Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tjene penger på en 10 mbit's linje?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jah

Kanskje du først skulle sette deg inn i hva å kjøre en server innebærer?

bnc er (iallefall IRC meningen) at det blir kjørt en slags "mirc" på serveren (i minnet) brukeren kobler seg så til serveren (på en spesiel port) akkurat som han skulle ha koblet til en annen server (undernet,efnet etc etc) så kan han gjennom din server kommunisere med sine kamerater/venner etc etc. Når han så disconnecter så vil han enda se ut som han er tilkoblet. Selv om han ikke er det...

Så kan han koble opp igjen (gang på gang...)

Eggdrop er en IRC bot, altså en "bruker" på irc som tar vare på kannalene dine f.eks.

Hvilet OS har du tenkt å kjøre på serveren (OS=operativ system)

-mads-

[email protected]

Lenke til kommentar

Hei Mads!

For det første, jeg vet at OS betyr operativ system :wink:

Ok, det mIRC greine som du prata om virka ganske stilig..

Jeg skal kjøre Windows 2000 Pro, Windows 2002 Server, eller Windows XP Pro..

Har ikke bestemt meg enda..

Jeg vet ikke noen venner av meg/bekjente som ønsker den tjenesten.. Vet du om noen?

Ellerst tenkte jeg å bruke serveren min til:

FTP Server

Direct Connect Server

Firewall

Antivirus

(kanskje) Cs-server

og kanskje noe annet..

Vet du om noen som trenger dette eggdrop?

Lenke til kommentar

Hei Hei igjen du =)

Jeg vil ikke anbefale BNC eller Eggdrop på en Windows server =( Det krever egentligt at du selv må administrere den... =(

Du har ikke tenkt litt på å evt. kjøre Linux? Evt. FreeBSD også? Du vil få en mye lettere måte å administrere serveren på samt brukere...?!

Vist du er litt usikker på linux så kast inn en epost til meg du: [email protected]

Vil iallefall ikke anbefale Windows XP server :`( bruk 2000, som er i grunn prinsippet laget for server bruk...

-mads-

[email protected]

Lenke til kommentar

En sak til, hvis du har tenkt å bruke FTP-serveren til 24/7 warez-dumpsite for ei eller anna gruppe, kommer kontoen din til å bli stengt før du rekker å si "gamez". De liker ikke sånt her i lille Norge vettu. ISP'ene har full rett til å overvåke hva du bruker linja di til faktisk.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-09 16:05, skrev Bitex:

En sak til, hvis du har tenkt å bruke FTP-serveren til 24/7 warez-dumpsite for ei eller anna gruppe, kommer kontoen din til å bli stengt før du rekker å si "gamez". De liker ikke sånt her i lille Norge vettu. ISP'ene har full rett til å overvåke hva du bruker linja di til faktisk.

*host*kryptering*host* :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-09 16:05, skrev Bitex:

IMPLICIT SSL!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...