Xanitra Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Har lyst til å bli elektriker jeg nå, men tok allmenn fag på videregående, og begynte på høyskole. Nå er jeg litt lei, men har alltid likt elektro faget yrket.. Hva skal jeg da nå gjøre for å bli elektriker? Eller er det helt umulig nå? Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Jeg hadde en i klassen på yrkeskolen som var 28 år gammel, hadde også en jente som tok 3 år VGS også startet på elektro. Løpet er langt i fra kjørt Det er bare å søke på GK elektro på en yrkeskole, eventuelt finne en bedrift og jobbe som hjelpearbeider i 5 år for å så gå opp til fagprøve. Den siste løsningen der må du nok undersøke litt nærmere. Det er ikke for seint, jeg gikk GK Elektro og VK1 Elektro, så startet jeg på allmenn. "Go figure.... " Men uansett, du kan bli hva du vil. Lenke til kommentar
different Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Før du søker elektro vil jeg anbefale deg å bli med en elektriker på jobb i en uke eller så. Da får du sett hva det dreier seg om, og kan bestemme deg på det grunnlaget. Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Det er bare til å søke Elektro GK, nå kalt VG1 Elektro. Hva er det du har lyst å bli generelt, bare elektriker? Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Det er aldri forseint... Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Det er aldri forseint... 7151063[/snapback] Verdens eldste elev var da rundt 90 år, tor jeg... Så du har helt rett! Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Man er elev hele livet, så verdens eldste elev var (er) nok betraktlig eldre enn 90 år En ting jeg tenkte på da jeg leste første post: Siden trådstarter har gått allmenn, har han ikke da brukt opp retten sin til videregående skole, slik at han havner bakerst i køen for å komme inn på elektro grunnkurs (i dag: VG1)? Lenke til kommentar
Kenny McCormick Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 jo,man har jo bare krav på 3 år, men han kan jo ta det som privatist da Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Man har krav på at de MÅ finne NOE til deg i 3 år. Han stiller likt og søker med karakterer som alle andre, eneste poenget er at han står uten plass hvis han ikke har gode nok. Altså uten noen plass, for vanligvis ville jo de forsøkt å finne "en" plass men siden han ikke har noen rett så står det bare på karakterene. Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 ok, så hva nå? Ringer jeg en videregående skole å går om igjen 3 år? Eller ringer jeg en bedrift å jobber for slavelønn til jeg kan ta fagbrevet? what? Lenke til kommentar
Wankstah Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 ok, så hva nå? Ringer jeg en videregående skole å går om igjen 3 år? Eller ringer jeg en bedrift å jobber for slavelønn til jeg kan ta fagbrevet? 7483451[/snapback] Siden du allerede har allmennfag så har du ikke rett på mer offentlig videregående opplæring. Så da må du ta kontakt med et privat gymnas, hvis det finnes noen som har elektrofag da. Evt. kan du ta det på fjernundervisning Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Eller du kan søke som en vanlig elev på en offentlig vgs. Er stor sjans for å komme inn. Lenke til kommentar
Wankstah Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Eller du kan søke som en vanlig elev på en offentlig vgs. Er stor sjans for å komme inn. 7487972[/snapback] Tror ikke det er så veldig realistisk nei. Har aldri hørt om noen som har fullført vgs to ganger. Ved forrige opptak var det flere med lovfestet rett til vgs som ikke fikk plass. Tror heller ikke fylkeskommunene vil bruke mer penger på utdanning enn de absolutt må. Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 På Nord Østerdal VGS, hvor jeg hadde mitt GK Elektro er det personer over 30 som går. Det er samme prinsippet på helse og sosial. Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 På Nord Østerdal VGS, hvor jeg hadde mitt GK Elektro er det personer over 30 som går. Det er samme prinsippet på helse og sosial. 7490106[/snapback] oki, hva vil det si? Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 å, over 30 år ja.. LOL.. sorry, er med nå. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 noen som vet hvor dårlig/godt det er betalt hvis en jobber som hjelpearbeider? Lenke til kommentar
Wankstah Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 På Nord Østerdal VGS, hvor jeg hadde mitt GK Elektro er det personer over 30 som går. Det er samme prinsippet på helse og sosial. 7490106[/snapback] Jo, men det er mange 30-åringer som ikke har fullført vgs. De har like mye krav på utdanning som alle andre. Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 På Nord Østerdal VGS, hvor jeg hadde mitt GK Elektro er det personer over 30 som går. Det er samme prinsippet på helse og sosial. 7490106[/snapback] Jo, men det er mange 30-åringer som ikke har fullført vgs. De har like mye krav på utdanning som alle andre. 7490482[/snapback] Kan hende jeg tar feil der da, men jeg er ganske sikker på at man har sjans for å komme inn. Lenke til kommentar
T_Trosten Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Er det ikke sånn at man har rett på vg. skole i 5 år? Men uansett finn deg en bedrift og ta voksen opplæring. Jeg går selv VK1 tømrer'n og bedriften jeg har praksis i, og skal jobbe som lærling i, har minst en person som går voksenopplæring. Vet ikke helt hvordan det funker, men jeg tror egentlig at det er en god løsning. Hadde jeg vist om det selv når jeg starta på GK, så hadde det vært godt mulig at jeg hadde gått 4 årig voksenopplæring nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå