Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan ta motorvask?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei  :)

Jeg skal ta en liten motorvask på bilen, og lurer på hvordan jeg kan gjøre det. Er det bare å spyle med høytrykks spyler på motoren? Har sett en som har gjort det, men jeg vil ikke ødelegge bilen :p

Takker for svar på forhånd :)

7148532[/snapback]

Dekk over elektriske deler med plast, så skal det nok gå bra ;)

Lenke til kommentar
Tannbørste og sparyflaske.

Forsiktig med høytrykkspyleren på kabler og slanger.

Er det en eldre innsprøytningsmotor kan det komme fukt i kontakter til følere som får innsprøytninga til å bli rar.

7148942[/snapback]

Det er en 2000\2001 mod. vet ikke helt hva du mener med gammel :)

Men takker for flotte svar :D

Edit: Tar det ikke veldig lang tid med tannbørste og sprayflaske? :dontgetit:

Endret av CrazyEagle
Lenke til kommentar

Bare spyl først på avfettningsmiddel tror jeg, som du spyler godt av. Trenger ikke dekke til med plast, bare du unngår å rette strålen mot det elektriske systemet. Fungert for meg :)

Hvis du er i tvil gå til en seriøs bensinstasjon/servicestasjon hvor de kan annet enn å selge pølser :yes: Litt ot, men blir for dårlig når de ikke vet hva en sikring er engang.. jeg: en 10A flatsikring takk! jenta bak disken: hæ?! nei hva er det?

:nei:

Lenke til kommentar
Bare spyl først på avfettningsmiddel tror jeg, som du spyler godt av. Trenger ikke dekke til med plast, bare du unngår å rette strålen mot det elektriske systemet. Fungert for meg :)

Hvis du er i tvil gå til en seriøs bensinstasjon/servicestasjon hvor de kan annet enn å selge pølser :yes: Litt ot, men blir for dårlig når de ikke vet hva en sikring er engang.. jeg: en 10A flatsikring takk! jenta bak disken: hæ?! nei hva er det?

7151046[/snapback]

Haha! Der ser du hvordan verden har blitt ;) Nei, men det er dårlig. Ikke vet hva en sikring er ja.

Med gammel mener jeg at gummien som forsegler kontaktene begynenr og morkne og i sin tur slipper fuktighet inn og gir innsprøytninga gale målinger og dermed justeres helt feil.

Selverfart.

Vil det si på en 2001 modell? Vet ikke helt åssen er med gummien til Toyota Avensis, eller hvor fort det morkner.. Men hvis noen kunne svart på det, hadde det vært supert :)

Takker for alle svar :)

Edit: Leif was here :ohmy:

Endret av CrazyEagle
Lenke til kommentar

7151046[/snapback]

Jeg og en kamerat stakk innom en bensinstasjon for å kjøpe tennplugg.

"uhm.. hva er det?" fikk vi til svar fra jenta som stod bak disken..

Men takk til alle som har gitt noen tips om motorvask. Må ta en liten vask her også :)

Lenke til kommentar

Vær forsiktig med høytrykksspylern.

Jeg spylte motoren i min 2000 audi a4, og endte med å måtte bytte pluggene etter fusk. Dette var til tross for at plastdekselet som beskytter plugger og coiler var på mens jeg spylte, det kom likevel litt vann mellom plugghetta og pluggen.

Lenke til kommentar
Med gammel mener jeg at gummien som forsegler kontaktene begynenr og morkne og i sin tur slipper fuktighet inn og gir innsprøytninga gale målinger og dermed justeres helt feil.

Selverfart.

Vil det si på en 2001 modell? Vet ikke helt åssen er med gummien til Toyota Avensis, eller hvor fort det morkner.. Men hvis noen kunne svart på det, hadde det vært supert :)

7151510[/snapback]

Vil hels slippe og komme med bastante påstander rundt dette men på min 18 år gamle bil er dette et problem.

Det burde ikke være noe problem på din bil enda.

Men det er jo bare og ta seg en tur under panzeret og sjekke gummimuffer rundt i det elektriske systemet.

Går de i oppløsning om du klemmer på de så er de morkne, virker de hele uten og gå i oppløsning eller ha sprekker er det ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Selverfart.

7151510[/snapback]

Vil hels slippe og komme med bastante påstander rundt dette men på min 18 år gamle bil er dette et problem.

Det burde ikke være noe problem på din bil enda.

Men det er jo bare og ta seg en tur under panzeret og sjekke gummimuffer rundt i det elektriske systemet.

Går de i oppløsning om du klemmer på de så er de morkne, virker de hele uten og gå i oppløsning eller ha sprekker er det ikke noe problem.

7157776[/snapback]

Okei :) Tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...