Gå til innhold

Kan en PDA erstatte laptoppen?


benjamin84

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Qtek 9000 er ikke direkte lett å få fatt i for tiden (jeg har testet). Vet ikke om I-Mate sin.

 

Men jeg slo tanken fra meg ettersom det faktisk er en telefon må jeg jo dra på den. TyTN/9100 er store nok. På den annen side så er det jo en fordel at man alltid har den med, for da blir de mer brukt. :)

Lenke til kommentar
Qtek 9000 er ikke direkte lett å få fatt i for tiden (jeg har testet). Vet ikke om I-Mate sin.

 

Men jeg slo tanken fra meg ettersom det faktisk er en telefon må jeg jo dra på den. TyTN/9100 er store nok. På den annen side så er det jo en fordel at man alltid har den med, for da blir de mer brukt. :)

7154893[/snapback]

 

Hmm, begynner å innse at jeg egentlig trenger to forskjellige produkter...

Hjemme: Surfe-fjøl, noe lignende Nokia saken som var nevnt tidligere

Jobb: TyTN

 

komplisert det her....

Lenke til kommentar

nokiaen kan brukes i felten også, den har bluetooth og kan dermed snakke med mobiler. den har bare ikke innebygget mobil slik tytn og andre har.

 

om det er en god eller dårlig ting får så være...

 

jeg undres, vil det være ett marked for en større surfefjøl for hjemmebruk? noe i nærheten av smartdisplay som microsoft skulle komme med en gang i tiden?

Lenke til kommentar
nokiaen kan brukes i felten også, den har bluetooth og kan dermed snakke med mobiler. den har bare ikke innebygget mobil slik tytn og andre har.

 

om det er en god eller dårlig ting får så være...

 

jeg undres, vil det være ett marked for en større surfefjøl for hjemmebruk? noe i nærheten av smartdisplay som microsoft skulle komme med en gang i tiden?

7155655[/snapback]

Godt mulig. For min del er det oppløsningen på mange av PDAene som skaper problemer... trenger ikke så stor skjerm i og for seg, bare den rommer mye informasjon.

 

Tror faktisk Nokia'n blir litt i største laget i jobbsammenheng. Tror jeg må få prøvd en TyTN, se om oppløsningen virkelig er et problem eller ikke... for annet enn det og mangelen på GPS så er den tilnærmet perfekt!

Lenke til kommentar
Tror jeg må få prøvd en TyTN, se om oppløsningen virkelig er et problem eller ikke... for annet enn det og mangelen på GPS så er den tilnærmet perfekt!

Installer PIEplus og husk å sett zoom til "minst" (i Internet Explorer), så går det bra! ;)

 

Eventuelt kan du prøve Opera. Jeg venter på at Minimo (Firefox for Windows Mobile) skal bli brukendes...

Lenke til kommentar
Tror jeg må få prøvd en TyTN, se om oppløsningen virkelig er et problem eller ikke... for annet enn det og mangelen på GPS så er den tilnærmet perfekt!

Installer PIEplus og husk å sett zoom til "minst" (i Internet Explorer), så går det bra! ;)

 

Eventuelt kan du prøve Opera. Jeg venter på at Minimo (Firefox for Windows Mobile) skal bli brukendes...

7156115[/snapback]

 

hva med denne http://www.expansys.no/p.aspx?i=134699

til surfing og denne http://www.expansys.no/p.aspx?i=129999

med bluetooth tastatur til jobb/reise.

Lenke til kommentar

Elkjøp er jammen kjekt å ha i nærheten! Prøvde en communicator som har 640px bred skjerm, og det var egentlig ikke spesiellt lett å navigere på + tregt. SE P990 er helt uaktuell, fremstår egentlig som lite gjennomtenkt.

 

TyTN virker veldig veldig bra, liten, solid, bra tastatur. Oppløsningen virker også egentlig helt riktig for skjermen... om det går ann å zoome inn og ut av websider slik som med opera så burde det være rimelig lett å lese avisen om morgnen hvertfall :)

 

TyTN virker som vinnern så langt, noen anbefalinger på hvor det er best å kjøpe den? Gjerne med (netcom) abonnement ettersom jeg trenger nytt :) GPS løser jeg ved å kjøpe Tom Tom navigator 6 pakken ved en senere annledning, evt bare en egen GPS enhet...

Lenke til kommentar
Join the winning team! :D

 

Prisguide.no gir vel den beste prisen du kan få, tror jeg. Velg med eller uten abonnement. :)

https://prisguiden.no/fritekst_sok.php?p...tn&search=S%F8k

7156824[/snapback]

 

Prøvde den, og det viser seg faktisk at jeg kan få den billigere på elkjøp... med litt ekstra pruting så tror jeg nesten det er verd det, da kan jeg få overført mitt nåværende nummer og snakket litt med noen om hvilket abonnement som er best... (hehe, må nesten forsvare å kjøpe noe på elkjøp føler jeg!)

 

Bruker du forresten 3G mulighetene mye, vil det lønne seg å gå for et 3G abonnement? (Er det i det hele tatt noe som heter et "3G abonnement" eller har jeg misforstått?)

Lenke til kommentar
De absolutt fleste operatører støtter 3G uten kostnad, men husk at du betaler for dataoverføringen. ;)

7156992[/snapback]

K, skal nok ikke surfe annet enn på Wi-Fi så det blir ikke noe stort problem :) Takk for tipsene i løpet av denne tråden!

 

Et siste spørsmål... det heter jo WINDOWS mobile.... like ustabilt som windows ME eller like bra som XP SP2? Og er det store muligheter for å tilpasse telefonen? Språkvalg, themes+++?

 

EDIT... to siste spørsmål ble det visst ;)

Endret av benjamin84
Lenke til kommentar

Ehm, farlig å gå inn på Elkjøp med penger på konto og kjøpelysten på høyt nivå... meeen, nå sitter jeg her med en HTC TyTN da :D Virker genial, absolutt ingen telefon å gi til bestemor men det passer meg ypperlig! Må innrømme jeg har måttet titte litt i bruksanvisningen da, det er sjelden...

 

Gleder meg til å sette meg skikkelig inn i hva den kan gjøre :) Fikk den koblet opp til WiFi'en på få minutter så det fungerte fortreffelig!

Lenke til kommentar

Takker :) Er veldig fornøyd med den så langt! Har satt den opp til å synce e-mail, kontakter, kalender og tasks hjemme, og kalender og tasks på jobb, fungerer prikkfritt. 3G er mer enn raskt nok til å sjekke mailen, ikke brukt det til surfing enda ettersom jeg har wi-fi hjemme.

 

Er en mobil det tar en stund å vende seg til, men når det første sitter i fingrene så er den uslåelig vil jeg si! Opplevd en kræsj hittil men det var med beta utgaven av skype, nå som jeg har den ordentlige utgaven har den vært fjellstø.

 

MSN programmet er ikke det letteste å bruke om en har mange kontakter ettersom det dukker opp varsler hver gang de logger på / chatter med deg, noe plagsomt. Men, igjen, blir man vandt til det så funker det etterhvert bra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...