Gå til innhold

Tips til oppgradering - kraftig gamer PC

Anbefalte innlegg

Det begynner å bli en stund siden jeg var inne i dette gamet, og ville satt pris på litt hjelp her. Har kikket litt på andre poster i forumet uten å finne eksakt svarene jeg er ute etter. Også er det dette med tid da. Sitter på jobb nå... ;)

Jeg har nå satt av litt pæng til PC oppgradering, og budskjettet ligger på ca 13-15k.

Mine initielle tanker:

- Dual skjermkort(SLI/Crossfire? Hva er bra? Er det kommet noe nytt?). Er det bedre å kline til med ETT 5k skjermkort enn TO 2,5k skjermkort?

- Et bra hovedkort med mulighet for senere physx oppgradering. Hva krever dette av PCI-e slotter mtp at jeg skal ha dual skjermkort? Holder det med 2xPCIe16x + 1xPCIe1?

- 2GB minne. Er det noe spesielt å legge vekt på her? Eller er det bare å kjøpe første og beste matched 2x1GB? Er kompabilitet med hovedkort fortsatt et problem?

- Prosessor. Er Core duo 2 good sheit? Har AMD noe bedre til samme pris? Hva er best til gaming/3D?

- PSU. Har et på 500W men tviler på at dette holder noe særlig. Hvor mye trenger man egentlig, og hvilke merker er best på stabilitet/støy? MÅ ikke være lydløst, men er greit at det ikke høres ut som et 747. En mellomting(30-35db?) er godt nok.

Alle råd/handlelister mottas med stor takknemlighet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for tips.

Lagde en liten preliminary handleliste her.

Nå hadde ikke komplett OCZ minne, men corsair er vel greit nok? Hva er egentlig forskjellen på cl4 og cl5?

Delene er mer eller mindre bare valgt ut på måfå, så om noen finner enkelte valg unødvendig/flåsete, så si ifra(F.eks features på hovedkort jeg ikke vil kunne utnytte grunnet andre valg.)

Lenke til kommentar
Takker for tips.

Lagde en liten preliminary handleliste her.

Nå hadde ikke komplett OCZ minne, men corsair er vel greit nok? Hva er egentlig forskjellen på cl4 og cl5?

Delene er mer eller mindre bare valgt ut på måfå, så om noen finner enkelte valg unødvendig/flåsete, så si ifra(F.eks features på hovedkort jeg ikke vil kunne utnytte grunnet andre valg.)

7147739[/snapback]

så greit ut det oppsettet der. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...