Gå til innhold

Har lyst til å bli elektriker, men tok allmenn fag

Xanitra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...
å, over 30 år ja.. LOL.. sorry, er med nå.

Tror hjelperarbeider lønnen ligger på rundt 130-140 kr.. usikker om det er mer i byer.

Holder selv på og greie ut om privatist ordingen på elektriker yrket. Har planer om og gjøre det etter fagskolen.

Har hørt at man må jobbe i 4,5 + 25% år som privatist men man får trekke ifra tidligere erfaring, for min sin del , som har jobbet som automasjons mekaniker i 2 år og 2 år med elektro/automasjon på fagskolen, so Tror jeg at jeg får trekt vekk kansje 3-4 år av "læretida" før jeg får gå opp til fagbrevet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Nice bump Lyshol

Ja det blei litt feil.. :p

Var og snakket med Opplærings Kontoret for Elektriker faget her ta dagene.

Det som var vanlig sa han , var 4,5 år + 25% , men man får trekt vekk tidligere erfaringer,

Man får eit slags skjema om hva ein elektriker skal gå igjennom i læretiden, og vist man har gjort noe av det ifra før som kan dokumenterest av ein arbeidsgivar, so får man kansje trekt vekk det.. Dette var vist opp til opplærings nemnda og avgjøre.

Skjemaet som jeg fikk var delt opp i 3 deler, jeg får so og sei godskrive "automasjon" biten av den

Så man kan ha enten ein veldig lang lære tid, eller ein veldig kort lære tid, alt etter hvor mye din arbeidsgiver vil godskrive for deg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...