lankeveil Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 hei pcen er helt død og det kommer ikke ett pip fra pcspeakeren om feil. når vet jeg at pcspeakeren skal gi fra seg lyd? kunne kansje provosert det frem?? også... vet noen om en stepp by stepp fremgangsmåte for å finne ut hva som er galt. spec: duo pentium prosessor E6400 DFI infinity 975x motherboard ozc 8800 ddr2 minne Lenke til kommentar
Brian Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 heipcen er helt død og det kommer ikke ett pip fra pcspeakeren om feil. når vet jeg at pcspeakeren skal gi fra seg lyd? kunne kansje provosert det frem?? også... vet noen om en stepp by stepp fremgangsmåte for å finne ut hva som er galt. spec: duo pentium prosessor E6400 DFI infinity 975x motherboard ozc 8800 ddr2 minne 7148138[/snapback] starter ikke noen vifter eller noe i det hele tatt? Lenke til kommentar
lankeveil Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 hehe joda de starter og .... faktisk så starter de først med en gang så slutter de i ett sekund før de sterter igjen uten å stoppe... Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 har du husket på spacere bak hovedkortet? Lenke til kommentar
lankeveil Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 mellom hovedkortet og chassis? jeg har ikke skrudd kortet rett på plata hvis det er det du mener...? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 ok, prøv å koble fra alt utenom det mest nødvdendige, f.eks. dvd brenner og diskettstasjon trenger du ikke, heller ikke ekstra lydkort hvis du bruker det. se om det blir noe forskjell. hvis det ikke skjer noe da, så prøv å ta ut en rambrikke, skjer det fortsatt ikke noe, prøv å bytte ram-slot. Lenke til kommentar
lankeveil Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 har prøvd alle slåttene men har ikke noe extra ram. jeg har tatt kortet ut og lagt det på boret "på beskyttesles plasten" med bare det nødvendige. og det gir ingen resultat. Men hva med feilkodene hvorfor ingen lyd? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 hvilket kort, HK? prøv kun HK, cpu, ram, skjermkort med nødvendige strømkabler og kjølere. hvis du har en trebenk, så er det bedre enn plasten, plasten er svakt ledende, og fungerer uansett best på innsiden. Lenke til kommentar
lankeveil Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 ja jeg mente hk ok jeg skal prøve... har snakket med DFI (hovedkort leverandøren) de mente enten at strømforsyningen min var dårlig ellers var hk ødelagt. men.. altså jeg vet at qtec er billigmerke men den er jo på 650 watt...nå var det amperen han la vekt på men de kan jo ikke være så ute av proposjon.... Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 ehm.. hvilket skjermkort har du? prøv det jeg sa, virker ikke det, så prøv en annen strømfosyning. de eneste datamaskinene som kan bruke en qtec strømforsyning er de til maks 4000kr, og selv de burde ikke bruke en qtec... Lenke til kommentar
lankeveil Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 he he he men den kosta jo 550 kr da... trodde det var en del? Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 altså,, det er som sagt ikke watten det kommer an på, men mengden ampere psu kan levere. qtec oppgir peak effekten, altså det strømforsyninga max kan levere i et millisekund, så din 650watter er vel en 380w? kanskje`? litt mer kanskje hehe. kjøp deg mist eller lignende kvalitets merke Lenke til kommentar
FXDC Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 ja jeg mente hk ok jeg skal prøve... har snakket med DFI (hovedkort leverandøren) de mente enten at strømforsyningen min var dårlig ellers var hk ødelagt. men.. altså jeg vet at qtec er billigmerke men den er jo på 650 watt...nå var det amperen han la vekt på men de kan jo ikke være så ute av proposjon.... 7148570[/snapback] Hei Det eneste en Qtec strømforsyning egner seg som er garnsøkke ! 650W er sikkert i nedoverbakke med kjøttkaker til middag Kast skiten , du får ingen glede av en Qtec . Lenke til kommentar
lankeveil Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 faan ... ikke lenge siden jeg kjøpte den heller...grr men den burde jo kunne starte bare hovedkortet..... Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 har du prøvd det jeg sa? og hvilket skjermkort har du? Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Husket 4-pin tilkoblingen? Lenke til kommentar
lankeveil Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 Har husket 4 pinn ja jeg har x1900 gt powercolor Det er forresten et rødt led lys på hovedkortet: (When the standby power LED lit red, it indicates that power is present on the pci slots. Power-off the pc then unplug the power cord prior to installing any add-in cards. Failure to do so will cause severe damge to the motherboard and componants) Sjønte egentlig ikke om det er noe feil? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 det skjermkortet trekker en del, prøv et annet skjermkort, eller en annen strømforsyning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå