Kiwi-Kun Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Ja. som tittelen sier så lurer jeg på om nytt skjermkort eller det at jeg kjører to skjermer MED mitt nye skjermkort påvirker CPU på noe vis? Jeg startet opp og var glad og fornøyd med to skjermer også plutselig skrudde pcen min seg av. CPU var oppe i 83 grader C og jeg brant meg på finger'n da jeg kjente på kjøleren.. Nå kjører jeg en skjerm og det går tilsynelatende bra. Under standby så er CPUen på 36 grader C, men jeg vet ikke hva som skjer hvis jeg begynner å spille. Det som er hovedspørsmålet er: Har det noen innflytelse på CPU det at jeg bruker to skjermer? Lenke til kommentar
Erlend0_o Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Det kan jo påvirke tempratur på både CPU og GPU siden den får dobbelt så stort området å "tenke" på. Hvis du f.eks spiller på en av skjermene og er på nettet på en andre vil den jo jobbe mer... Men at det ble så stor forskjell som du sier kunne jeg ikke tro... Lenke til kommentar
Kiwi-Kun Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 Vel. det er fakta. Jeg skal prøve å sette på den andre skjermen litt nå. skal ha oppe CS : S på primærskjerm og tempratur monitorering på den andre. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 To skjermer skal ikke påvirke cpuen på den måten, om du har riktige skjermkortdrivere. Det er tross alt GPU som tar seg av tegning av skjermbilde. Men litt maskinvarespesifikasjon hadde vært en fordel. Hilsen, efikkan.* Lenke til kommentar
Kiwi-Kun Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 Har følgende specs: AMD Athlon 3500+ socket 939 2,2 GHz 2Gb OCZ premium ett eller annet RAM Club Geforce 7900 GS ASUS A8N SLI OCZ PSU av noe slag med 420 Watt 4 harddisker med til sammen 900 GB elns. :P Lenke til kommentar
Freak627 Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 skal ikke ha noe spesielt innslag på temperaturen når man kjører dual-screen. blir vel litt mer load på GPU og CPU, men kan ikke kjønne at CPU'en flyr opp i en så høy temp.. prøv å fjern støv/møkk på vifta og viss ikke det hjelper: ta av kjølereren, ta på ny kjølepasta, vær 100% sikker på at kjøle-enheten sitter orntlig fast Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå