pcp160 Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) Hei. Nå har jeg vist rotet det til litt for meg selv her. I et forsøk på å få IE7 til å la vær og åpne favoritter i et mini-vindu prøvde jeg først å fjerne IE7, bare for å finne ut at IE6 gjorde akkurat det samme, prøvde så å resette alle innstillinger og fjerne %temp% uten at det gjorde noe til eller fra. Men nå har jeg da fått et større problem her, uansett hva jeg nå gjør nekter IE og endre startsiden fra www.Microsoft.com/isapi/redir.dll?/prd=ieclcid=0x414... som i praksis blir til MSN.com. Har prøvd å slette som på bildet, endre til blank, endre til Google.no, og prøvd både fraverktøymeny og under home knappen. Det samme skjer hvis jeg går tilake til IE6. Har også fjernet messenger, samt forsøkt system restore (noe den ikke vil, sikkert fordi jeg har slettet alt temp...) Noen som har noe tips (bortsett fra det vanlige; bruk Opera/Firefox...) Vil gjerne ha muligheten til å bruke alle, men å ha MSN som startside er jo ikke akseptabelt. Endret 25. oktober 2006 av pcp160 Lenke til kommentar
TCi Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Gå til http://safety.live.com og scan maskinen for virus/spyware etc. , for en grundig sjekk. Eller last ned Adaware (sjekk på download.com) og fjern slikt med den. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 Tci på plass som alltid Men dette var ikke noe klassisk virus/adware problem, forsøkte å søke med flere forskjellige uten å finne noe. Men fant nå endelig ut av det, dette er laptop'en min og den har Norton Internettsecurity. Jeg har underveis forsøkt å disable både antivirus og Internetsecurity uten at det hjalp. Men det viste seg likevel at det er Norton som har blokkert endring av startsiden. Har erfart tidligere også (da med nettverksproblemer) at å disable Norton desverre ikke disabler den skikkelig, og den gir ikke beskjed når den blokkerer for ting, selv om jeg har krysset av for det. Fikk i alle fall skrudd av denne "endre startside sikkerheten" nå, og fikk endelig tilbake min startside. Og selv om Norton har sine dårlige sider fungerer i alle fall tydeligvis denne startside funksjonen veldig bra, litt for bra he he. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Hehe. Norton er kanskje ikke det beste, men det er greit å se at ting iallefall fungerer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå