AlekXP Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) På film, når de er i et fly. Hvorfor møter de alltid på turbulens? Og.. det virklige "hvorfor"... Hvorfor detter alltid bagasjen ut av de "hyllene"....? Hvorfor?! Endret 25. oktober 2006 av AlekXP Lenke til kommentar
PerB Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Fordi enkelte områder av verden er langt mer utsatt for turbulens enn Norge. Og i en amerikansk film vil turbulens være normalt og en indikasjon på at flyet er i luften. Bagasjen faller ned, folk dumper inn i hverandre etc etc - bare litt amerikansk dramatikk. Jeg opplever alltid turbulens på lange flyreiser. Noen ganger minimalt - andre ganger kraftig. Over enkelte områder i verden er det alltid turbulens. Lenke til kommentar
AlekXP Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 Sant som sagt Amerikansk dramatikk er fy fy greier! De må slutte med det! Du har tydligvis vært og flydd litt. Har du fått bagasje i hodet pga turbulens? Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Hvor kult hadde det vært å se en lang filmscene fra et fly som gikk helt problemfritt Lenke til kommentar
akarno Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Hvor kult hadde det vært å se en lang filmscene fra et fly som gikk helt problemfritt 7146561[/snapback] Vis en slik scene til en kinosal med amerikanere og man kan kalle det psykisk terror Lenke til kommentar
............... Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 yeye, vi kjører fly og turen gikk helt fint = kjedelig men jeg har da sett veldig mange "vanlige" filmer hvor det ikke er turbulens, du har nok bare sett på action.. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 ja, synes dette er litt morsomt å se på. Skjer omtrent alltid at bagasjen detter ut av hyllene. Men da er det jo og mer liv i filmen. Hvor kjedelig hadde det ikke vært uten turbulensen i det hele tatt da. Lenke til kommentar
AlekXP Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) Akarno: Du sa noe der ja! Endret 25. oktober 2006 av AlekXP Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Har hatt over 15 lange flyreiser, hver eneste gang har jeg opplevd turbulens. Med lang flyreise definerer jeg som distans 5000+ km 3 av flyturene har det vært ganske så ekstremt, jeg ble faktisk bekymret for at flyet skulle styrte eller noe. Selvom om jeg egentlig ikke tilhører en religion, ba jeg i tankene til høyere makt om å berge flyet :!: Litt komisk egentlig, hvor stor er sjansen for at flyet styrte? Men uansett så tror jeg alle hadde gjort det samme som meg i en nesten liv og død situasjon. På alle flyturene har jeg aldri opplevd at bagasjene datt ut eller noe, henglsene er jo veldig godt sikkret :!: Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) Har hatt over 15 lange flyreiser, hver eneste gang har jeg opplevd turbulens.Med lang flyreise definerer jeg som distans 5000+ km 3 av flyturene har det vært ganske så ekstremt, jeg ble faktisk bekymret for at flyet skulle styrte eller noe. Selvom om jeg egentlig ikke tilhører en religion, ba jeg i tankene til høyere makt om å berge flyet :!: Litt komisk egentlig, hvor stor er sjansen for at flyet styrte? Men uansett så tror jeg alle hadde gjort det samme som meg i en nesten liv og død situasjon. På alle flyturene har jeg aldri opplevd at bagasjene datt ut eller noe, henglsene er jo veldig godt sikkret :!: 7148034[/snapback] Det er jo noen fly som faller 100m, om ikke mer, pga turbulens da... Det må være jævlig!! Endret 25. oktober 2006 av EvenruD Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 EvenruD: hvorfor tror du et fly vil falle rett ned? Under ekstreme forhold kan man miste 100 meter høyde, men rett ned? Lenke til kommentar
Vaffel89 Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 EvenruD: hvorfor tror du et fly vil falle rett ned? Under ekstreme forhold kan man miste 100 meter høyde, men rett ned? 7149044[/snapback] Da skal det falle svært raskt, eller fly veldig seint.... alt er relativt Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 EvenruD: hvorfor tror du et fly vil falle rett ned? Under ekstreme forhold kan man miste 100 meter høyde, men rett ned? 7149044[/snapback] Wuuups bloopert av meg Lenke til kommentar
Stones_ Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Snakker vi : Snakes on A Plane ? Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 jeg hra faktisk sett jagerfly filmer uten turbulens, og noen få filmer om pasasjerfly. (action faktisk) men i samtilige passasjerflyfilmer er det en gærning som fjernstyrer flyet eller har stengt seg inn i cockpiten ^^ jeg har ikke sett snakes on a plane=( Lenke til kommentar
Cheshire Cat Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 turbulens er faktisk noe av de største trusslene ombord et fly Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Syns det er gøy når det rister litt, ellers er jo flyturer ufattelig kjedelig. Har sett bagasje bli slengt opp fra under setene til folk pga turbulens, men jeg har aldri opplevd at bagasjen har falt ned fra hyllene over setene. Lenke til kommentar
Den store P Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) Hvor kult hadde det vært å se en lang filmscene fra et fly som gikk helt problemfritt 7146561[/snapback] Da ville det jo ikke vært noe Lost Endret 26. oktober 2006 av Den store P Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Det er jo nesten umulig å unngå turbulens på lange flyreiser. Tenk deg alle de der Boeing 747 og Airbus A380 flyene som er i lufta, de skaper jo enorme krefter med jetmotorene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå