Kontorstol Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) Hei, jeg skal formatere PCen min for første gang, og vil at det skal gå smertefritt... Så kan noen vere så vennlige å lage en liten guide om hvordan jeg formaterer og instalerer windows og drivere på nytt på en enken måte? Takk for raske svar Se lengre nede i tråden får å se mitt nye problem! Endret 25. oktober 2006 av Kontorstol Lenke til kommentar
mintman Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) Det hadde vært greit å vite hvilket OS du skal ha? Men jeg tar utgangspunkt i XP og da kan du begynne med denne: http://www.win-xp.no/modules.php?name=Sect...rticle&artid=39 og denne: http://www.pc-hjelpen.com/html/arkiv/1/0023.asp og til slutt har du Google. XP vil finne de fleste drivere du trenger automatisk men husk backup! Endret 25. oktober 2006 av gstavdal Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 1. Først kopierer du alt du vil ta vare på ut på cder, eller over nettverket til en annen pc. 2. Sett i Windows CDen din i maskina, og start på nytt. 3. Trykk en tast når du får beskjed om det på skjermen. 4. Følg menyene. 5. Så er Windows installert. 6. Sett i drivercder når windows ber om det. NB; Du vil trenge Windowslisenskoden din og drivere. Finn gjerne i disse før du begynner å formatere. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Tråd flyttet til riktig kategori. Husk også at det er mulig å bruke søkefunksjonen, til å finne ligende tråder, så slipper vi å opprette nye tråder i hytt og pine. Lykke til med formateringen. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) Et til problem, etter å ha bootet fra CD-rom og velge harddisk finner ikke PCen den, det kommer opp at jeg må sjekke om den er tilkoblet... Men det er den og når PCen er på virker alt som det skal... Hva er galt..? Endret 25. oktober 2006 av Kontorstol Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Er det hardisken du booter fra eller CDen ? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 fra CDen, og jeg har stilt inn Divice 1 til CDrom å Device 2 til harddisk Lenke til kommentar
sokkhue Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Det er en melling du får med mange hovedkort. Du må legge inn sånne drivere ("makedrive" eller "makedisk") husker ikke helt hva det heter + eventuelle s-ata drivere Disse må legges inn med diskett.. Har du disketter eller cd'er som fulgte med hovedkortet ?? Hvilket hovedkort bruker du? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 Det er en melling du får med mange hovedkort.Du må legge inn sånne drivere ("makedrive" eller "makedisk") husker ikke helt hva det heter + eventuelle s-ata drivere Disse må legges inn med diskett.. Har du disketter eller cd'er som fulgte med hovedkortet ?? Hvilket hovedkort bruker du? 7152461[/snapback] Nei jeg har ikke slik diskett eller CD og er usikker på hovedkortet, men jeg skal finne det ut Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 Jeg har dette hovedkortet Lenke til kommentar
sokkhue Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) Dette hovedkortet er "bulk" versjon, det vil si at det ikke følger med mye ekstra utstyr (cd'er, kabler o.l.) Du må nok laste ned disse driverne fra nettet og putte de på disketter. Under oppstart av installasjonen av windows kan du trykke en (F) tast for å legge inn disse driverne, huskere ikke helt hvilken men visst du følger med nederst på skjermen, så står det der. Endret 26. oktober 2006 av sokkhue Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 Dette hovedkortet er "bulk" versjon, det vil si at det ikke følger med mye ekstra utstyr (cd'er, kabler o.l.) Du må nok laste ned disse driverne fra nettet og putte de på disketter. Under oppstart av installasjonen av windows kan du trykke en (F) tast for å legge inn disse driverne, huskere ikke helt hvilken men visst du følger med nederst på skjermen, så står det der. 7156962[/snapback] OK, kan du vere så snill å finne de driverene jeg må laste ned, for jeg er NOOB på det meste med PC Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 Kan du? ver så snill?? eller kan noen andre? Lenke til kommentar
sokkhue Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Kan du? ver så snill?? eller kan noen andre? 7169020[/snapback] Kan jo prøve å være litt hyggelig da Har funnet Denne til deg (ved enkel googling) Nå kan ikke jeg noen ting om dette hovedkortet, vært lite borte i MSI, men ut i fra det jeg ser, tipper jeg du bare trenger den driveren som heter "VIA VT8237® SATA RAID Driver (For floppy driver)" Bruker du p-ata eller s-ata hdd? Dette gjør du: VIA SATA RAID driver 1. Extract the file in the RAID folder and Copy all files to the floppy. 2. Press F6 to install driver through the floppy when booting and loading RAID function. (altså mens loadingen til windows install holder på, følg med nederst på skjermen) Endret 28. oktober 2006 av sokkhue Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2006 Tusen takk, håer det virket nå da Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 Sånn, nå har jeg formatert Lenke til kommentar
sokkhue Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 hehe Var det noe til hjelp, det jeg skreiv? så litt rotete ut Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2006 hehe Var det noe til hjelp, det jeg skreiv? så litt rotete ut 7193674[/snapback] Ja, jeg hadde aldri klart det uten de driverene du fant til meg! Tuuuusend takk! Nå kna tråden stenges Lenke til kommentar
abze Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Kan bruke nLite til å legge til alle drivere du trenger, så slipper du det til neste gang bare søk nLite i google beste program ever, og bashrat driverpack, så får du alle, men tviler på at det er vits Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå