag. Viktig å merke seg at jeg ekskluderer kostnaden for ekstern-harddisk.

 

Takk på forhånd :) .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en Asus 500 Premium selv, og er mildt sagt i "tvil" hvorvidt denne funksjonaliteten er noe å ha. Jeg har gjort et forsøk, men det er ganske så knotete i forhold til å bare la boksen stå på 24/7 med µTorrent eller hva man nå foretrekker.

 

Kan vel til nøds gå ann hvis du må slå av boksen hver natt, hvis ikke vil jeg fraråde Asus'en ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Har en Asus 500 Premium selv, og er mildt sagt i "tvil" hvorvidt denne funksjonaliteten er noe å ha. Jeg har gjort et forsøk, men det er ganske så knotete i forhold til å bare la boksen stå på 24/7 med µTorrent eller hva man nå foretrekker.

 

Kan vel til nøds gå ann hvis du må slå av boksen hver natt, hvis ikke vil jeg fraråde Asus'en ihvertfall :)

7149157[/snapback]

Jojo, mildt sagt kan man si jeg hater støy når jeg skal legge meg for å sove, og for en som har kabinettet plassert i rommet hvor jeg sover, så er det å ha PC-en slått på uaktuelt. Kunne vært en idè å satt den gamle, ubrukte PC-en min ute i stua for å konstant laste ned, men for enkelhets skyld hadde en "alt-i-ett"-løsning vært knall.

 

Så du slipper å ha på PC-en hele tiden når du laster ned/opp...!

7149154[/snapback]

Så han skal altså ha en ruter med innebygget harddisk på rundt 500 GB, for å laste ned uten en data ved siden av?

7149195[/snapback]

Korrekt. Ikke akkurat 500 GB, men 250GB kanskje.

Endret av Seian
Lenke til kommentar

Har satt opp "ruteren" min slik, og det er genialt. Ja, pappa lar ruteren stå på uten å klage - hadde jeg prøvd det med stasjonæren truer han med å la meg betale anndeler av strømrekningen :O

 

Har en selvbygd ruter som kjører debian linux, som består av en via mini-itx platform. Kjører da blandt annent rtorrent 24/7.

Lenke til kommentar
Som vil koste, hvor mye?

7149439[/snapback]

Det er ikke relevant, som jeg nevnte i første post, det er ruter jeg bryr meg om, ikke harddisken. Enn så lenge.

 

Har satt opp "ruteren" min slik, og det er genialt. Ja, pappa lar ruteren stå på uten å klage - hadde jeg prøvd det med stasjonæren truer han med å la meg betale anndeler av strømrekningen :O

 

Har en selvbygd ruter som kjører debian linux, som består av en via mini-itx platform. Kjører da blandt annent rtorrent 24/7.

7149444[/snapback]

Virker fristende å kjøre en slik løsning ettersom jeg har en 400MHz-datamaskin til disposisjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...