Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Beste bredbåndsleverandør (sentralt Oslo)?

Anbefalte innlegg

Etter at naboen hans fant ut hvordan man setter opp WPA kryptering (note til itavisen etc: slutt med de derre 'sånn sikrer du trådløsen din' artiklene, skaper bare unødig bry :whistle: ) så må jeg hjelpe en kompis med å finne bredbånd.

Bor sentralt og har UPC så jeg regner med at det er nok av alternativer. Hastighet er ikke så veldig viktig, men fint om de kan levere en løsning med ruter/modem og trådløs intergrert. Sliter med håpløs nextgentel selv så jeg er vel egentlig også litt småkeen på å bytte.

Anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv har jeg aldri hatt problemer med noen av de store leverandørene (NGT, Bluecom og GET(UPC)), men hvis det er mulighet for å få GET(UPC) som det nå heter så ville jeg valgt det.

Kundeservice jeg stoler på, raske linjer, og greie priser.

Selv bruker jeg NGT nå, siden det ikke er mulighet for å få GET(UPC) der hvor jeg bor nå

Endret av Lomz
Lenke til kommentar
Selv har jeg aldri hatt problemer med noen av de store leverandørene (NGT, Bluecom og UPC), men hvis det er mulighet for å få GET som det nå heter så ville jeg valgt det.

Selv bruker jeg NGT nå, siden det ikke er mulighet for å få GET der hvor jeg bor nå

7147342[/snapback]

Bare litt info. UPC har byttet navn til Get :)

Lenke til kommentar
Selv har jeg aldri hatt problemer med noen av de store leverandørene (NGT, Bluecom og UPC), men hvis det er mulighet for å få GET som det nå heter så ville jeg valgt det.

Selv bruker jeg NGT nå, siden det ikke er mulighet for å få GET der hvor jeg bor nå

7147342[/snapback]

Bare litt info. UPC har byttet navn til Get :)

7147353[/snapback]

I know, jeg tror det var jeg som la ut tråd om det først her på forum...;)

Men ja, man blander det sammen

Lenke til kommentar

Har selv Get og er fornøyd. Store fordelen som jeg ser det er at du slipper kobberavgifta på rundt 70 kr i måneden dersom du ikke har fasttelefon. I tillegg tilbyr nå Get bedre hastigheter ut som jeg mener de fleste leverandørerer er dårlig på.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Jeg har selv hatt Dataguard ADSL2 Oslo-linja deres i drøye 6mnd, og er veldig fornøyd. Det skal sies at jeg bor bare 800m fra sentralen, og dermed ender opp med tilnærmingsvis topphastighet (2mb/s) inn, men både stabiliteten og kundeservicen deres er også god. På det halve året jeg har hatt linja vil jeg anslå at den vært nede 3-4 ganger, men kun i kortere perioder. Og til forskjell fra enkelte av de større leverandørene, svarer kundeservice omtrent umiddelbart og de har ved alle de nevnte anledningene hatt full oversikt over situasjonen; type; en mann er på vei til sentralen og linja er oppe innen 20min. Rimelig imponerende.

Avstand til sentral ble nevnt, og den har i høyeste grad en betydning ved valg av adsl2, men ikke ved bestilling av adsl eller shdsl. I praksis får du den linjehastigheten som til enhver tid er mulig å levere, enten det er 800kbps eller 20000. Ringer du dem får du vite hvor langt unna du bor og de vil gi deg en forventet hastighet på bakgrunn av avstand, med forbehold om at kablingen mellom deg og sentral holder mål. I mitt tilfelle stemte anslagene med hastigheten jeg har endt opp med å få.

Routingen til utlandet også jevnt over god, skulle det ha noen betydning for valget ditt.

Eneste drawback må være modemet, som du ikke kan låne, men må kjøpe - tror det var 500kr det kostet.

Så med mindre du mot formodning bor i borettslag med fiber, tror jeg Dataguard er det beste alternativet i byen om dagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...