Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

er det best med eller uten kondom?pleas svar

Logiyou

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har vell låv å spørre om spørrsmål! ja bare ta ho;D

7147114[/snapback]

Ja du har låv t å spør som spørsmål men hoill dæ t bokmål eiller nynårsk ferdi d e ækkelt ferr folk som ikke snakke di dialækt å lesa.

D står t å me i rettninglinjan.

Fatte du poenge no ?

Lenke til kommentar

"er det best med eller uten kondom?pleas svar" hva faen er det for en topic, og så svarer du 4 ganger selv før det har gått 5 minutter?

og hvorfor skulle det være best MED kondom?

Uansett, Neppe, nekter du å bruke kondom uansett? Måtte du få mange barn og sykdommer fra og med mange forskjellige damer.

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar
har vell låv å spørre om spørrsmål! ja bare ta ho;D

7147114[/snapback]

Ja du har låv t å spør som spørsmål men hoill dæ t bokmål eiller nynårsk ferdi d e ækkelt ferr folk som ikke snakke di dialækt å lesa.

D står t å me i rettninglinjan.

Fatte du poenge no ?

7147121[/snapback]

Jeg skjønner! men du snakker jo og på dialekt:D

Lenke til kommentar

*hakeslepp*

Jeg blir litt nyskjerrig på alderen på de som svarer her og spørr.

Fant ut i en annen tråd at trådstarter er 14 år og er aktiv seksuelt (eller om det bare var en engang hendelse). Uansett er det mot norsk lov å ha sex før du er 16. MEN det er viktigere å være frisk. Kondomer er ikke så billig, men har du tenkt å fortsette å ha sex så ville jeg pratet med en voksen om det. Helsesøster på skolen din eller foreldrene dine. Men du MÅ lære om konsekvensene av hva du gjør. Og det er det sjelden noen i din alder gjør. Du kan ha kommet i puberteten og kan faktisk gjøre en jente gravid......er du klar for å ta annsvar for ett barn?

Jeg er gutt på 29 år (30 skimtes der fremme). Og jeg bare lurer på om jeg har vokst opp i en annen verden.

Spørsmålet har jeg ALDRI vært om noe føles best med gummi på eller ikke.

Men vil du bli smitta eller smitte noen?

Jeg mener å ha lest litt i det siste også at kondom bruken har minsket dramatisk og økningen av seksuelt overførbare sykdomer har økt tilsvarende. Det er jo ikke tilfeldig.

Så da får dette bli mitt lille bidrag til å øke kunnskapen og få den nye generasjonen på riktig kurs.

Har du mye tilfeldig sex, har nettopp blitt sammen med en noen og er i en tidlig fase av ett forhold er det bare EN ting å gjøre. BRUK GUMMI! Gutter og jenter har begge ett annsvar for å ha kondomer tilgjengelig om man har sex regelmessig. Det finnes overhode ingen skam eller stigma rundt dette.

Har man vært sammen lenge og ser for seg at man skal være det så går BEGGE TO å tester seg. Får man negative resultater tilbake (altså ikke smitta av noe) så kan en kondom droppes, men vil man ikke bli gravid så benytt noe annet for å hindre det.

Først og sist...DU KAN IKKE STOLE PÅ NOEN ANDRE ENN DEG SELV. Om han/hun sier hun ikke er smittet og ikke ligger rundt og mener du er den eneste så kan du IKKE STOLE på det. Ta ett personlig annsvar for å stanse spredning av sykdommer.

Sex er best når man stoler helt på hverandre og er trygge på at det man gjør er riktig og trygt.

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar
Uansett, Neppe, nekter du å bruke kondom uansett? Måtte du få mange barn og sykdommer fra og med mange forskjellige damer.

7147137[/snapback]

Ja, uansett. Jeg synes det er ubekvemt.

Du har p-piller veit du. Å er ikke på alle jenter jeg ser, å de jeg er på er jeg rimelig sikker på at er friske. Jeg sjekker meg ganske gjevnlig så. Om du mener at man får sykdommer av å ha fast partner som er frisk så veit ikke jeg.

Ikke at jeg har noen nå men.

Lenke til kommentar
Jeg tror trådstarter mente hva som gav best nytelse?

Det er jo selvsagt at kondom er det som beskytter best mot sykdommer :)

7147185[/snapback]

Hva han mente er åpenbart. Men det gjør ikke at spørsmålet mindre feil. Hvis bruken av kondom avhenger av følelse er man allerede på feil kurs. Dette vet du også.

Kondom er ikke funnet opp for å øke følelsen. Så det er jo åpenbart hva som er "best". Men det er bare så absurd å se en alvorlig diskusjon om dette når svaret er gitt og hva det faktiske poenget bak en kondom er.

Hadde diskusjonen vært "kan kondom minske følsomheten så jeg holder ut lengre" så hadde den vært meget rellevant. Som ogsån noen i tråden tok opp. Men det var ikke inntrykket jeg fikk fra trådstarter....virket mer som om han så etter grunner for å droppe kondomen basert på økt nytelse.....og det er bare så feil grunnlag å bestemme seg for noe sånt.

Ikke at han burde ha sex heller da...

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...