Annaliana Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Har hatt et problem med datan min i flere mnd. Det er en hp dv5054. Etter å ha hatt den i ca en mnd begynnte den å bli hakkete. Det går ikke an å se film på den, fordi det henger og hakker o.l og ikke musikk og den er hakkete å surfe på..finner ikke noe bedre ord enn hakkete :-) Jeg reinstallerte windows og da ble den god som ny igjen..til det gikk noen uker og jeg hadde det samme problemet igjen. Har dere noen anelse om hva det kan være? Software problem? Mvh Anna Lenke til kommentar
s7yle Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 har du sjekket pc-en din for virus og spyware? Høyre klikk på oppgavelinjen og velg oppgavebehandling, sjekk der om det er et spesielt program som stjeler mye av kraften fra pc-en. Gå til start>kjør>skriv inn msconfig>ok>velg oppstart sjekk hva du har der, har du mange programmer i oppstarten så kan det være det. Bruk ccleaner til å rense i registre og tempen (www.ccleaner.com) Sjekk at Primær/Sekundær IDe kanal står på Dma hvis tilgjenglig. Det finner du ved å høyre klikke på min datamaskin > velg behandle > velg enhetsbehandling > utvid IDE ATA/ATAPI kontrollere > høyreklikk på enten Primær eller Sekundær IDE-kanal > velg egenskaper > gå til avanserte innstillinger > overføringsmodus skal stå på dma hvis tilgjenglig (både på enhet 0 og enhet 1) ..Lykke til.. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Høres ut som badware/spyware/grayware etc. Du har sikkert installert noe fildelingsprogram eller lignende. Les mer om dette her: https://www.diskusjon.no/index.php?showforu...1&s=hardware.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå