ilpostino Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) Som sikker noen har fått med seg holder jeg på med en Access-database hvor jeg har litt problemer med noen Skjema. Jeg vil ha inn informasjon fra flere tabeller i et og samme skjema. Problemet jeg har støtt på er å hente ut informasjonen jeg skal ha fra "tillegstabellene". Denn informasjonen skal være på bakgrunn av initialene som finnes (og hentes fra) hovedtabellen. Jeg har prøvd å lage spørringer som henter info på bakgrunn av initialene som finnes i et av feltene men dette får jeg ikke til skikkelig. noen gode forslag? edit: her er SQL-syntaksen jeg regnet med skull egjøre susen: SELECT romoversikt.romnummer FROM romoversikt WHERE (((romoversikt.brukerid)=forms!endre_brukere.tekst1)); Endret 25. oktober 2006 av ilpostino Lenke til kommentar
ravika Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Ser ikke noe feil i den koden. Det skal da gå... Hva som ikke fungerer? Sikker på at du ikke bare har en skrivefeil i navnet på skjemaet/tabellen/feltene? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Du kan fjerne et sett med paranteser, du trenger ikke romoversikt.brukerid, siden du bare henter en tabell. Det er mulig du må skrive forms!endre_brukere.tekst1.text Utenom det, ser det greit ut, hvis ikke tekst er default property, husker ikke hvordan det fungerer i access. Lenke til kommentar
ravika Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Du kan fjerne et sett med paranteser, du trenger ikke romoversikt.brukerid, siden du bare henter en tabell. Det er mulig du må skrive forms!endre_brukere.tekst1.text Utenom det, ser det greit ut, hvis ikke tekst er default property, husker ikke hvordan det fungerer i access. 7148557[/snapback] Trenger ikke .text Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå