WebKnight Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) Noen som har et bra skjermkort og anbefale til HTPC bruk? Skal være vifteløs (evt. ha en meget stillegående vifte) og helst ha S-video da jeg fortsatt ikke har anskaffet meg LCD-TV. Helst et man får i butikk (Elkjøp, Lefdal, Datakjeden etc.) da det haster litt. Har tittet litt på dette : Geforce 6200 på Lefdal til 449,- Vil dette duge eller har dere bedre alternativer? Vil man kunne spille f.eks. CS:Source med dette? (trenger ikke høy oppløsning osv. bare at det flyter nogenlunde) Kan strekke meg til rundt 1000-lappen når det gjelder pris. Endret 27. oktober 2006 av WebKnight Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 ja kjøp på elkjøp da.. eller expert, der er d plenty med vifteløse kort! 7149284[/snapback] okei.... Og du svarte på hva? Ingen grunn til å legge inn svar for å plusse på counten din vettu Men hvis noen tar seg bryet til å lese posten for så og gi et svar blir jeg takknemlig Det står helst i butikk, så tar også imot tips om kort som kun finnes i webshopper, men hvis det nevnte gjør nytten så gidder jeg ikke vente. 7150479[/snapback] ikke bli lang i nebbet nå, ga deg bare litt tips, men her skal du få se... men du sa ikke hva det var? agp ? pci ex ? pci ? vell her får du se... agp her: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=114111 alt d andre: http://www.komplett.no/k/kc.asp?bn=10412 og PS: jeg blåser i post-counten! lykke til med kjøp.. Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 ... men du sa ikke hva det var? agp ? pci ex ? pci ? Joda, det gjorde jeg, les topic Takker for tips! Det ATI kortet blir nok i slappeste laget, noen som vet om det finnes 7600GS/GT kort som er vifteløse, eventuelt om det finnes passive kjøleløsninger til disse kortene? Lenke til kommentar
Bofur Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Hei, Har bygd en HTPC bestående av et MSI NX6200AX-TD256 vifteløst skjermkort og det funker som drøm med NVIDIA codec pakka og xp media05. Dette kortet er vel ikke lenger i salg men det du lista opp er sikkert helt topp. Må le hver gang jeg ser noen på forumet her som tror det blir billigere å handle på nett! Enn om en som i ditt tilfelle skal ha et skjerm kort til noen hundrelapper, selv om butikk pris er 100kr dyrere så kommer jo gebyr og frakt i tillegg. Lenke til kommentar
SuperChris Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 (endret) Har du trangt HTPC kabinett, eller vanlig? Har du vanlig kan du kjøpe et kort med vifte og sette på en Zalman 700VF køler som du kjører på laveste hastighet. Den er lydløs. Jeg gjorde det i min HTPC med et XFX 6600 GT AGP. Grunnen til at du må ha litt plass er at Zalman-kjøleren stikker litt ut på siden av skjermkortet når det er AGP-kort. I hvertfall på 6600 GT og 7600 osv. De som i utgangspunktet er laget for PCI-e og har en PCI-AGP bro med kjøler. Med noe slikt kan du spille med ok grafikk. Endret 27. oktober 2006 av SuperChris Lenke til kommentar
eggi Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Dette er det eneste vifteløse 7600gs kortet jeg kunne finne https://prisguiden.no/product.php?productId=49557 Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 Bofur, SuperChris og eggi Takker for gode svar, regner med jeg da satser på 6200 kortet på Lefdal, da det ikke koster allverden og spill ikke er prioritert på HTPC'en, tenkte det bare kunne vært kult og fyra CS:S en gang i ny og ne på projektor Skal oppdatere PC'en på sikt og da blir det nok HK med PCI-E, så får heller legge litt mer penger i det da! Takk for oppmerksomheten Lenke til kommentar
Bofur Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Hvis du ikke skal spille eller andre krevende applikasjoner holder det med et billig skjermkort. Den dagen du velger å kjøpe deg en flatskjerm med 1080p oppløsning kjøper du ny HTPC eller oppgraderer allikevel. men med et 6600gt kort kan du jo gjøre litt av begge deler Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 ... men du sa ikke hva det var? agp ? pci ex ? pci ? Joda, det gjorde jeg, les topic Takker for tips! Det ATI kortet blir nok i slappeste laget, noen som vet om det finnes 7600GS/GT kort som er vifteløse, eventuelt om det finnes passive kjøleløsninger til disse kortene? 7160775[/snapback] javell.. min feil sorry, men er ikke det kortet vifteløst? Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 jeg har asus Geforce 6200 på 256Mb og den drar need for speed underground 2 på full grafikk uten legg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå