cmi Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Det jeg mener er målene på rammen + bildet så det tilsammen blir f.eks 20x30 eller 40x60 for den saks skyld.... snakker om Adobe Photoshop CS2. Noen som vet? Kansje en action eller noe? Takker på forhånd. Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Vel, jeg pleier å gjøre følgende: Åpne bildet, bruker crop tool © og velger riktig størrelse. Så ctrl+a, rediger, strøk - velger antall pixels, innsiden og ok. Du mister da det antall pixels du velger i ytterkanten, men får alt innenfor den størrelsen du croppet til. Vet ikke om det var dette du mente, men men:) Lenke til kommentar
cmi Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 Ikke helt dette, men fant ut en måte jeg tror kan funke, forminsket bilde til riktig størrelse på den lengste siden etter og ha adda ramme, tror dette vil funke, logisk sett vil dette funke. (tror jeg) Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Det du feks. kan gjøre er å: Si du feks. vil ha bildet i 100x100 og en ramme på 10pixler. Forminsk bildet ditt til 90x90. (Image>image size) Gå så inn på image>Canvas size. Deretter lager du en ramme på 10x10. Og som kjent er 90+10=100 Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå