bln Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 airconditionanlegget på min audi a3 er ødelagt (tikkelyd når det står på) og det viser seg å være en kompressor som er defekt. Noen som vet hvor omfattende det er å reparere og pris? Hva kommer det av at noe slikt skjer? har hørt at kompressor i slike anlegg skal ha like lang levetid som selve bilen....veldig utheldig å kjøre rundt uten mulighet til å bruke lufteanlegget nå det går mot vinter og istid.. Lenke til kommentar
kiripe Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) airconditionanlegget på min audi a3 er ødelagt (tikkelyd når det står på) og det viser seg å være en kompressor som er defekt. Noen som vet hvor omfattende det er å reparere og pris? Hva kommer det av at noe slikt skjer? har hørt at kompressor i slike anlegg skal ha like lang levetid som selve bilen....veldig utheldig å kjøre rundt uten mulighet til å bruke lufteanlegget nå det går mot vinter og istid.. 7146442[/snapback] Dette er noe som kan skje med alle biler, men jeg vet at det har vært et par A3'er det har skjedd med så mulig de har hatt en svakhet tidligere. På min bil var det skranglelyd noe som jeg trodde var lageret i klimakompressoren, men når jeg sjekket nærmere var det bare spennrulla til profilreima som drar klimakompressoren rundt. Om du må skifta klimakompressoren så kommer det nok til å koste deg litt, da du muligens vil ha nytte av å skifte tørkefilteret (avhengig av hvor gammel bilen din er) samt trenger ny fylling av anlegget. forhør deg med et par verksteder før du bestemmer deg for hvor du setter bilen din da vettu, for dette er uansett IKKE noe den vanlige mann i gata får fikset selv. Endret 25. oktober 2006 av sjokolademelka Lenke til kommentar
Peter_B Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Feil mengde vil også gi lyd,men det er vel sjekket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå