Gå til innhold

Leter etter spesielt kabinett

Anbefalte innlegg

Er snart på tide med en helt ny PC og til den er jeg på jakt etter et nytt kabinett med en litt spesiell størrelse.

Ideelt sett ville jeg gjerne hatt noe ala SFF kabinettene til diverse PC produsenter men de er selvfølgelig altfor lave og kronglete inni.

Kabinettet i mine våte drømmer er max. 40 cm bredt, ikke så mye over 40 cm dypt og høyt nok til at det er min. 3 stk 5.25" på forsiden, plass nok inni til 2-3 HD's og ellers rom nok til ekspansjonskort, PSU m.m. uten at det går utover luftgjennomstrømmingen (25-30 cm høyde burde være passelig).

Nærmeste jeg har kommet er noen HTPC-kabinetter men de er som regel litt for brede og har litt for lite plass inni (samt at de ofte koster skjorta pga. kult design, interne displayer m.m. som jeg har null behov for)

Noen som har et tips til et kabinett som passer for meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så på den og den er definitivt et alternativ om jeg ikke finner noe litt smalere.

Er imidlertid litt skeptisk til kjølemuligheten på Mozart (1x80mm og 2x60) om man dytter inn en kraftig CPU, GPU og 2 HD's (dette skal være en gaming PC). Noen som har noen erfaringer?

Lenke til kommentar

Har det selv til HTPC (versjonen med display og fjernkontroll), valgte det selv pga det er plass til mye, full størrelse på komponenter og mange harddisker/optiske stasjoner og i tillegg så gir størrelsen rom for bra luftstrøm.

Om du søker etter reviews så vil du raskt finne tester der de har brukt kraftige komponenter i kabinettet og gitt det bra karakterer..

Lenke til kommentar

Takker så mye for mange tilbakemeldinger.

Som sagt så var egentlig max. bredde 40 cm så da utgår de fleste av HTPC kabinettene (selv om jeg kunne gått opp litt om jeg hadde funnet det perfekte kabinettet).

Det trenger jeg imidlertid ikke etter at Kvase tipset meg om Yeong Yang-kabinettet. Det er så nærme som man kan komme min våte drøm. Kanskje litt høyt men hva ofrer man ikke for å ha plass til 'hele interntt' inne i kabinettet.... :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...